Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen harmissani vasemmiston jakautumisesta

Vierailija
04.04.2015 |

Kumpaa äänestää? SDP:tä vai vasemmistoliittoa? Olen enemmän vihreä kuin perusduunari.
Muut puolueet ovat no-no. Vihreätkin kävisi, mutta ennenkaikkea haluaisin antaa ääneni vasemmalle. Ei taida olla hallitustoiveita...

Kommentit (126)

Vierailija
1/126 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvoliberaali puolue, joka kärsii jonkinlaisesta imago-ongelmasta... Miksiköhän?
Ehkä puolueen johtajan jees-jees meininki ei vakuuta.. Vasemmistoliittoon tarvitaan kipeästi koulutettuja, fiksuja ehdokkaita.

Vierailija
2/126 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti persut on seuraavassa hallituksessa. Ei toi punamultahallitus kuulosta houkuttelevalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/126 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut tulee saamaan suuremman kannatuksen kuin gallupit antaa olettaa kuten viime vaaleissakin. Voiko jättää hallituksesta pois?

Vierailija
4/126 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuori ei tule Mooseksen tykö, Mooses menee vuoren tykö. Siirsin kirjani Eestiin. Elinkustannus putosi 47% ekana vuonna, verotus myös melkein 50% ja elintaso ja elämänlaatu parani, kun oli varaa asettua hyvälle alueelle peruskorjattuun kerrostaloon puiston laitaan, kävelykadun varteen. Jo se, että peruspremiumauton sai yli 30 000 halvemmalla, oli kiva detalji. politiikka on suoraviivaista ja keskustaoikeistolaista, palvelut pelaa ja byrokratia on olematonta. Tämä on Euroopan Kanada.) Äänestäkää te "porot" vaan lisää veroja, sääntelyä, jonottamista ja byrokratiaa itsellenne. minä äänestin jaloillani ja kukkarollani. Tosin se, että ei ole enää kouluikäisiä lapsia oli etutikkini. Niiden kanssa olisi ehkä pitänyt valita toisin. I häpi :)

Vierailija
5/126 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmiston keskimääräinen koulutustaso on alhaisempi kuin oikeiston? Minä luulin että tämä oli vain persujen ongelma.

Vierailija
6/126 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 20:41"][quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 20:08"]SDP on keskiluokkaistunut ja alkaa olla vähän ulkona tavallisen kansalaisen elämästä. Jämähtänyt vanhoihin toimintamalleihin. Vasemmistolle ääni täältä.
[/quote]
Vasemmistoliitto todennäköisesti ääneni saa. Edustajat vaan eivät täälläpäin ole kaksiset... Vihreiltä löytyisi taas useita mahdollisia kandidaatteja..
Miksi vasemmistoliiton edustajat ovat niin onnettomia...:/
[/quote]

Vastasit itse jo kysymykseesi.

Vierailija
7/126 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisella koulutuksella ja työhistorialla ihmisestä tulee nykyvasemmistoliiton äänestäjä? Vai onko kyse suvun ns. perinteestä? 

Vierailija
8/126 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 09:29"]Minkälaisella koulutuksella ja työhistorialla ihmisestä tulee nykyvasemmistoliiton äänestäjä? Vai onko kyse suvun ns. perinteestä? 
[/quote]
En usko suvun perinteisiin. Sukuni on ns. Porvaritaustaista yrittäjäsukua, ja isoisäni vihasi punaisia.
Olen itse omilla aivoillanne ja sydämelläni ajatteleva aikuinen ihminen, joka kykenee itsenäisiin valintoihin.
Olen kandi, pian maisteri ja jaan vasemmiston arvomaailman. Annan ääneni ensisijaisesti puolueelle.

Vierailija
9/126 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 09:26"][quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 20:41"][quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 20:08"]SDP on keskiluokkaistunut ja alkaa olla vähän ulkona tavallisen kansalaisen elämästä. Jämähtänyt vanhoihin toimintamalleihin. Vasemmistolle ääni täältä.
[/quote]
Vasemmistoliitto todennäköisesti ääneni saa. Edustajat vaan eivät täälläpäin ole kaksiset... Vihreiltä löytyisi taas useita mahdollisia kandidaatteja..
[/quote]

Vastasit itse jo kysymykseesi.
[/quote]
Edustajalle annettu ääni on AINA myös ääni puolueelle.

Vierailija
10/126 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään ihmiset ymmärrä politiikasta mitään. He äänestävät Jufo III :sta koska se lauloi: oi beibe mä rakastan sua oikein kovasti, miksi ihmeessä isäsi on rovasti?!!
Edes Jufo kolmonen ei tajua politiikasta mitään, vaan meni sinne minne päädi, eli RKP:een. Ei kyllä osaa sanaakaan ruotsia.

Vierailija
11/126 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:03"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 09:29"]Minkälaisella koulutuksella ja työhistorialla ihmisestä tulee nykyvasemmistoliiton äänestäjä? Vai onko kyse suvun ns. perinteestä?  [/quote] En usko suvun perinteisiin. Sukuni on ns. Porvaritaustaista yrittäjäsukua, ja isoisäni vihasi punaisia. Olen itse omilla aivoillanne ja sydämelläni ajatteleva aikuinen ihminen, joka kykenee itsenäisiin valintoihin. Olen kandi, pian maisteri ja jaan vasemmiston arvomaailman. Annan ääneni ensisijaisesti puolueelle.

[/quote]

Miksi hum kand, tuleva maisteri, kannattaa arvomaailmassaan pyörätelineiden heittämistä yrittäjien ikkunasta läpi?

Vierailija
12/126 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vasemmiston jakautuminen on ikävä juttu, on parempi äänestää Kokoomusta. Se ajaa nykyään myös duunarin etuja, Katainen vahvisti tämän.

Vierailija
13/126 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:32"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:03"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 09:29"]Minkälaisella koulutuksella ja työhistorialla ihmisestä tulee nykyvasemmistoliiton äänestäjä? Vai onko kyse suvun ns. perinteestä?  [/quote] En usko suvun perinteisiin. Sukuni on ns. Porvaritaustaista yrittäjäsukua, ja isoisäni vihasi punaisia. Olen itse omilla aivoillanne ja sydämelläni ajatteleva aikuinen ihminen, joka kykenee itsenäisiin valintoihin. Olen kandi, pian maisteri ja jaan vasemmiston arvomaailman. Annan ääneni ensisijaisesti puolueelle.

[/quote]

Miksi hum kand, tuleva maisteri, kannattaa arvomaailmassaan pyörätelineiden heittämistä yrittäjien ikkunasta läpi?
[/quote]
Vasemmiston arvot eivät ole pyörätelineen heittäminen yrityksen ikkunan läpi, siksi.
Ja kysymykseen, mitä srvoja sitten muka kannatan, vastaan jo ennalta: Vapaus, veljeys, tasa-arvo.
Vapaus- kulttuuri/koulutus
Veljeys- talous, raha
Tasa-arvo- oikeus

Vierailija
14/126 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 20:41"][quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 20:08"]
[/quote] Ihan puolueensa näköisiä ovat.

Vierailija
15/126 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, vapaus ja vasemmisto, aika mahdoton yhtälö.

Vierailija
16/126 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:32"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:03"] [quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 09:29"]Minkälaisella koulutuksella ja työhistorialla ihmisestä tulee nykyvasemmistoliiton äänestäjä? Vai onko kyse suvun ns. perinteestä?  [/quote] En usko suvun perinteisiin. Sukuni on ns. Porvaritaustaista yrittäjäsukua, ja isoisäni vihasi punaisia. Olen itse omilla aivoillanne ja sydämelläni ajatteleva aikuinen ihminen, joka kykenee itsenäisiin valintoihin. Olen kandi, pian maisteri ja jaan vasemmiston arvomaailman. Annan ääneni ensisijaisesti puolueelle. [/quote] Miksi hum kand, tuleva maisteri, kannattaa arvomaailmassaan pyörätelineiden heittämistä yrittäjien ikkunasta läpi? [/quote] Vasemmiston arvot eivät ole pyörätelineen heittäminen yrityksen ikkunan läpi, siksi. Ja kysymykseen, mitä srvoja sitten muka kannatan, vastaan jo ennalta: Vapaus, veljeys, tasa-arvo. Vapaus- kulttuuri/koulutus Veljeys- talous, raha Tasa-arvo- oikeus

[/quote]

Nykyvasemmistoliiton arvot on riehumisessa ja vaatimisessa. Luulisi että akateemisesti koulutettu osaisi nähdä tämän.

Vierailija
17/126 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:45"]Haha, vapaus ja vasemmisto, aika mahdoton yhtälö.
[/quote]
Vapaus koskee kulttuuria ja koulutusta, kuten kirjoitin, ei markkinoita.

Vierailija
18/126 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:32"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:03"] [quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 09:29"]Minkälaisella koulutuksella ja työhistorialla ihmisestä tulee nykyvasemmistoliiton äänestäjä? Vai onko kyse suvun ns. perinteestä?  [/quote] En usko suvun perinteisiin. Sukuni on ns. Porvaritaustaista yrittäjäsukua, ja isoisäni vihasi punaisia. Olen itse omilla aivoillanne ja sydämelläni ajatteleva aikuinen ihminen, joka kykenee itsenäisiin valintoihin. Olen kandi, pian maisteri ja jaan vasemmiston arvomaailman. Annan ääneni ensisijaisesti puolueelle. [/quote] Miksi hum kand, tuleva maisteri, kannattaa arvomaailmassaan pyörätelineiden heittämistä yrittäjien ikkunasta läpi? [/quote] Vasemmiston arvot eivät ole pyörätelineen heittäminen yrityksen ikkunan läpi, siksi. Ja kysymykseen, mitä srvoja sitten muka kannatan, vastaan jo ennalta: Vapaus, veljeys, tasa-arvo. Vapaus- kulttuuri/koulutus Veljeys- talous, raha Tasa-arvo- oikeus

[/quote]

Nykyvasemmistoliiton arvot on riehumisessa ja vaatimisessa. Luulisi että akateemisesti koulutettu osaisi nähdä tämän.
[/quote]
Ikävä kyllä, tämä on yleinen mielipide niillä, jotka eivät ole politiikkaan oikeasti perehtyneet.

Vierailija
19/126 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:51"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:40"] [quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:32"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:03"] [quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 09:29"]Minkälaisella koulutuksella ja työhistorialla ihmisestä tulee nykyvasemmistoliiton äänestäjä? Vai onko kyse suvun ns. perinteestä?  [/quote] En usko suvun perinteisiin. Sukuni on ns. Porvaritaustaista yrittäjäsukua, ja isoisäni vihasi punaisia. Olen itse omilla aivoillanne ja sydämelläni ajatteleva aikuinen ihminen, joka kykenee itsenäisiin valintoihin. Olen kandi, pian maisteri ja jaan vasemmiston arvomaailman. Annan ääneni ensisijaisesti puolueelle. [/quote] Miksi hum kand, tuleva maisteri, kannattaa arvomaailmassaan pyörätelineiden heittämistä yrittäjien ikkunasta läpi? [/quote] Vasemmiston arvot eivät ole pyörätelineen heittäminen yrityksen ikkunan läpi, siksi. Ja kysymykseen, mitä srvoja sitten muka kannatan, vastaan jo ennalta: Vapaus, veljeys, tasa-arvo. Vapaus- kulttuuri/koulutus Veljeys- talous, raha Tasa-arvo- oikeus [/quote] Nykyvasemmistoliiton arvot on riehumisessa ja vaatimisessa. Luulisi että akateemisesti koulutettu osaisi nähdä tämän. [/quote] Ikävä kyllä, tämä on yleinen mielipide niillä, jotka eivät ole politiikkaan oikeasti perehtyneet.

[/quote]

Politiikkaan oikeasti perehtyminen taitaa tässä tapauksessa tarkoittaa sitä että oma idealismi estää näkemästä missä mennään.

Nykyvasemmisto ei ole sitä mitä se oli esim. 70-luvulla, 80-luvulla tai 90-luvulla.

Vierailija
20/126 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:51"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:40"] [quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:32"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:03"] [quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 09:29"]Minkälaisella koulutuksella ja työhistorialla ihmisestä tulee nykyvasemmistoliiton äänestäjä? Vai onko kyse suvun ns. perinteestä?  [/quote] En usko suvun perinteisiin. Sukuni on ns. Porvaritaustaista yrittäjäsukua, ja isoisäni vihasi punaisia. Olen itse omilla aivoillanne ja sydämelläni ajatteleva aikuinen ihminen, joka kykenee itsenäisiin valintoihin. Olen kandi, pian maisteri ja jaan vasemmiston arvomaailman. Annan ääneni ensisijaisesti puolueelle. [/quote] Miksi hum kand, tuleva maisteri, kannattaa arvomaailmassaan pyörätelineiden heittämistä yrittäjien ikkunasta läpi? [/quote] Vasemmiston arvot eivät ole pyörätelineen heittäminen yrityksen ikkunan läpi, siksi. Ja kysymykseen, mitä srvoja sitten muka kannatan, vastaan jo ennalta: Vapaus, veljeys, tasa-arvo. Vapaus- kulttuuri/koulutus Veljeys- talous, raha Tasa-arvo- oikeus [/quote] Nykyvasemmistoliiton arvot on riehumisessa ja vaatimisessa. Luulisi että akateemisesti koulutettu osaisi nähdä tämän. [/quote] Ikävä kyllä, tämä on yleinen mielipide niillä, jotka eivät ole politiikkaan oikeasti perehtyneet.

[/quote]

Politiikkaan oikeasti perehtyminen taitaa tässä tapauksessa tarkoittaa sitä että oma idealismi estää näkemästä missä mennään.

Nykyvasemmisto ei ole sitä mitä se oli esim. 70-luvulla, 80-luvulla tai 90-luvulla.
[/quote]
Kyllä minä pystyn näkemään kaikkien puolueiden agendat ja hyvätkin puolet! En ole täällä haukkumassa kokoomusta tai perussuomalaisia, vaikka en heidän arvojaan jaakkaan. Minusta on hyvä, että erilaisia vaihtoehtoja ja puolueita on olemassa.
En ymmärrä tätä vihaa, mikä täällä velloo vasemmistoa kohtaan. Aloitin mielestäni aivan asiallisen ketjun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi