¤¤¤ SYYSYSTÄVIEN WIIKKIS ¤¤¤
Kommentit (26)
Klo 7 heräsi lapset. Minähän herään viimeistään 6.30 töihin aamuisin:) Mutta varmasti iskee väsy jossain vaiheessa, kun valvoin puoleenyöhön.
Ajattelin nyt aamulla täyttää kakun, niin ehtii kostua kunnolla iltapäiväksi. Värjättyä kermaa ajattelin kokeilla koristeeksi. Saa nähdä mitä siitä seuraa. Kahvia täytyykin hakea vielä kaupasta, kun eilen en huomannut ostaa.
Jos jollekin on jäänyt epäselväksi, niin meillä vietetään synttäreitä tänään:) Ensi keskiviikkona on se oikea päivä.
Mies meni jo suihkuttamaan lapsia, kun pienempi vaati uutta vaippaa. Sanoo aina vaan " kakka" , vaikka ois tullut pissa läpi tai muuten vaan haluaa kuivan vaipan. Ottaa siitä nyt sitten selvää:)
Täälläkin alkaa olla syksyisempiä säitä. Mies sanoi, että autot on kuurassa pihalla. Tälläinen syyssää on kiva!
Hyvää viikonloppua vaan kaikille!
T: Ynis
Saa tosiaan alkaa pukea kunnolla vaatetta päälle. Joko Hilu on muuten löytänyt sukat jalkaansa kesän jälkeen? :)
T: Ynis jälleen:)
Ynis, mukavia synttäreitä, hyviltä kuulostaa tarjoilut! Mitä salaattia ja mitä laitat patongin täytteeksi,jos saan udella? :)
T@hdelle halaus!
Mimmulille paljon paljon jaksamista ja tassut on ristissä et alkaisi elämä näyttämään valoisammalta!
Eilen tuli vähän puuhasteltua kuitenkin..mies selkä kipeänä ja väsyneenä touhus keittiössä, anoppi makas illan migreenissä ja mies patisteli mua lepäämään.Mut hankalaa se on..ku ei ne tiskit ja muut hoidu itestään.. Illalla ennen ku nukahdin, supisti kipeästi levossa. Tänään meillä siis toimii itsepalvelu koko päivän. Harmittaa vaan ku mies lähtee isänsä kans käymään Ikeassa ja jossain ääni ja kuva messuilla (?) joten en saa lepoa Nekun hoidosta kuiteskaan. Yön nukuin hyvin siihen asti, kunnes neljältä alkoi yskäkohtaus, vauva heräs ja muljui joka puolelle ja valvoin 1 ½ tuntia..seiskalta ylös. Mies ja muut vielä lepäilee, Nea leikkii uusilla leluilla, joita sai eilen lahjaks. On siinä ollu isovanhemmila ihmeteltävää kun Nean raivoa ja uhmaa seuranneet. Aikoinaan ku oli asiasta puhetta, niin sanoivat et miehellä ja veljellään ei koskaan ollu mitää uhmaa...et silleen..
Ramika, kiitos ohjeesta! Sovelsin siitä pastaversion, eli kierremakaronia, salami, feta, purjoa, päälle ruokakermaa sekoitettuna Creme Cuisineen ( sipulisekoitus)! Oli TOSI hyvää! :)
Reeli, kiva kun pojalla menny hoidossa ilman puremisia! Ja saanut hyvää palautetta! :)
Illalla tuli vielä syötyä jättiannos Ingmanin Golden suklaajäätelöä (että on hyvää!) ja vauva sai sellaiset sätkyt, et ei meinannu rauhottua ollenkaan..Taas tekis jo herkkuja mieli, ei tuu mitään!
Illalla oli sellanen yhteenotto Nekun kanssa, et olin tosi vihainen ja pahalla mielellä pitkään, molempien toiminnan takia ja lähinnä siksi, kun itse ei kestä hermot pysyä rauhallisena.. No aina tulee uusi päivä.. Miehen kans asiasta puhuttiin ja sanoi, et mä oon ihan erilainen nyt raskausaikana, paljon räjähdysalttiimpi ja itkualttiimpi ja apaattisempi myös.. Kunpa vauvan synnyttyä ei tulis masennus, niin ku viimeeks, et itkua ja ahdistusta piisas. Tietty vaikutti se, et oli allergiat ja kaikki niin rankkaa. Voi kun meille suotais terve ja hieman " helpompi" tapaus!
Nea odottaa mua lukemaan, pitää mennä! Aurinkoista viikonloppua kaikille!
Enkeli1 ja Nea+minivauva rv31
Appivanhemmat kyl sanoi, et hyvää on, mut en tiedä olivatko kuitenkaa niin innostuineita! :)
Jatu, näin koomista unta! Olin teillä yötä, sul ja miehelläs oli oma makuusoppi kahdella eri sängyllä ja yöpuvut roikku henkarissa. Miehelläs oli kokoelma samanlaisia snoopy-aiheisia yöboxereita, joissa luki isolla ALKU AINA HANKALAA, LOPUSSA KIITOS SEISOO; LOPPU YHTÄ JUHLAA! :-D Typy ja Nekku söi puoliks puuron, jossa kanelia ja sokeria ja sä kehuit ystävälles puhelimessa, miten meil on hyvät herkut, ku kaakaojauhetta jätskin seassa. Sä pesit pojan hiuksia, mä typyn ja lopulta lähdin poroajelulle teidän takapihalta tähtien tuikkeessa jonkun äijän kanssa ja ärsyttävä pieni koira puri mua. Viskasin sen niskasta lumihankeen ja selitin, et on pitäny ottaa kovemmat otteet käyttöön, ku niin monet lapset ja eläimet mua puree!
No niin, olen siis seuraa vailla kun täällä kaikkea höpötän, nyt vihdoin Nekun seuraksi. Istuu tossa lattialla ja osottelee hyönteisten kuvia uudesta kirjasta ja kyselee, et ' mikä toi on?'
Enkeli1, menee pois
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?sort=DESC&m=8351972&p=1&tmo…
Lintsille tänään.
Keilinille piti ajat sitten sanoa, että kivaa, kun huomasit tektini!! Kuvittelen aina, että ne hukkuvat paperikorin syövereihin, eikä kukaan lue...
Kuka on irvinyt syysmammoja? Luen nykyisin liian nopeasti ja ilman silmälaseja, en näe kaikkea. Minusta tuntuu, että yhdet ystäväni irvivät, kun olen aina syysmammojen kanssa milloin missäkin. Minä uskon, että he ovat kateellisia ja/tai ulkona nykymaailmasta. Mikään muu selitys ei voi olla, niin hyviä tyyppejä, juttuja ja viisauksia mammojen kanssa kokee.
Kukkuu
Viimein kämppä tyhjä lapsista ja miehestä:) Kyllä kestää aina saada ihmiset ulos täältä, vaikka herätys onkin aikainen. Nyt pitäis imuroida ja pestä lattiat. Kakku on kuorrutusta vaille valmiina jääkaapissa.
Täytetyt patongit Hilun tapaan:) Eli vähän öljyä ja basilikaa leiville. Kalkkunaleikettä, tomaattia ja mozarellaa päälle, kansi kiinni ja uuniin. Esipaistetuista patongeista siis teen ja paistan koko höskän täytteineen päivineen. Sitten vaan sopiviksi paloiksi ja ei kun syömään:) Salaatiksi taidan laiskana tehdä fetasalaattia, kun en jaksa muuta keksiä.
Aika yksinkertainen tarjoilu tällä kertaa, etenkin aikuisille, mutta saa kelvata. On kuitenkin suht ruokaisaa. Kakku on mun bravuuri, siitä kaikki aina tykkää (paitsi minä itse ja synttärisankari).
Nyt imuroimaan...
NAuroin täällä vedet silmissä :-D Vähä kyl mietityttää et mitä sun päässä liikkuu ku tollasiis unia näet ;-))
MEil ei ole viikonlopuks mitää ohjlemaa-ihanaa!!!!Tai on pojan uimakoulut ja mulla olis halut saada toukokuussa alotettu ikuunanpesu päätökseen,mut oikeestiet ei tule ketää,eikä mennä minnekää...On monena vklna ollu vieraita ja ensvklna tuleemun vanhemmat!
Meilläki typy sanoo " kakka" jos vaippa tositäys
Täytyy käydä kotitöihin käsiks
jatu,edelleen ilman sukkia...vielä en anna periks syksylle!
Kukkuu, minun mies se ihmetteli että miten sitovaa ja rajoittavaa tämä palstailu on. Jep, miehet ei ymmärrä. Hymyili Mimmun paatokselliselle vastaukselle. PIle, olisikohan se vitsi sitten siinä, että meilläkin on miehellä ollut mahdollisuus kuittailla syysisien kanssa tätä palstailuintoa. Hmm, jää miettimään..
Enkeli. Minulla oli Sinin vauva-aikana synnytyksen jälkeinen masennus. Joka jäi hoitamatta, meni kyllä ohi aikanaan, mutta hoidettuna tuskin olisi varjostanut elämää niin kauaa. Rosan vauva-aikana olen kokenut olevani elämäni kunnossa. Eli ei se sitä tarkoita että jos kerran on ollut, niin aina se tulisi. Voisitko puhua asiasta seuraavalla neuvolakäynnillä? Vai oliko teillä mittala? Jaksuja.
Nyt s.postin purkuun. parin viikon postit lukematta...
Lila75
Kannan korteni kekoon tässä wiikkispinossa ja jotain höpötyksiä kirjoittelen.
Tuosta Jatun Typystä, hui kaameus, mitä neiti oli popsinut. Onneksi ei mitään tuon vaarallisempaa. On pitänyt aiemmin jo sanoa, että pientä käsitystä mulla saattaa olla, millainen teidän Typy on;) Mun kaverilla on 2,5-vuotias tyttö, joka on kans ihan mahdoton, äitinsä mielestä siis. Ei usko mitään ja on kertakaikkisen ehtiväinen neiti. Tulette aina mieleeni kun näen tätä neitiä;)
Ja pienen aavistuksen sain siitäkin, millaista Enkelillä voi olla puistossa, jos Nea arastelee muita lapsia. Oltiin tiistaina illalla tuossa lähipuistossa ja sinne sattui tuttu äiti miehensä ja lapsensa kanssa. Tai tuttu ja tuttu, mutta käydään samassa avoimessa pk:ssa. Pojalla ikää 2v3kk ja on fyysisestikin Onnia isompi. Tämä poika sitten vähän töni Onnia eikä päästänyt samoihin leikkeihin. Sitten kävikin niin, että aina kun poika tuli Onnia kohti, Onni halusi syliin koska pelkäsi poikaa. Äkkiä lapsikin " oppii" oleen varuillaan näköjään. Olen tiennyt, että Onni on paremmin arka mutta tuo yllätti minutkin. Mutta en tietysti ajattele tuota piirrettä mitenkään negatiivisena puolena, joskin sitä helposti ajatellaan, että minnekäs noin kiltti/ujo poika joutuukaan tässä maailmassa...:/ Ehkä enemmänkin vanhemmat ihmiset ajattelee just noin.
Minä sain tänään nukkua. Tai siis sanoin aamulla miehille, että menkääs siitä. Ei mies oikein tykännyt, varsinkin kun Onni heräs jo 6.30. Mulla vaan oli niin paljon univelkaa. 9 jälkeen nousin, vieläkin olisin voinut nukkua. Mistähän tämä yöllinen levottomuus taas johtuu..
Mimmulille toivon valoa tunnelin päähän!
Pitäs alkaa leipomaan parin viikon päästä juhlittaviin 2-v synttäreihin. Onko mulla oikeesti niin iso lapsi jo?!?! Ens lauantaina lähdetään tämän uuden ystäväni kanssa vähän riekkumaan yöhön. Miehet otetaan mukaan. Joten nyt olis parasta leipoa kun ens viikonloppuna tuskin onnistuu. Vielä kun keksis suolaista tarjottavaa, jotain todella helppoa.
Nyt tulee mies kaupasta kädet täynnä kasseja. Pitää mennä.
T-P
Jos saisin kirjoitettua neiti nukkuu ja Veeti lepäilee isin kanssa sängyllämme.
Meillä on pikku neiti aivan flunssassa. Lämpöä ei onneksi ole, mutta nenä on ihan tukossa. Käy pientä sääliksi. Kaikilla meillä muillakin on pientä flunssan poikasta.
Ihanaa miehen täti lupas auttaa ristiäis ja synttäri tarjoilujen kanssa. Tekee kakkupohjat, keksit, pullat, kuivakakun, pasteijat. Itsellemme ei jää siis kovinkaan paljoa tehtävää. Mahdollisimman helpolla yritetään päästä.
Neidille on edelleenkin nimi keksimättä. Ei vaan tunnu sopivaa ja kivaa löytyvän.
Veetille sain 2-vuotis neuvolan vasta 11.10. Neidillä on nyt maanantaina neuvola. Saas nähdä miten Veeti käyttäytyy siellä. Mies menee maanataina töihin, on nyt ollut isyyslomalla siitä asti kun tultiin vauvan kanssa kotiin. Jotenkin musta tuntuu että päivät on helpompi olla kun mies ei oo täällä tiellä. Veeti kitisee enemmän silloin kun isi on paikalla.
Neiti herää edelleenkin yössä vaan sen 2 kertaa. Mies herää aina sillä ensimmäisellä herätys kerralla hoitamaan neidin ja minä sillä toisella. Mies osallistuu íhanan paljon vauvan hoitoon. Muutenkin neiti on ihanan rauhallinen tapaus, ei juurikaan itke. Ja Veeti edelleenkin suhtautunut pikkusiskoonsa hyvin. Täytyy toivoakkin että jatkuis näin.
Nyt tuli vaan omaa napaa, sorry.
Öttis, Veeti ja pikku neiti
Koko Espoo oli sit siellä kun oli synttärit!
Matkalla päätettiin et mennää selloon niin lyhyemp matka.
No nyt ei menny rahaa nimeksikää kun mies ahdistui väenpaljoudesta..
Hilmalla synttärilahjaksi keppiheponen :)
Päädyttiin siihen,tykkää hulluna. Kalliimpia ja hienompia sit kun alkaa vaatimaan :) Aattelin eka meinaa babyborn nukkea..Mut hyvin kelpaa noi halpis nuket ja äitin vanhat niin miks turhaa.
Tytöt oli nätist reissus,ei mittää hätää.
Pienemp sai illal hirmu itkuraivarit-ei millää meinannut asettua.
Ja isi ei kelvannut yöllä,piti päästä äitin kainaloo!
Sormet ja varpaat ristis ettei alkais mitkää mahavaivat!!
Enkelille piti sanoman et mehän oltiin molemmat miehen kans Hilman syntymän jälkeen tosi ahdistuneita ja itkuherkkiä.Mä olin ihan varma et tuun hulluksi.Mutta nyt ei ole ollut mitää sellasta!Kyllä se toisen lapsen kanssa on helpompaa.Elämä ei muutu enään niin konkreetisesti eikä ole niin hermona enään.
Ainiin milloinkohan nää lapset rupeaa nukkuu samaan aikaa päikkärit??
:) Nyt on kyllä enemmänki sääntö kuin poikkeus että kun toinen rupeaa nukkuu niin toinen herää!Miten muilla??????????
Yniksen prinsessalle Hauskoja synttäreitä!!Siis hyvältä kuullosti se leipähässäkkä!
Nyt muuten Hilma on ihan normaalisti käynyt potalla ja ilmoittaa hädästää.Ehkä sil oli vaan joku kahenvuoden lähetyvä kriisi??
Jees nyt dinssiä pienelle
Hauskaa Viikonloppua!!
Ramika
Olen marjatoinut tänään. Ajattelin, että siivoan nyt kunnolla (matot pihalle), koska muutto meni niin hullusti, että tavaraa tuotiin eri aikoihin ja sitä roskaa ja pölyä riitti. Nyt on sitten tuokin homma tehty. Nok, vähän oikasin kun jätin kaikki makkarit siivoamatta. Saanen anteeksi kun kuitenkin torstai aamuna imuroin kunnolla ja pesin lattiat mattojen välistä.
Sitten pesin ikkunat sisältä ja leivoin sen kanelikakun synttäreitä varten. Pitihän se arvata, että kun olen viimeksi sitä omiin lakkiaisiin vääntänyt 10-v sitten, en muistanut enää kuinka iso taikinasta tulee. Tein suosiolla tuplana annoksen ja kun kaadoin pellille ei se ollutkaan sekoittunut kunnolla.. Jäi vähän kai raa´aksikin. Perhana. Onneksi on 2 viikkoa aikaa opetella taas leipomaan:)
Ihanaa lukea Öttiksen neidistä, että on tyytyväinen pikku tyttö. Ja että siis saatte nukkua öisin ihan hyvin. Monesti vieläkin mietin tuota synnystä...
Tuossa piti käydä välissä vaihtaan poikaselle kaikki vaatetus. Se on kumma, että miehet (ainakaan tämä yksilö tässä taloudessa) ei hoksaa käyttää lasta pissalla ennen ulos menoa. Ilman vaippaa lähti ja kun ovat takapihalla nurmikon leikkuussa, Onni sitten huuteli jotain. En heti saanut selvää mutta sitten tajusin että " taas pissattaa" . Ja housussahan se jo oli. No en minä sillä, että haittais, sattuuhan noita. Mutta mieshän se oli asialla kun Onni matkasi autossa ilman vaippaa. Lopputuloksen voi arvata;)
Onni on ollut tänään niin aurinkoinen taas. Ekaa kertaa tällä viikolla päikyt oli ehjät, ei herännyt kesken. Tuohon ihanuuteen... Syötiin äsken ja sitten pian Onni lyöttäytyi lattialle makaamaan ja sanoi " isi kutita" . Aika suloinen on tuo lapsonen!!!
Mulla puheripuli taas ja tätä omaa napaa. Pitää lähteä laittamaan kämppä järjestykseen, vielä on yks matto tamppaamatta.
T@hdelle voimia suru-uutisten kanssa, mitä ikinä ovatkaan.
Sittiksestäkin oli kiva kuulla sähköpostissa. Tosi surku, että joudutte kisuistanne luopumaan.
Missäs Tea?
T-P
Silmät väsymyksestä ristissä silmäilin pinoa, mutta kommentoimatta jää nyt kyllä. Mutta kerron jotain omia kuulumisia, jos iika sattuu vielä nukkumaan pätkän. Isommille laitettiin dvd. Nyt ei jaksa muuta.
Miehen veli on Pekan kummi eikä ollu vielä käyny Pekan synttäreillä. Tuli illalla ja anoppi kaverina. Hätäsesti ehdin imuroida keittiön ja kasata tiskejä sekä miettiä, mitä pakkasesta löytyy. No, anoppi sitte tiskaski, että ei siinä mitään.
Sitte tuli appiukkokin ja oli just saanu kuulla, että siskollensa ei voida enää antaa syöpähoitoja. On n. 60v ja miehen kummitäti. Eli häntä käytiin sitten tänään katsomassa, kun ei oo nähny Iikaa ollenkaan.
Nyt Iika herää, jatkuu...
yksikätisenä. Reissu meni olosuhteisiin nähden ihan hyvin. Miehen setä oli tk:ssa myös, mutta periaatteessa ihan hyvässä kunnossa. Sitte käytiin tyhjillään olevassa mummolassa omenoita keräämässä ja hoivakodissa iso-paappaa tervehtimässä. Ei mitenkään mieltä ylentävä reissu.
Toinen uutinen oli se, että kavereille ei tuukaan kevätvauvaa. Oottivat neljättä (kun kerran meilläkin..), mutta ekassa neuvolassa ei sydänääniä löytynyt.
Liekö Iika vaistos äitin mietteliäisyyden vai mistä johtui, mutta yö oli rikkonainen ja lopulta sekä Iikan että Pekan piti päästä äitin viereen nukkumaan.
Kyllähän tuollaiset pistää miettimään, että miten meillä sitten voi olla nämä neljä kullannuppua.
Mulla ei siis itellä oo mitään hätää. Vähän vaan mieli maassa ja univelkaa.
Lepoa ja hyviä hetkiä viikonloppuun kaikille!
T@hti
Hyvin sujui, paitsi koira on oksennellut muutaman kerran. Kiva juhlaväen keskellä siivoilla oksennuksia. Mutta hyvin tuntui kaikki suhtautuvan siihenkin.
Joitaikin vaatteita tuli lahjaksi, mopoja monta ja yksi puuha pete lelu. Kivaa:)
En jaksa enempää. Lapset riehuu sängyissään, vaikka pitäis nukkua. Toisaalta ei tänään niin hoppua. Toivottavasti nukkuvat aamulla pitkään.
Meidän vierastava päivänsankari oli muuten oikein mallikelpoinen juhlakalu. Oikein iloinen ja veikeä ja tuntui nauttivan juhlistaan (vaikka mitähän niistä mahtoi oikeasti edes ymmärtää). Kakun ja laulun aikana taputti ja nauroi innoissaan. Sai kynttilätkin puhallettua, yhden kerrallaan.
Nyt lähden sohvan pohjalle. Jaksuja kaikille!
Hiljasta on.
Punkkulasin kera, lukemista luuli löytävänsä,
Kerppu,ei asiaa...
Vaikka täytyy sanoa, että ulkona on mainio syyssää! Silti mun mielestä nyt jos koskaan tarvis kauppojen olla auki:) Pitäis päästä shoppailemaan ja keräämään energiaa alkavaa viikkoa varten. Mies on työmatkalla ma-ke, joten mun pitää edes takas kuskata lapsia ja ehtiä itsekin siinä välissä töihin. Koiran pitäis lähteä mökille viikoksi, mutta appivanhemmat ei huolineet eilen oksentelevaa otusta mukaansa, vaan jättivät mielummin tänne juhlaväen keskelle sairastamaan. Oli jotenkin tympeää, kun tällä kertaa selvästi oli kyse normaalista oksentelusta, eikä sellasesta viime kertaisesta kunnon sairaudesta. Tänään kait lähtevät sinne mökille ja toivottavasti ottavat koiran mukaan!
Ei toimi ajatukset enää. Voi kun sais oikeasti hetken hengähtää. Olen aika poikki eilisen jälkeen.
Aivan kamalaa, kun nykyään ehtii enää pari kertaa vikossa pinoilemaan. Eilenkin olin päivän töissä ja tiistaina pitäisi jo lähteä reissuun. Mies tuli mökiltä ja toi ISOJA kaloja. Niin isoja siikoja, etten taida olla ikinä järvestä ylös nostettuna nähnyt.
Antsa on ruvennut käyttämään kirkumista sellaisissa tilanteissa, ettei saa mitä haluaa. Raivostuttavaa! Sellaisia tilanteita muuten on aika paljon (Antsalla nimittäin on paljon erilaisia mielihaluja, eikä meillä minkäänlaisia lapsilukkoja kaapeissa yms.). Isompien lasten tavaroita tykkää kuljetella ympäri huushollia (ja siltä täällä näyttääkin).
Sunnuntaina, kun palaan reissusta on Antsan synttärit ja päätimme ne sinä päivänä pitääkin. Miehellä siis tiedossa siivoilua ja leipomista...
Nyt hinkuu esikoinen koneelle.
Omaa napaa vain tuli tällä kertaa
Moi!
Saamuska♥
Meillä mies ei varmasti ryhtyis sellaseen. On kyllä maailman surkeimmasta päästä järjestämään mitään juhlia. Joulunakin pöydässä ois pelkkä kinkku, jos miehestä ois kiinni:) Sitten ihmettelee, kun mulla on kiire saada kaikki tehtyä.
Ihanaa, päästään illalla ilman lapsia ystävien luokse syömään. Appivanhemmat lähteekin mökille vasta tiistaina, joten tulevat hoitamaan lapsia. Vievät samalla koiran mukaansa hoitoon.
T: Ynis jälleen:)
Ja taas kaikki ulos koloista kuulumisia kertomaan..
Oikeesti nukun jo.Toivottavasti kaikki muutkin
Kiitos Kerppu pannari ohjeesta,täytyy koittaa jos typyki tykkäis..ja tsemppiä työpäivään!!!!
jatu