Vuosimallin 2000 auto turvaton?
Mielipiteitä kaipaisin että onko 2000 luvun auto ok käytössä vai turvallisuudeltaan ihan susi?
Kommentit (28)
Eikös tuon ikäisissä pitäisi olla joku edessä kävelemässä varoituslippua heiluttaen?
1990-luvulla alettiin hokea sitä yli 10v vanha auto on turvaton -mantraa :)
Vm 2000 autoissa yleisesti ottaen on absit, airbagit ja törmäystestitulokset saatavilla.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 22:37"]
1990-luvulla alettiin hokea sitä yli 10v vanha auto on turvaton -mantraa :)
Vm 2000 autoissa yleisesti ottaen on absit, airbagit ja törmäystestitulokset saatavilla.
[/quote]
Minkäköhän tahon intresseissä on saada vanhemmat vehkeet pois maanteiltä?
Propaganda valitettavasti uppoaa ei vain nenästävedettävään yleisöön vaan jopa valtion virkamiehiin...
Turvallisuus lähtee sieltä ratin takaa.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 17:10"]
Kyllä se "turva" löytyy siitä penkin ja ratin välistä. Jos auto pitää valita turvallisuuden perusteella, niin on sitte parempi käyttää bussia.
[/quote]
Kunpa se olisikin noin yksinkertaista.
Esim minä olin pysähtynyt liikennevaloihin, kun mun autoni perään rysäytti just joku vuoden 2000 raato. Raato meni lunastukseen, minulle tai autolleni ei tapahtunut oikeastaan mitään pientä tärskyä kummempaa. Edessäni olevasta raadosta putosi puskuri, ja pullistui toinen takaovi hieman auki. Kuskikin valitteli ristiselkäänsä, mutta en tiedä kuinka pahasti loppujen lopuksi kävi. Ei kaikki riskit liikenteessä ole vain itsestä kiinni.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 22:42"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 17:10"]
Kyllä se "turva" löytyy siitä penkin ja ratin välistä. Jos auto pitää valita turvallisuuden perusteella, niin on sitte parempi käyttää bussia.
[/quote]
Kunpa se olisikin noin yksinkertaista.
Esim minä olin pysähtynyt liikennevaloihin, kun mun autoni perään rysäytti just joku vuoden 2000 raato. Raato meni lunastukseen, minulle tai autolleni ei tapahtunut oikeastaan mitään pientä tärskyä kummempaa. Edessäni olevasta raadosta putosi puskuri, ja pullistui toinen takaovi hieman auki. Kuskikin valitteli ristiselkäänsä, mutta en tiedä kuinka pahasti loppujen lopuksi kävi. Ei kaikki riskit liikenteessä ole vain itsestä kiinni.
[/quote]
Se, että meni lunastukseen, on juurikin sitä turvallisuutta. Jos et ymmärrä miksi, niin en jaksa ruveta rautalangasta vääntämään.
Jos turvallisuuden mittarina pidetään sitä, ettei auto mene miksikään kolarissa, niin meidänhän pitäisi kaikkien ajaa 50-lukuisilla jenkeillä.
Vitun idiootti nro 20. Auton etupäässä on paljon kalliarvoista ja herkästi särkyvää tavaraa. Jo Valojen, puskurin, syylärin ja konepellin vaihtaminen ylittävät jo monen viisivuotiaankin auton arvon ja siksi ne lunastetaan. Turvallisuudesta tämä ei kuitenkaan kerro oikeastaan mitään. Sun autos varmaan selvis takapuskurin vaihdolla.
Löytyykö ESP? Se on yksi kaikkien aikojen turvavarusteista, kun se ehkäisee onnettomuutta tapahtumasta.