Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö Rainbown smoothiemarjat keittää??

Vierailija
04.04.2015 |

Rainbown smoothiemarjat ovat Puolasta. Evira suosittelee ulkomaalaisten marjojen keittämistä. Mutta kuka nyt smoothiemarjat, joissa on banaaniakin mukana keittäisi? Mikä järki noissa on? Ovat annospusseissakin valmiiksi? 

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä tullut kerran järkyttävä oksuripsa keittämättömistä pakastevadelmista. Yksi lapsista söi suoraan pakkasesta ja sopivan ajan päästä lens yrjö kaaressa.
En käyttäisi keittämättömiä, kastelevat niitä puskia siellä kirjaimellisesti seisseellä paskavedellä. Nam.

Vierailija
2/33 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 15:05"]Meillä on kyllä tullut kerran järkyttävä oksuripsa keittämättömistä pakastevadelmista. Yksi lapsista söi suoraan pakkasesta ja sopivan ajan päästä lens yrjö kaaressa.
En käyttäisi keittämättömiä, kastelevat niitä puskia siellä kirjaimellisesti seisseellä paskavedellä. Nam.
[/quote]
Siis nimenomaan niistä puolalaisista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AINA.

Vierailija
4/33 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän muutaman pikaruokaketjun jonka marjat tulee pakasteena ulkomailta eikä niitä marjoja keitetä ennen tarjoilua. Hyvää ruokahalua :)

Vierailija
5/33 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sen sijaan, että tekisit nopeasti kylmän smoothien aamulla noista, keität ne ja vielä jäähdytät ja banaanikin on sit kivasti keitetty. Ei siis mitään järkeä. Miksi noita edes on??

ap

Vierailija
6/33 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä keittämisen jälkeen enää smoohtieta saa (tai no, saa mutta ei kunnollista). Ovat siis tarkoitettu smoothieen sellaisenaan. Ei ketään voi määrätä marjoja keittämään eikä toisaalta ilmeisesti voi myöskään kieltää ulkomaisten marjojen myyntiä smoothiemarjoina.

Rainbown smoothiemarjoja voi ja saa käyttää smoothien valmistamiseen sellaisenaan, toinen juttu on onko se järkevää. Varminta ois käyttää smoothieen kotimaisia marjoja. Hintaero on kyllä ihan järkyttävä kun kaupasta ostaa.

Vierailija
7/33 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kertaalleen pakastettua ei saa pakastaa uudelleen.

Vierailija
8/33 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 10:06"]Tiedän muutaman pikaruokaketjun jonka marjat tulee pakasteena ulkomailta eikä niitä marjoja keitetä ennen tarjoilua. Hyvää ruokahalua :)
[/quote]

Hese ainakin, onko muita?

Vierailija
9/33 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 10:09"]Ei niistä keittämisen jälkeen enää smoohtieta saa (tai no, saa mutta ei kunnollista). Ovat siis tarkoitettu smoothieen sellaisenaan. Ei ketään voi määrätä marjoja keittämään eikä toisaalta ilmeisesti voi myöskään kieltää ulkomaisten marjojen myyntiä smoothiemarjoina.

Rainbown smoothiemarjoja voi ja saa käyttää smoothien valmistamiseen sellaisenaan, toinen juttu on onko se järkevää. Varminta ois käyttää smoothieen kotimaisia marjoja. Hintaero on kyllä ihan järkyttävä kun kaupasta ostaa.
[/quote]
Onko sitten järkevää hommata ruikkutauti muutaman euron takia.
Tärkeysjärjestys vähän hukassa

Vierailija
10/33 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme, ettei Evira voi kieltää, jos on vastoin kaikkia suosituksia... No juu. Mä olen syönyt tietoisesti ja tietämättä keittämättä jo vuosia. Ei ole mitään sattunut. Raskaana ollessa en syönyt. Ravintoloissa (jopa työpaikka ja koulu) on usein keittämättömistä ulkomaalaisista marjoista tehty jälkiruokaa, että harvapa niitä voi välttää. ja entäs tuoreet ulkomaiset marjat? Ei niitä kukaan keitä. Huuhtelu ei vie kolibakteeria..

Vierailija
11/33 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän pakastemarjoja (kotimaiset sekä ulkomailta tuodut) raakoina smoothieissa ja hengissä on pysytty. Nyt raskaana ollessa olen kuitenkin kaupasta ostetut pakastemarjat keittänyt tarkkaan ja nuo smoothiemarjat/hedelmät korvannut syksyllä itsepoimituilla vadelmilla, mansikoilla ja mustikoilla.

Vierailija
12/33 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaikeeta on käyttää kotimaisia pakastemarjoja ja kuoria+pilkkoa banaani ihan ite. Miksi ihan kaikki pitää saada valmiina?

Vierailija
13/33 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen syönyt ulkomaisia pakastevadelmia yli 10 v lähes päivittäin. Vielä en oo paskatautia saanut.
Ehkä sitten lopetan jos joskus saan :-)

Vierailija
14/33 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 10:26"]Miten vaikeeta on käyttää kotimaisia pakastemarjoja ja kuoria+pilkkoa banaani ihan ite. Miksi ihan kaikki pitää saada valmiina?
[/quote]

Hinnasta on kyse. Eikö joku bloggaajakin saanut smoithiemixistä ripulin? Voi ottaa puhdistuspaastona.

Vierailija
15/33 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 10:26"]

Miten vaikeeta on käyttää kotimaisia pakastemarjoja ja kuoria+pilkkoa banaani ihan ite. Miksi ihan kaikki pitää saada valmiina?

[/quote]

Ei kovin vaikeaa. Mutta kyse olikin, miksi tämä tuote on olemassa, jos sitä ei voi käyttää oikein. Itse olen käyttänyt noita purossa. Mistään kun et saa valmiiksipilkottuja mansikoita pakkasesta muuten. En jaksa itse kykkiä ja poimia mansikoita kesällä, koska olen allerginen niiden lehdille, pakastimeenkaan ei mahdu koko talveksi mansikkaa...

Vierailija
16/33 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se paskatauti vaan hepatiitti

Vierailija
17/33 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 10:34"]Ei se paskatauti vaan hepatiitti
[/quote]

??

Vierailija
18/33 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 10:34"]

[/quote]

Entä jos on hepatiittirokotus? 

Vierailija
19/33 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 10:37"][quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 10:34"]

[/quote]

[/quote]

No sillon ei tarvii pelkää

Vierailija
20/33 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 10:39"][quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 10:37"][quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 10:34"]

[/quote]

[/quote]

No sillon ei tarvii pelkää
[/quote]

Paitsi siis sitä ripulia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi