Miten joku voi väittää, että karvat ovat hygieenisiä?
Niihin jää kiinni kaikki eritteetkin ja haju on sen mukainen!
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 09:08"]
Eiköhän se karvoituksen hygieenisyys oo seksuaalikielteisten ihmisten puhetta. Mun tuntemat gynekologit ja muut lääkärit ainakin suosivat itselläänkin vähintään typistystä. Totta on, että sheivaamisesta tulee herkästi karvatuppiongelmia, mutta onneksi on muitakin vaihtoehtoja.
Niin usein näkee paskakikkareita ja vessapaperin riekaleita luonnollisessa karvoituksessa että aika paljon todistusaineistoa vaadin, ennen kuin uskon että rämemajava on puhtain vaihtoehto.
[/quote]
Ihan uteliaisuuttani: missä sä näet noin paljon niitä kikkareita ym. ? Jos töissä, niin mitä teet työksesi?
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 10:00"]Ne ketkä on sitä mieltä että kunnon karvat alapäässä on ok. Nii on vaa laiskoja pitää ittestää huolta, mä ainakin pidän huolen että on oma alapää siistitty ja hillitty, en sano et 24/7 on posliini mut siili korkeintaan. Ja onhan se miehellekkin mukavempaa :)
[/quote] Se, että on karvat ei tarkoita, että on laiska pitämään itsestään huolta. Mulla on mies, kolme last ja okt. Eilen kävin aamulla lenkillä, sitten suihkussa, meeikkasin ja laitoin tukan. Vietin päivän perheen kanssa. Illalla kävin vielä 1,5 km uimassa. Joten olen pitänyt huolta itsestäni, vaikka en karvoihini keskitykään. Olen ollut karvatonkin, mutta saan siitä niin helvetillisen hiivatulehdumsen, että pidän mieluummin karvani. Jotenkin absurdia, että aikuiset naiset täällä huutelevat toisten karvoituksista. Minkä mallin te annatte omille tytöille näillä "yäk, karvoja" -kommenteillanne. Oksettavaa!
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 09:49"]Mun karvat ainakin on puhtaat. Osaan nääs käydä suihkussa. Mut sheivatkaa te vaan pillunne jotka ette suihkussa tapaa käydä :) voin kuvitella töhnäisen broilerinne yhhyh...
[/quote] Pesen alapääni kun käyn pissalla. Jos minulla on karvat tallessa, karvoihin tulee sikti valkovuotoa, kun se valkovuoto nyt ei ole minulla niin kilttiä että erittyisi vain silloin kun saan sen pestyä pois.
Jos esim herään yöllä ja tekus mieli herätellä miestä tai pitää omahauskaa täytyy ensin käydä pesulla, tai sitten vain vetää karvoista irti kuivunutta valkovuotoa. Kun karvat ovat poissa/lyhtemmät minulla ei tule edes pikkareihin hirveitä määriä valkovuotoa.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 10:22"][quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 09:49"]Mun karvat ainakin on puhtaat. Osaan nääs käydä suihkussa. Mut sheivatkaa te vaan pillunne jotka ette suihkussa tapaa käydä :) voin kuvitella töhnäisen broilerinne yhhyh...
[/quote] Pesen alapääni kun käyn pissalla. Jos minulla on karvat tallessa, karvoihin tulee sikti valkovuotoa, kun se valkovuoto nyt ei ole minulla niin kilttiä että erittyisi vain silloin kun saan sen pestyä pois.
Jos esim herään yöllä ja tekus mieli herätellä miestä tai pitää omahauskaa täytyy ensin käydä pesulla, tai sitten vain vetää karvoista irti kuivunutta valkovuotoa. Kun karvat ovat poissa/lyhtemmät minulla ei tule edes pikkareihin hirveitä määriä valkovuotoa.
[/quote]
mihin se valkovuoto sitten menee? Imeekö römpsäsi sen takaisin?
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 10:22"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 09:49"]Mun karvat ainakin on puhtaat. Osaan nääs käydä suihkussa. Mut sheivatkaa te vaan pillunne jotka ette suihkussa tapaa käydä :) voin kuvitella töhnäisen broilerinne yhhyh... [/quote] Pesen alapääni kun käyn pissalla. Jos minulla on karvat tallessa, karvoihin tulee sikti valkovuotoa, kun se valkovuoto nyt ei ole minulla niin kilttiä että erittyisi vain silloin kun saan sen pestyä pois. Jos esim herään yöllä ja tekus mieli herätellä miestä tai pitää omahauskaa täytyy ensin käydä pesulla, tai sitten vain vetää karvoista irti kuivunutta valkovuotoa. Kun karvat ovat poissa/lyhtemmät minulla ei tule edes pikkareihin hirveitä määriä valkovuotoa.
[/quote]
Öh... ja mihinköhän se valkovuotosi silloin päätyy kun ei ole karvoja, persvakoon ja siitä lakanalle? Tuskin miestäsi kuivuneella limalla kuorrutettu broileri kiinnostaa sen enempää kuin töhnäiset karvatkaan :( .
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 10:09"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 10:00"]Ne ketkä on sitä mieltä että kunnon karvat alapäässä on ok. Nii on vaa laiskoja pitää ittestää huolta, mä ainakin pidän huolen että on oma alapää siistitty ja hillitty, en sano et 24/7 on posliini mut siili korkeintaan. Ja onhan se miehellekkin mukavempaa :) [/quote] Se, että on karvat ei tarkoita, että on laiska pitämään itsestään huolta. Mulla on mies, kolme last ja okt. Eilen kävin aamulla lenkillä, sitten suihkussa, meeikkasin ja laitoin tukan. Vietin päivän perheen kanssa. Illalla kävin vielä 1,5 km uimassa. Joten olen pitänyt huolta itsestäni, vaikka en karvoihini keskitykään. Olen ollut karvatonkin, mutta saan siitä niin helvetillisen hiivatulehdumsen, että pidän mieluummin karvani. Jotenkin absurdia, että aikuiset naiset täällä huutelevat toisten karvoituksista. Minkä mallin te annatte omille tytöille näillä "yäk, karvoja" -kommenteillanne. Oksettavaa!
[/quote]
Ja toi "miehellekkin mukavempaa"- kommentti kruunaa koko ajatusten tonavan.
Siistitty on, mutta sen huomaa, että alakerta voi paremmin, kun ei liikaa sheivaile.
Aivan karseeta jos naisella persekarvat, joihin jäänyt paskat vielä roikkumaan. Koita siinä naida takaapäin. Karvanen vittu on muutenkin niin ruma, joten sheivaus edes vähän parantaa sitä.
Mulla ainakin hyvä kun karvat siinä välissä että ei alushousut ainakaan hankaa pillua. Pysyy kunnossa.
Itse juttelin gynekolologin kanssa alapään karvoituksesta ja hän selitti että karvat kannattaa pitää koska ne tekevät "ilmatilan" esim ihon ja pikkuhousujen väliin. Tuo "ilmatila" on tärkeä vähentämään hikoilua, hiertymiä jne jne. Karvat myös estävät epäsopivien bakteerien pääsyn iholle ja vastaavasti iho ei kuivu niin helposti karvoituksen kanssa kuin ilman. Sanoi että välillä naiset käyvät valittamassa kovaa kutinaa kun käyttävät "posliinia". Eli tämä oli alan ammatilaisen mielipide asiasta.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 10:54"]Aivan karseeta jos naisella persekarvat, joihin jäänyt paskat vielä roikkumaan. Koita siinä naida takaapäin. Karvanen vittu on muutenkin niin ruma, joten sheivaus edes vähän parantaa sitä.
[/quote] Ja ajattelet, että karvojen ajelu tekis tästä epähygieenisestä naisesta jotenkin puhtaamman. Jos ihminen ei osaa persettään pyyhkiä, niin ei se karvattomuus sitä faktaa muuta.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 10:45"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 09:49"]Mun karvat ainakin on puhtaat. Osaan nääs käydä suihkussa. Mut sheivatkaa te vaan pillunne jotka ette suihkussa tapaa käydä :) voin kuvitella töhnäisen broilerinne yhhyh... [/quote] Pesen alapääni kun käyn pissalla. Jos minulla on karvat tallessa, karvoihin tulee sikti valkovuotoa, kun se valkovuoto nyt ei ole minulla niin kilttiä että erittyisi vain silloin kun saan sen pestyä pois. Jos esim herään yöllä ja tekus mieli herätellä miestä tai pitää omahauskaa täytyy ensin käydä pesulla, tai sitten vain vetää karvoista irti kuivunutta valkovuotoa. Kun karvat ovat poissa/lyhtemmät minulla ei tule edes pikkareihin hirveitä määriä valkovuotoa.
[/quote]
Öh... ja mihinköhän se valkovuotosi silloin päätyy kun ei ole karvoja, persvakoon ja siitä lakanalle? Tuskin miestäsi kuivuneella limalla kuorrutettu broileri kiinnostaa sen enempää kuin töhnäiset karvatkaan :( .
[/quote]
Vaikuttaisi jotenkin hassusti siltä ettei sitä valkovuotoa jostain syytä erity niin paljon silloin kun siellä on vähemmän karvoja, olihan taas niiiiiiiiiiin vaikeaa päätellä tekstistä?
Mutta hienoa jos päiväsi on nyt pelastettu sillä että pääsit mielestäsi "nolaamaan" ihmistä joka satunnaisesti sheivaa karvat jalkojen välistä, pääsiäisesi on varmaan nyt pelastettu =)
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 12:08"]
[/quote]
[/quote]
Vaikuttaisi jotenkin hassusti siltä ettei sitä valkovuotoa jostain syytä erity niin paljon silloin kun siellä on vähemmän karvoja, olihan taas niiiiiiiiiiin vaikeaa päätellä tekstistä?
Mutta hienoa jos päiväsi on nyt pelastettu sillä että pääsit mielestäsi "nolaamaan" ihmistä joka satunnaisesti sheivaa karvat jalkojen välistä, pääsiäisesi on varmaan nyt pelastettu =)
[/quote] Ja lisätään nyt vielä tähän että minulla on ollut hiivatulehdus vain kerran elämässäni, sekin johtui antibioottikuurista. Mitään muitakaan vaivoja ei tuolla alhaalla ole ollut vaikka välillä on kivempaa olla täysin karvaton.
Eipä nyt ole heittää linkkiä siihen tietoon, jonka mukaan karvattomat haisivat pahemmin. Syy on se, että kun ei ole karvoja, hajua aiheuttavat bakteerit muhivat iholla. Karvoissa eivät saa aikaan yhtä paljon hajua, mutta tietenkin se edellyttää tavanomaista hygieniaa.
Miksi tämä karvat/karvattomuus saa aikaan niin suuria intohimoja puolesta ja vastaan, ja nimenomaan toisten ihmisten karvat? Omasta puolestani huolestuttaa se, että muuttuuko naisten asema samanlaiseksi kuin muslimimaissa, joissa naisen kuuluu jättää viisaammat hommat miehille ja askarrella enemmän alapäänsä ja muiden karvojen kimpussa.
Jos tässä pilkahti pikkuisen feministiä, niin ehkä siihen on aihettakin. Onneksi karvattomuutta ei sentään automaattisesti seuraa huntupakkoa, joskin meikki on monelle länsimaiselle naiselle omaa identitettiä piilottava "huntu". Musliminainen ei mene ulos ilman huntua eikä länsimainen ilman meikkiä. Mikä onkaan se ero? Niin, länsimaalainen ei tee sitä miehen määräyksestä vaan omasta vapaasta tahdostaan.
Kiinnostaisi tietää ajeleeko nämä "rämemajavat" kainalokarvat. Joku tarkoitushan niilläkin on kun ne siellä ovat.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 12:27"]Kiinnostaisi tietää ajeleeko nämä "rämemajavat" kainalokarvat. Joku tarkoitushan niilläkin on kun ne siellä ovat.
[/quote]
Minä ajelen kainalokarvat, koska mielestäni näyttävät rumalta, eikä tunnu mukavilta. Alapään karvoja en ajele (vähän siistin silloin tällöin), koska tuntuu mukavammalta eikä pikkarit hankaa, ja posliini taas näyttää rumalta.
No kai nuo jotka ajattelee karvojen olevan epähygieenisiä, ajelee kaikki muutkin karvat? Eli siis hiukset, kulmakarvat, ripset, viikset, parran, käsikarvat...?
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 12:08"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tässähän on vain tehty johtopäätös antamiesi tietojen perusteella sen enempää päättelemättä onko valkovuotosi kenties vähäisempää ilman karvoitusta toosasi kuorrutuksena.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 12:48"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 12:27"]Kiinnostaisi tietää ajeleeko nämä "rämemajavat" kainalokarvat. Joku tarkoitushan niilläkin on kun ne siellä ovat. [/quote] Minä ajelen kainalokarvat, koska mielestäni näyttävät rumalta, eikä tunnu mukavilta. Alapään karvoja en ajele (vähän siistin silloin tällöin), koska tuntuu mukavammalta eikä pikkarit hankaa, ja posliini taas näyttää rumalta.
[/quote]
No mun pikkarit ei kyllä hankaa ja ilman karvoja näyttää paremmalta. Voisko tämän karvasodan jo lopettaa? Onko sillä mitään vitun väliä kasvaako siellä niitä karvoja vai ei? Jokainen päättäkööt itse.
Ne ketkä on sitä mieltä että kunnon karvat alapäässä on ok. Nii on vaa laiskoja pitää ittestää huolta, mä ainakin pidän huolen että on oma alapää siistitty ja hillitty, en sano et 24/7 on posliini mut siili korkeintaan. Ja onhan se miehellekkin mukavempaa :)