Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Hätäjarru käyttöön - Kiuru: toimia kohdistetaan nimenomaan rokottamattomiin

Vierailija
22.12.2021 |

Mitähän tuosta seuraa.

Kommentit (383)

Vierailija
181/383 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten suojelu tartunnoilta "unohtui"

Omikron näyttäisi olevan lapsille myös aikaisempia variantteja vaarallisempi ja siihen on menehtynyt Etelä-Afrikassa 21 lasta viimeisen parin viikon aikana

Omicron is much more severe in children. South Africa Omicron: 21 kids have died in the last 12 days: they account for 3% of the deaths. This represents a 3.5x increase in child deaths in SA vs other waves.

https://twitter.com/yaneerbaryam/status/1473429612516499458

Höpö höpö. Omikron on tämänhetkisten tietojen mukaan kaikille Deltaa lievempi. Noissa tilastoissa tulee ottaa huomioon, kuoliko Omikronin takia, vaiko jostain muusta syystä niin, että sairaalassa oli sattunut löytymään myös Omikron. Etelä-Afrikassa ei pidetä lainkaan tilastoa siitä, kuinka moni kuoli Omikronin vuoksi. Valitettavasti maailmassa on esim. syöpää sairastavia lapsia, jotka siihen kuolevat, oli heillä juuri silloin Omikron taikka ei.

Vierailija
182/383 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, kun rokottamattomista puhutaan ja heitä syyllistetään yhtenä ryhmänä, vaikka nuoren, perusterveen rokottamattoman riski kuormittaa terveydenhuoltoa on aivan eri kuin 70 v. ylipainoisen monisairaan rokottamattoman. Viime vuonna koronaan ei kuollut ainoakaan alle 55-vuotias nainen, tuon ikäisiä miehiäkin vain kourallinen. Oma riskini kuolla koronaan on Oxfordin yliopiston riskilaskurin mukaan 0,0007%, enkä edes ole enää kovin nuori. Ylipaino on paljon isompi riski kuormittaa terveydenhuoltoa kuin rokottamattomuus, miksi tästä ei paasata ja syyllistetä? Tehohoidossa olevista koronapotilaista 85% on ylipainoisia, loputkin enimmäkseen monisairaita ja/tai vanhoja. Muutama perusterve nuorikin on teholle päätynyt, mutta niin päätyy ihan tavallisen influenssankin takia. Mikä järki siis on väkisin puskea nuorillekin näitä tehottomia piikkejä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/383 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sairastin koronan muutama viikko sitten ja ajatelkaa, ROKOTTAMATTOMANA!!! Enkä joutunut sairaalaan enkä yhtään mihinkään muuallekaan vaan oli ja meni parin päivän kuumeen ja lihaskipujen jälkeen, eikä yhtään mitään jälkioireita. Ei niin mitään.

Olen jo käynyt hiihtämässä ja lenkkeilemässä ja vointi on superhyvä. Enkä voi sille mitään, että tämä oli mulle helppo tauti. Olen ihan tavallinen ihminen niin kuin moni muukin eikä ole katastrofi ja kuolemantuomio sairastua koronaan.

Minä minä minä.....

Hyvä sinä. Sinä vaan et ole se joka on joutunut teholle.

Etkä sinä.

En. Mutta perusterve läheinen alle 50v mies joutui. Oli kuolla keuhkojen romahduttua. Nyt on toipilas, mutta keuhkot vaurioituneet ja loppu elämän sairaseläkeläinen. Urheiluharrastus ohi. Työura ohi.

Näin se voi mennä kun se huonompi arpa osuu kohdalle.

Vierailija
184/383 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoäiti höyryissään uhoaa.

Vierailija
185/383 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hätäjarrusta olisi pitänyt vetää jo monta kuukautta sitten. Tällä tahdilla vie kuukausia ennen kuin nähdään tuloksia.

Miettikää oikeasti, että jos oltaisiin sodassa niin päätöksenteon kestäessä kuukauden niin vihollinen olisi jo valloittanut Suomen. 

Vierailija
186/383 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sairastin koronan muutama viikko sitten ja ajatelkaa, ROKOTTAMATTOMANA!!! Enkä joutunut sairaalaan enkä yhtään mihinkään muuallekaan vaan oli ja meni parin päivän kuumeen ja lihaskipujen jälkeen, eikä yhtään mitään jälkioireita. Ei niin mitään.

Olen jo käynyt hiihtämässä ja lenkkeilemässä ja vointi on superhyvä. Enkä voi sille mitään, että tämä oli mulle helppo tauti. Olen ihan tavallinen ihminen niin kuin moni muukin eikä ole katastrofi ja kuolemantuomio sairastua koronaan.

Mulla parhaillaan Koronan deltavariantti ja olo ei ole kovin hyvä vaikka rokotekin. En ole myöskään lihava mutta immuniteetti ei ole kovin hyvä. Pientä lämpöä koko ajan jo useamman päivän.

Vierailija
187/383 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten rankaistaan rokotettuja ja jo pahoin kärsinyttä tapahtuma-alaa, joka yrittää toteuttaa passin kanssa tapahtumia? Meni luottamus yhteiskuntaan ja reiluuteen kokonaan. Mieluummin olisi pitänyt ottaa käyttöön tiukennettu koronapassi eli pelkästään rokotettu status kelpaa, ei riitä neg. testitulos. Rokotettujen lievät tartunnat ei ole ongelma vaan se jos tapahtumiin pääsee rokottamattomia neg. tuloksella ja saavat vakavan taudin. Ihan pelleilyä myös laittaa rajat kiinni kun tauti leviää kotimaassa. Vihaan tätä yhteiskuntaa ja eipä enää kiinnosta käydä rokotettavana kolmatta kertaa kun siitä huolimatta tulee rajoitteita.

Saisivat pandemiatyöryhmät ja Kiuru hävetä. 2 vuotta tätä jatkunut ja vielä luulette että rajoituksilla tästä päästään? Mitään ei voi ennakoida enää, kun kaikki muuttuu koko ajan.

Sillä tästä päästään, että unohdetaan korona ja palataan normaaliin. Tauti ei tällä hetkellä ole normaalia flunssaa kummoisempi, tämä on tosiasia. Jokaisen flunssa- ja influenssa-aallon aikanakin on ihmisiä sairaalassa ja teholla. Jostain syystä tätä selvää asiaa ei millään haluta nähdä.

Vierailija
188/383 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotin jotain järeää toimintaa, mutta nämä toimet eivät ainakaan kohdistu meidän perheeseen millään tavalla. 

Sen sijaan lasten kouluissa korona jyllää. Puolet luokista koronnassa ja mitään toimia ei tehdä. Ei määrätä altistumisiin yms. Tänäänkin oli oppilaita ollut hakemassa todistuksia perheistä joista osa perheenjäsenistä on koronassa. 

Miksi ei voi laittaa etäkouluun myös pienemmät koululaiset? Lapsilla tosi paljon koronaa. 

Koronan halutaan kulkevan kouluikäisten läpi. Etäkouluun ei haluta laittaa, koska varsinkin Helsingissä paljon "syrjäytymisvaarassa" olevia oppilaita, joiden int egroi tuminen suomalaiseen yhteiskuntaan heikkenisi, kun ei tarvi koulussa olla.

Vierailija
189/383 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin aika moni rokottamaton ymmärtää käydä hakemassa sen piikin.

En ota rokotetta. Tämä on ihan karsea, mitä nyt ihmisille tehdään. Me muutamme pois Suomesta jos tarvii. 

Vierailija
190/383 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä juttu. Tämä tarkoittanee sitä että viimein koronapassi on tulossa työpaikoille.

Vierailija
191/383 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten rankaistaan rokotettuja ja jo pahoin kärsinyttä tapahtuma-alaa, joka yrittää toteuttaa passin kanssa tapahtumia? Meni luottamus yhteiskuntaan ja reiluuteen kokonaan. Mieluummin olisi pitänyt ottaa käyttöön tiukennettu koronapassi eli pelkästään rokotettu status kelpaa, ei riitä neg. testitulos. Rokotettujen lievät tartunnat ei ole ongelma vaan se jos tapahtumiin pääsee rokottamattomia neg. tuloksella ja saavat vakavan taudin. Ihan pelleilyä myös laittaa rajat kiinni kun tauti leviää kotimaassa. Vihaan tätä yhteiskuntaa ja eipä enää kiinnosta käydä rokotettavana kolmatta kertaa kun siitä huolimatta tulee rajoitteita.

Saisivat pandemiatyöryhmät ja Kiuru hävetä. 2 vuotta tätä jatkunut ja vielä luulette että rajoituksilla tästä päästään? Mitään ei voi ennakoida enää, kun kaikki muuttuu koko ajan.

Sillä tästä päästään, että unohdetaan korona ja palataan normaaliin. Tauti ei tällä hetkellä ole normaalia flunssaa kummoisempi, tämä on tosiasia. Jokaisen flunssa- ja influenssa-aallon aikanakin on ihmisiä sairaalassa ja teholla. Jostain syystä tätä selvää asiaa ei millään haluta nähdä.

Etkö daiju käsitä ettei tässä mittakaavassa..

Vierailija
192/383 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin aika moni rokottamaton ymmärtää käydä hakemassa sen piikin.

En ota rokotetta. Tämä on ihan karsea, mitä nyt ihmisille tehdään. Me muutamme pois Suomesta jos tarvii. 

Höpö höpö, ettekä muuta. Iniset hetken kunnes todellisuus iskee vasten. Älä paisuttele pikkujuttua. Odotapas kun veli-Venäjä hyökkää tänne niin tulee unohtumaan nämä rokotus ininät.

Vierailija
193/383 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä minä minä.....

Hyvä sinä. Sinä vaan et ole se joka on joutunut teholle.

Etkä sinä.

En. Mutta perusterve läheinen alle 50v mies joutui. Oli kuolla keuhkojen romahduttua. Nyt on toipilas, mutta keuhkot vaurioituneet ja loppu elämän sairaseläkeläinen. Urheiluharrastus ohi. Työura ohi.

Näin se voi mennä kun se huonompi arpa osuu kohdalle.

Koronan suhteen se huono arpa on syntyä mieheksi. Jos et vieläkään tiennyt: vakava tauti + mahdollinen kuolema tulee nimenomaan miehille. Ja kun painoindeksi on enemmän kuin ihanteellinen, riski kasvaa edelleen.

Lisäksi suuri osa ihmisistä on luonnostaan immuuni koko taudille. Lopuista enemmistö saa joko oireettoman tartunnan tai hyvin lievän taudin.

Pelottelua varten kyhätyissä lehtijutuissa on aina nuorehko, perusterve(?) ihminen, joka joutuu ventilaattoriin. Totuus on, että näitä ihmisiä ei ole monta. Heidänkään taustoja ei kerrota riittävästi, jotta "koskettava" ja painostamaan tarkoitettu tarina ei vesittyisi.

Ja jätetään nyt ne 80-90-100-vuotiaiden kuolemat nyt ihan omaan arvoonsa.

Vierailija
194/383 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskassa omikron variantin tartunnoista enää 8% rokottamattomilla. Heidän osuutensa väestöstä on kuitenkin kaksinkertainen. Eli rokote altistaa omikronille. 

https://twitter.com/MatsRonnback/status/1473017505664884742?ref_src=twsr...

Twitterissä oleva linkki on Tanskan viralliseen terveydenhoidon tilastoon, jonka voi jokainen tarksitaa halutessaan itse.

Vierailija
195/383 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla parhaillaan Koronan deltavariantti ja olo ei ole kovin hyvä vaikka rokotekin. En ole myöskään lihava mutta immuniteetti ei ole kovin hyvä. Pientä lämpöä koko ajan jo useamman päivän.

Kuulostaa ihan normilentsulta. Milloin flunssasta tuli pelottava kansantauti?

Ihmiset panikoi, kun sen nimi on KORONA!!

Vierailija
196/383 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt ne sitten tukkii rokotuspisteet eikä me saada omiamme ajallaan.

"Ne" ja "me"? Haista nyt kukkanen sinäkin siellä.

Meininki joillakin teistä on kun veljessodassa aikoinaan.

Malttia jo tuohon kouhkaamiseenne. Se vaan hermostuttaa kaikki.

Vierailija
197/383 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän koronapassin hyllyttäminen on juuri päinvastainen toimi eli kohdistuu rokottamattomien sijasta kaikkiin ja esim ravintolat liikuntapaikat ym joudutaan siksi sulkemaan.

Kiitos tästä yhteiskunnan sulkemisesta ja sen kustannuksista kuuluu teille rokottamattomille. Kiitos. Muistan teitä iltarukouksessani.

Jos kohtaat päivässä viisi rokotettua, yksi levittää koronaa, passista yms. riippumatta.

Vierailija
198/383 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nythän koronapassin hyllyttäminen on juuri päinvastainen toimi eli kohdistuu rokottamattomien sijasta kaikkiin ja esim ravintolat liikuntapaikat ym joudutaan siksi sulkemaan.

Kiitos tästä yhteiskunnan sulkemisesta ja sen kustannuksista kuuluu teille rokottamattomille. Kiitos. Muistan teitä iltarukouksessani.

Jos kohtaat päivässä viisi rokotettua, yksi levittää koronaa, passista yms. riippumatta.

Silläpä tarvisi kaikkiin kohtaamisiin ffp3-tasoiset maskit sekä sille levittäjälle että muille. Jos vain varovaisilla on maskit, leviäminen jatkuu.

Mikäli olisivat päättäjät järkeviä olleet, ei koko koronaa olisi ollut enää pitkään aikaan koska se olisi varsin helppoa ollut tukahduttaa.

Nyt jos päättäisivät tukahduttaa, eli ffp3-pakko, etäkoulu, etätyöt, kaikki turhuus kiinni niin laskiaisen paikkeilla sitä ei enää olisi - tehokkaammilla toimilla tammikuun lopussa - mutta uutisia ollut että koulut pitävät auki lähiopetuksessa niin epidemia jatkuu.

Enempi joutuvat lapsetkin etäkouluja käymään tartuntojen myötä kuin siinä että kerralla lopettaisivat epidemian maasta.

Koulujen joululomat ovat siinä määrin pitkiä että kunhan niiden aikaan ffp3:set olisi käytössä, jo sillä vähenisi paljon tartunnat. Siihen päälle pari viikkoa lisää lomaa jonka jälkeen kolme viikkoa etäkoulua, sinä aikana baarit yms. kiinni ja virus olisi maasta poissa.

Mikäli kansa tietäisi kuinka helppoa ja nopeaa korona on poistaa, verrattuna sen ylläpitämiseen, se alkaisi vaatimaan sen poistamista.

Vierailija
199/383 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silläpä tarvisi kaikkiin kohtaamisiin ffp3-tasoiset maskit sekä sille levittäjälle että muille. Jos vain varovaisilla on maskit, leviäminen jatkuu.

Mikäli olisivat päättäjät järkeviä olleet, ei koko koronaa olisi ollut enää pitkään aikaan koska se olisi varsin helppoa ollut tukahduttaa.

Nyt jos päättäisivät tukahduttaa, eli ffp3-pakko, etäkoulu, etätyöt, kaikki turhuus kiinni niin laskiaisen paikkeilla sitä ei enää olisi - tehokkaammilla toimilla tammikuun lopussa - mutta uutisia ollut että koulut pitävät auki lähiopetuksessa niin epidemia jatkuu.

Enempi joutuvat lapsetkin etäkouluja käymään tartuntojen myötä kuin siinä että kerralla lopettaisivat epidemian maasta.

Koulujen joululomat ovat siinä määrin pitkiä että kunhan niiden aikaan ffp3:set olisi käytössä, jo sillä vähenisi paljon tartunnat. Siihen päälle pari viikkoa lisää lomaa jonka jälkeen kolme viikkoa etäkoulua, sinä aikana baarit yms. kiinni ja virus olisi maasta poissa.

Mikäli kansa tietäisi kuinka helppoa ja nopeaa korona on poistaa, verrattuna sen ylläpitämiseen, se alkaisi vaatimaan sen poistamista.

Mut ku meillä reagoidaan vetämällä sit hätäjarrua.

Vierailija
200/383 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohtaan päivittäin reilut 200 rokotettua ja vapaa-aikana n. 20....eipä ole koronaa näkynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi