Mikä kiinnittää sisustuksessa huomionne huonolla tavalla? Itsellä esim se, että taulut on ripoteltu pitkin ja liian ylös
Mikä idea on laittaa taulut katonrajaan? Ja sohvan selkänojan yläpuolella ollessa ne voi olla vielä sitä katseenkorkeuttakin matalammalla ettei selkänojan yläpuolelle jää liikaa tyhjää. Ja just se että niitä yksi siellä ja toinen täällä, kun ryhmässä olisivat paljon selkeämmin ja kauniimmin esillä.
Ja nyt ei tarvitse tulla kertomaan että et kyttää ihmisten sisustuksia (kumminkin kyttäät haluat vaan tulla pätemään😁)
Kommentit (67)
Jos jotain ei kiinnosta sisustaminen, se on ihan fine. Enemmän ärsyttää, jos on yritetty, mutta sitten kuitenkin menty helpomman kautta.
En tykkää feikkimateriaaleista, laminaateista, marmorikuvioiduista jne. Jos jokin on muovia, se saa näyttää muovilta.
Pikkuisen naurettavalta näyttää myös ratkaisut, jotka on tehty, koska jokin on niin in, vaikka ei yhtään sovi kokonaisuuteen. Trendilamppu, joka huonolla tavalla riitelee muun sisustuksen kanssa esimerkiksi.
Vaatii myös taitoa käyttää monia eri värejä, muotoja, materiaaleja ja kuvioita, pahimmillaan erittäin sekavaa ja parhaimmillaan täydellisen viihtyisää. Minä kyläilen mielummin standardi musta-valkoisessa kodissa (jos siis ihan vain sisustusta mietitään), kuin väri ja kuvio sekamelskassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama miten muut sisustaa, mutta jos telkkari on tosi kaukana sohvasta (tai mistä sitä onkaan tarkoitus katsoa) niin se kiinnittää huomiota, varsinkin jos se telkkari on kovin pieni. Miten jostain huoneen toisesta päästä muka näkee sitä kattoa.
Sit toki nää live love laugh -tyyppiset hommat, en tykkää.
Mua häiritsee kun joillain on kiinnitetty se tv tosi korkealle. Niskat kenossa sitten siinä matalalla sohvalla katsotaan.
Mua häiritsee taas tv ylipäätään.
Sen mukaan järjestetään koko huone, telkkarin ympärille. Ihan kuin se olisi joku pyhä alttari...
Lienee turhaa sanoa etten itse telkkaria katso .
Kaksi ääripäätä:
Se, ettei sisustuksessa ole lainkaan asukkaan persoonaa mukana, vaan näyttää lähinnä virtuaalisisustetulta asunnon myynti-ilmoitukselta. Kliinistä ja kolkkoa (onneksi tämä trendi alkaa olla jo ohi)
Ja toinen on sellainen, että kauheesti pientä sisustusroinaa siellä täällä, mutta kaikki pölyn peitossa/likaisia/vähän rikki/sikin sokin. Mitä järkeä edes sisustaa, jos lopputulos on epäsiisti?
Kaikki huonekalut ihan seinissä kiinni. Esim. sohva näyttäisi monesti paljon paremmalta, kun sen asettaisi vähän seinästä irti.
Pelkkä yleisvalo huoneessa. Ei mitään tunnelmaa saatika kodikkuutta.
Sivuverhot, jotka eivät ulotu lattiaan asti, vaan jäävät vajaiksi lattian ja ikkunalaudan väliin, ovat karseat.
Muuten monenlaiset eri sisustukset ovat kivoja omalla tavallaan, vaikka eivät juuri omaa tyyliä olisikaan.
Englanninkieliset iskulauseet ja julisteet taulun korvikkeena. Valkoinen väri liikaa käytettynä. Sisustuslehdet rekvisiittana. BOHO-sotkut.
Ukko39 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama miten muut sisustaa, mutta jos telkkari on tosi kaukana sohvasta (tai mistä sitä onkaan tarkoitus katsoa) niin se kiinnittää huomiota, varsinkin jos se telkkari on kovin pieni. Miten jostain huoneen toisesta päästä muka näkee sitä kattoa.
Sit toki nää live love laugh -tyyppiset hommat, en tykkää.
Mua häiritsee kun joillain on kiinnitetty se tv tosi korkealle. Niskat kenossa sitten siinä matalalla sohvalla katsotaan.
Mua häiritsee taas tv ylipäätään.
Sen mukaan järjestetään koko huone, telkkarin ympärille. Ihan kuin se olisi joku pyhä alttari...
Lienee turhaa sanoa etten itse telkkaria katso .
Kyllä! Koko olohuone menee television mukaan. Eikö ole kummaa että se määrää kodin tavarat ja niiden sijainnin.
Miehelleni TV on tärkeä ja siksi sohvamme ovat aseteltu tavalla joka ei ole kiva kun tulee vieraita. Riviin. Koska TV.
Englanninkieliset sanat ihan missä vain. Vaikka olisi love, joka tarkoittaa hyvää asiaa, niin miksi englanniksi. Kertoo am kulttuurin ihanteesta. Markkinataloudesta…. Boring. 😁
Kaikki mikä haiskahtaa yritykseltä tehdä muihin vaikutus. Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi ääripäätä:
Se, ettei sisustuksessa ole lainkaan asukkaan persoonaa mukana, vaan näyttää lähinnä virtuaalisisustetulta asunnon myynti-ilmoitukselta. Kliinistä ja kolkkoa (onneksi tämä trendi alkaa olla jo ohi)
Ja toinen on sellainen, että kauheesti pientä sisustusroinaa siellä täällä, mutta kaikki pölyn peitossa/likaisia/vähän rikki/sikin sokin. Mitä järkeä edes sisustaa, jos lopputulos on epäsiisti?
Mulla on pikkuroinaa, mut nautin niistä. Ne on mun tosi tärkeitä tavaroita, jotka ilahduttaa mua päivittäin.
Ei häiritse kenenkään sisustustyyli. Ainut, mikä häiritsee on hirveä määrä romua ja ettei ole sisustettu ollenkaan, vaan vastaanotettu romua sukulaisilta jne. Eli jos ei ole minkäännäköistä yritystä kaunistaa kotiaan.
1. Matottomuus. Tiedän, että jotkut ei voi esim. lemmikin takia pitää mattoja, mutta matottomuudesta tulee kolkko vaikutelma. Pahin on valkoinen laattalattia ilman mattoja. Rakastan isoja, raskaita mattoja.
2. Huonekasvittomuus on myös kolkkoa ja ankeaa.
3. TV keskipisteenä. Jotkut jopa laittaa telkkarin olohuoneen isoimman ikkunan eteen niin, että näkymä peittyy. En tajua.
En tykkää muutenkaan näkyvistä elektronisista laitteista. Lamput on toki kauniita mutta muuten haluaisin vaan kaiken piiloon.
Minä taas olen oppinut, että taulut ovat ennen muuta taidetta, ja tarvitsevat tiettyä arvostusta. Niin silmiin särähtää nämä yhteensopivien taulujen ryhmät tyyppiä itse taulut suoraan ikeasta.
Omassa kodissa on ongelmaa kyllä siinä, että osa isoista öljyväritöistä ei kerta kaikkiaan sovi tyylillisesti mitenkään yhtään minnekään meidän kodissa. Silti ovat taiteellisesti korkeatasoisia omassa lajissaan. Mitä tehdä semmoisten kanssa? Nämä siis saatu lahjaksi tai perintönä, niillä on sekä rahallista että tunnearvoa, mutta silti, minne laittaa ne?
Vaimoni sisustustyyli.
Hemmetin kippoa,kuppia,tuikkua,sitruunankuorenraastinta, suitsukekuppitelinettä ja muuta tiluliluturhaa ryönää kaikki paikat täynnä.
Laskutilaa ei tasoilla ole, tuoleille ja sohville ei voi istua, koska ne ovat täynnä vaatteita ja muuta ryönää.
Laminaatti- ja muut muovilattiat.
Vaikka siksi, että koolauspuut ovat niissä kohtaa.
Huonolla tavalla kiinnittää huomion sellaiset sisustukset, jotka on sisustettu kalliilla ja viimeisen päälle. Tulee itselle häpeällinen olo kun oma koti on niin köyhän ja ruman näköinen.
Eri aikakausien kakofonia.
Pyökkikalusteita, talonpoikaiskalusteita ja Ikeaa sekaisin. Uusvanhat kalusteet. Kaikki huonekalut suomalaiseen malliin liiskattu seinille, ei ilmavasti huoneeseen.
Silmäilijä kirjoitti:
Kaikki huonekalut ihan seinissä kiinni. Esim. sohva näyttäisi monesti paljon paremmalta, kun sen asettaisi vähän seinästä irti.
Pelkkä yleisvalo huoneessa. Ei mitään tunnelmaa saatika kodikkuutta.
Sohvaan on mukava nojailla kun istuu lattialla leikkimässä lemmikin kanssa. Pakko olla seinässä kiinni, muuten lähtee liikkeelle.
Ei mikään varsinaisesti ärsytä mutta semmosia muovipalikoista kasatun näköisiä Ikean pöytiä tekisi mieli aina lyödä nyrkillä ja katsoa miten sille käy.
Meillä on kirjavia tummia tapetteja ja enkä kyllä niiden kanssa pystyisi yhdistämään kirjavia verhoja. Kaikki on yksivärisiä pitkiä sivuverhoja. Mutta matot onkin sitten eri asia, rakastan itämaistyylisiä mattoja ja niitä olen ostellut melkein joka huoneeseen!