Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan loputon itku, en kestä kohta enää

Vierailija
22.12.2021 |

Huutanut taas melkein koko aamun (klo 5 lähtien). Mikään ei auta, ruoka, leikit, uni.. neuvola ei välitä. Tunnin päästä lähetään ulos päivunille. Onneksi ei enää rattaissa huuda niin kuin pienempänä

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, joskus neuvolasta apua saa vasta sitten, kun on ottanut videolle lapsen jatkuvaa itkuisuutta. Jostain syystä kaikki neuvolahoitajat eivät usko vanhempien omaa sanallista kuvausta lapsen itkuisuudesta ja muista oireista vaan heidän tarvitsee nähdä asia omin silmin. Typerä tilanne sinänsä, kun vanhemmat ne kuitenkin lapsensa parhaiten tuntevat. Mutta suosittelen siis, että otat lapsen oireilun videolle ja näytät sen neuvolassa. Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta, kun avun piiriin on päästy vasta tällaisilla keinoilla.

Kiitos neuvosta,otan videon ja lisäksi alan pitämään itkuista ja nukkumisesta päiväkirjaa. Vien sen sinne yksityisellekin. Pelottaa jos sielläkään ei uskota/saa apua

Vierailija
22/29 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko ap mitä on jo tehty lapsen tilanteen selvittämiseksi ja korjaamiseksi?

Noh, neuvolassa olen asiasta puhunut. Siellä ollaankin tavallista enemmän käyty huonon kasvun ja hitaan motorisen kehityksen vuoksi. Neuvolasta vakuutellaan ettei ole syytä huoleen. On todettu että joo, nukkuu niukasti ja varmasti on itkuinen, mutta sitä on selitetty yksiköllillisillä vaihteluilla. Edes vähäinen kasvu ei ole ollut syy laittaa meitä lisätutkimuksiin, vaan neuvolan mukaan on pääasia että kasvaa grammoilla ei väliä. Kerran th ehdotti vauvahierojaa,mutta siitä ei meille valitettavasti ollut apua. Enää en kyllä usko neuvolaan,vaan mennään yksityiselle. Toivottavasti sieltä saa avun. Joskus yöllä jopa Mietin että meen siltä istumalta vauvan kanssa ensiapuun ja jos mitään apua ei löydy,niin sanon että vauva voi jäädä sinne,etsikää koti,minä en enää jaksa. Vauva Onneksi sitten nukahti,niin mieli sai aikaa rauhoittua.

Neuvola ikävä kyllä nykypäivänä on usein terveysasioissa aika tehoton. Itsekin olen saanut neuvolasta näitä ”kaikki on varmasti hyvin” -vakuutteluja ja kun olen vienyt vauvan lääkäriin ei kaikki olekaan ollut hyvin. Suosittelen siis hakeutumaan lääkäriin mahdollisimman pian niin saatte apua.

On ymmärrettävää, että ole uupunut, kuka tahansa olisi tilanteessasi. Siihen olisi hyvä yrittää vaatia apua neuvolasta tai joltain muulta taholta. Paljon voimia, ap ❤️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttekö ihmisten ilmoilla ja sukulaisissa vähintäänkin pari kertaa viikossa. Jotkut lapset tarvii sosiaalista elämää enemmän kuin toiset.

Vierailija
24/29 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkähän ikäinen vauva on? Omat vauvat huusivat 1-3kk iässä koliikkia, sen jälkeen allergiaa ja sitten hampaiden tuloa. Valitettavasti tuo huuto on sellaista että sitä on vain kestettävä, syitä toki kannattaa selvitellä. Jotkut vauvat kyllä ovat herkempiä huutamaan, vaikka mitään isompaa syytä ei olisikaan. Mikäli huuto on jatkunut ihan pienestä asti, on ripulia tai ihottumaa, niin kannattaa hakeutua allergiatutkimuksiin. Hampaista johtuvaan itkuun sellainen viilentävä purulelu auttaa. Särkylääkkeitä en antaisi vauvalle jos ei ole varmaa syytä.

10kk, huutanut aina. Nukkuu huonosti, kasvaa huonosti, vatsa kovalla herkästi.

Onko teillä perheessä kaikki kunnossa??

Meidän Perhe on minä ja vauva. Ei ole taloudellisia huolia. Tukiverkkoja on niukasti,mutta kuitenkin jotain on. Vauva osaa kyllä nauraakin,mutta ne on vain pieniä hetkiä. En tiedä mitä tarkoitat tuolla onko kaikki kunnossa?Ei ole,mun vauvalla on jokin huonosti enkä tiedä mikä. En tiedä mikä auttaa. Jos tietäisin,totta kai sen olisin tehnyt.

Ja joo,Panadolia olen antanut herkästi. Välillä auttaa,välillä ei. Ahdistaa vaan,kun tuntuu että koko ajan olen antamassa lääkettä.

Vierailija
25/29 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, neuvolassa olen asiasta puhunut. Siellä ollaankin tavallista enemmän käyty huonon kasvun ja hitaan motorisen kehityksen vuoksi. Neuvolasta vakuutellaan ettei ole syytä huoleen. On todettu että joo, nukkuu niukasti ja varmasti on itkuinen, mutta sitä on selitetty yksiköllillisillä vaihteluilla. Edes vähäinen kasvu ei ole ollut syy laittaa meitä lisätutkimuksiin, vaan neuvolan mukaan on pääasia että kasvaa grammoilla ei väliä. Kerran th ehdotti vauvahierojaa,mutta siitä ei meille valitettavasti ollut apua. Enää en kyllä usko neuvolaan,vaan mennään yksityiselle. Toivottavasti sieltä saa avun. Joskus yöllä jopa Mietin että meen siltä istumalta vauvan kanssa ensiapuun ja jos mitään apua ei löydy,niin sanon että vauva voi jäädä sinne,etsikää koti,minä en enää jaksa. Vauva Onneksi sitten nukahti,niin mieli sai aikaa rauhoittua.

Voi apua, millainen asenne neuvolassanne on. :( Voi olla yksilöllistä vaihtelua, kuuluuhan allergiat ja sairaudetkin yksilöllisen vaihtelun piiriin? Neuvolan pitäisi siis kyllä selvittää, johtuuko tämä tilanne allergiasta/sairaudesta vai ei. Varsinkin, kun tilanne alkaa jo käydä äidinkin jaksamisen päälle!

Tiedän useammankin tapauksen, jossa ap:n kuvaileman oirelun takaa on löydetty ihan kunnollinen lääketieteellinen syy (esim. yhdellä vauvalla oli keliakia, toisella taas refluksi+koko joukko allergioita).

Mutta onneksi olette nyt pääsemässä yksityiselle lääkärille. Toivotaan, että saatte sieltä apua! Voimia!

Vierailija
26/29 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautihan äityiden annista täysin siemauksin nyt! Sun elämälläsi on vihdoin ja viimein tarkoitus!

Vierailija
27/29 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen vanhempi oikein olet? Etkä välitä lapsestasi? Varaat ajan lastenlääkärille / lääkärille heti!

Vierailija
28/29 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuvolassa on vaan terkkareita. Lapsesi tarvii nyt lääkäriä ja sitä odotellessa jo apua.

Vierailija
29/29 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän sun ehkä mahdollisesti viedä se lapsi lääkäriin? Ei neuvolaan. Lääkäriin. Ihan perusteellisiin tutkimuksiin. Ei vauvat huuda turhaan, niillä on joku hätä. Selvästi sun lapsella on kipuja ja sun velvollisuus on selvittää mitä ja auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan