Pääseekö gynekologille julkisella puolella?
Olen vaihdevuosi-ikää lähestyvä nainen ja olisi taas aika mennä tarkastukseen. Pieniä vuotohäiriöitä. Olisikohan mahdollista saada terveyskeskuslääkäriltä lähete gynekologille? Yksityisellä kukkaro kevenee helposti yli sata euroa. Työterveyshuoltoa minulla ei ole, Tampereella asun.
Kommentit (8)
Eikös se yleislääkäri tutki ja määrää lääkkeet? Paitsi tietysti jos tutkimuksessa tulee esille jotain poikkavaa niin sitten gynelle.
Ehkäpä varaan ensiksi ajan terveyskeskukseen ja mikäli lääkäri ei anna lähetettä, harkitsen yksityistä.
Ap
Ei ole tullut pieneen mieleen,että yleislääkäri tk:ssa tekisi sisätutkimuksen. Oikeasti?! En taitaisi haluta...
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 09:26"]Ei ole tullut pieneen mieleen,että yleislääkäri tk:ssa tekisi sisätutkimuksen. Oikeasti?! En taitaisi haluta...
A
Ap
[/quote] Kyllä tk lääkäri tekee tutkimuksen ja haastattelee ja mikäli vuotohäiriöt vaativat jotain operaatiota tai herää epäilys jostain poikkeavasta, niin lähettää sinut gynen polille. Omassa tk:ssa myös ultraavat
Rouva on hyvä ja antaa yleislääkärin kaivella vaan tai sitten kaivaa itse kuvetta ja menee yksityiselle.
Tosin saattaa olla paikkakuntakohtaisia poikkeuksiakin. Täällä sama tohtori katsoo ensin yläpään, seuraavalla kerralla alapään.
Olen todella ollut autuaan tietämätön siitä, että terveýskeskuslääkäri tekee myös gynekologisen tutkimuksen. Aina siis käynyt yksityisellä gynellä, mutta nyt on sen verran tiukkaa, että ajattelin muuta vaihtoehtoa.
Ap
No kyllä ne tk lääkärit ihan römpsiäkin kaivelee, tekeväthän he raskausajan tutkimuksetkin ja jos poikkeavaa, niin sitten eteenpäin.
On mahdollista, jos lääkäri katsoo että tarvitset erikoislääkäriä. Vuotohäiriöt kyllä ikäänkuin kuuluvat asiaan kun lähestyy vaihdevuosia, tulee välivuotoja jne.