Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mulle instrumenttihoitajan työstä.

Vierailija
04.04.2015 |

Minkälaisista taidoista siinä on hyötyä? Kannattaako 40 lähestyvän enää lähteä? Leikkureissahan on yleensä selkeä nokkimisjärjestys, että miten sitä kestää noviisina siellä tässä iässä? Onko työpaikallasi kaikkien pakko päivystää?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen nokkimisjärjestys :-) Instrumenttihoitajia toimii kaikkialla, esim. myös toimenpidepuolelle päiväkirurgiassa ja siellä leikkaussalissa. Oikeassa leikkurissa tietty myös päivystetään, mutta sinne on vuoden perehdytys kuten muuallekin erittäin pitkä perehdytys. Minä opin seitsemässä viikossa tavallisen tmp-salin toiminnan.

Vierailija
2/3 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä taidoista ja ominaisuuksista hyötyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoista kuin sairaanhoitajalla yleensäkin. Mutta leikkurissa on seisottava todella pitkiä aikoja, esim. 12h, joten selän pitää olla hyvässä kunnossa. Verta, eritteitä, sisäelimiä, jne. näkee koko ajan ja tmp-puolella itse olen avustanut kirurgia leikkauksissa ihan konkreettisesti pitelemällä kiinni amputoitavasta varpaasta ja suonista, jne. Hyvät hermot. Pitää myös jaksaa olla hiljaa ja keskittyä, sekään ei sovi kaikille, koska 100% keskittyminen seisoen samassa asennossa esim. 6h voi olla vaikeaa. Samoin erilaisia instrumenttejahan on tuhansia, mutta ne oppii kyllä ja usein käytetään paljon samoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän