Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua pohdintaan?

Vierailija
04.04.2015 |

Olen nyt ollut neljä kuukautta uudessa työpaikassani sosiaali- ja terveysalalla. Työpaikassani on aina järkyttävä kiire ja aina enemmän tehtävää kuin työntekijöitä vuorossa. Suurin osa työkavereista on mukavia, mutta riitoja syntyy usein näkemyseroista miten työtä pitäisi tehdä. Tämä vaikuttaa työilmapiiriin. Kohtaan myös päivittäin aggressiivisia asiakkaita ja väkivallan uhka on arkipäivää. Työntekijöitä on vuorossa liian vähän, jotta vuorossa olisi turvallista. Olen stressaantunut ja ahdistunut, nukun huonosti ja jopa pelkään töissä.

Mitä minun pitäisi tehdä? Työpaikka ei muutu, koska kaikki kuitenkin tehdään lakien mukaan ja koska esim. lisätyöntekijöiden palkkaamiseen ei ole rahaa. Jos irtisanoudun, saan karenssin. Jos saisin lääkäriltä sairaslomaa, niin joutuisin kuitenkin lopulta palaamaan työhön joka aiheuttaa oirehdintani. Ja mielestäni olisi myös noloa jäädä sairaslomalle niinkin pian kuin neljän kuukauden päästä aloittamisesta. Olen tietenkin hakenut muita töitä ja taloudellisesti olisi järkevintä olla nykyisessä työssä niin kauan kuin muita töitä saan, mutta en tiedä jaksanko.

Onko joku ollut samankaltaisessa tilanteessa? Miten toimit? En haluaisi uhrata terveyttäni, mutta laskut olisi kuitenkin hyvä maksaa.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla