Miten reagoit, jos vieraat tulee ennen sinua teille kotiin
Miehesi on siis kotona ja päästää vieraat sisälle tai tulee yhdessä vieriaden kanssa. Ja mies tietää että tulet vasta tiettyyn aikaan. Ja vielä niin, että olitte sopineet, että vieraat saa tulla vasta kun sinäkin olet kotona.
Mitä tuumaat?
Meillä kävi näin kiirastorstaina. Mies toi töistä tullessaan äitinsä meille. Mies tiesi, että olen vasta 17.30 kotona töistä. Sovittiin jo aamulla, että tähdätään niin, että ollaan yhtáikaa kotona.
No, mies ja äitinsä oivatkin jo 16 aikaan menneet meille. Olivat puhuneet jo kaikki kuulumiset ja anoppi asettunut taloksi. Kun itse tulin kotiin 17.30 kuulin tämän. Oli ihan tunne, että minä olen se vieras, kun avasin oven ja nuo keskutelivat ja naureskelivat keskenään. Ja mun koti kuitenkin!
Suutuin miehelle. Mies ei ymmärrä.
Eilinen päivä tätä on sitten selvitetty. Mies ei ymmärrä miksi olen suuttunut ja hän on suuttunut kun minä olen suuttunut..........
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 09:34"][quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 09:22"]
Voitko ap avata, mikä sinua tuossa tilanteessa loukkasi? En oikeasti ymmärrä.
[/quote]
Miehen ja äitinsä väillä on jotakin mystistä, jotain johon en pääse käsiksi. On ihan kolmaspyörä olo.
Siksi olisin halunnut olla kotona alusta asti, tietäisin mitä ovat puhuneet.
[/quote]
Ei vittu! Olisiko vaikka äiti-poika-suhde? Meinaatko, että kun olet napannut miehen niin kaikki asiat ovat myö..... ei saatana en pysty edes jatkamaan kun nillityksesi on niin absurdia. Olkoon provo, mutta tällaisia kilipää-ämmiä on oikeastikin.
Läheisempi suhde kuin sinulla omien vanhempiesi kanssa on "mystistä"??? Mietis nyt hiukan.
Eikö miehesi kunnioita toivettasi, että vain sinä kerrot anopille sun ja vanhempiesi asioista?
Kuinka usein anoppi käy? Ei kai se nyt haittaa jos on joskus vähän kolmantena pyöränä? Vai oletko vähän omistushaluinen? Voiko olla että tekivät sen tahallaan että saivat keskustella kahdestaan? Sekin ihan normaalia.
Jotain sairasta tässä kuviossa on . MIes ei saisi olla omassa kodissaan äitinsä kanssa kahden edes 1,5 tuntia ilman ,että vaimo loukkaantuu ja suuttuu päiväkausiksi?
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 09:41"]
Läheisempi suhde kuin sinulla omien vanhempiesi kanssa on "mystistä"??? Mietis nyt hiukan.
Eikö miehesi kunnioita toivettasi, että vain sinä kerrot anopille sun ja vanhempiesi asioista?
Kuinka usein anoppi käy? Ei kai se nyt haittaa jos on joskus vähän kolmantena pyöränä? Vai oletko vähän omistushaluinen? Voiko olla että tekivät sen tahallaan että saivat keskustella kahdestaan? Sekin ihan normaalia.
[/quote]
Ai, sulle on ihan normaalia olla avioliitossasi kolmas pyörä? Tai kotonasi ylimääräinen?
Huh huh
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 09:44"][quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 09:41"]
[/quote]
Ai, sulle on ihan normaalia olla avioliitossasi kolmas pyörä? Tai kotonasi ylimääräinen?
Huh huh
[/quote] Se, että mies on 1,5 tuntia äitinsä kanssa tarkoittaa, että liitossa on kolmas pyörä? Onneksi en ole ihan noin ripustautunut mieheeni.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 09:34"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 09:22"]
[/quote]
Mies teki toisin, kun oli yhdessä sovittu.
Eikä ilmoittanut mulle mitään.
Mies oli äidilleen puhunut mun vanhemmista ja minustakin. Sellaisia asioita, jotka olisin halunnut itse kertoa jos olisi tullut tarvetta.
Miehen ja äitinsä väillä on jotakin mystistä, jotain johon en pääse käsiksi. On ihan kolmaspyörä olo.
[/quote]
Miehellä on oikeus kahdenkeskiseen suhteeseen äitinsä kanssa. En usko, että hän on puhunut sinusta tai vanhemmistasi mitään hirveän kriittistä.
Et sinä voi estää miehesi suhdetta äitiin. Heillä on omat juttunsa, joita he puhuvat vaikkapa puhelimessa silloin kun et ole paikalla - et sinä kontrolloimalla pysty vaikuttamaan heidän suhteeseensa.
Minusta sinun kannattaisi miettiä, että miksi ylipäänsä olet niin epävarma itsestäsi ja epäluuloinen miehesi suhteen. SE on ongelma, joka kannattaisi yrittää ratkoa - esim. terapiassa - jotta et suotta omalla toiminnallasi heikennä suhdettasi mieheen.
Minä olen helpottunut, jos vieraat tulevat meille ennen minua. Näin säästyn siltä vastaanottohöpinältä.
Ap ongelma ei oikeasti olekaan se, että anoppi tuli ennen häntä vaan se että anoppi oli poikansa kanssa KAHDESTAAN ja ap ei voinut kontrolloida heidän puheitaan. Sairasta miehen vahtimista.
Jos minun mieheni käyttäytyisi kuin ap ja pitäisi vielä päivätolkulla vatvoa tuota asiaa, niin pyytäisin häntä menemään hoitoon tai jotenkin saamaan päänsä kuntoon. Omalla miehelläni oli joskus vastaavia pimeyskohtayksia ja hoidin asian juuri noin. En siedä mitään tuommoista ylimääräistä paskaa elämässäni.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 09:44"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 09:41"]
[/quote]
Huh huh
[/quote]
Miten ihmeessä tämä tarkoittaa että avioliitossasi on kolmas pyörä? En tajua. Ja kyllä, se että meillä on ihmisiä silloin kun en itse ole kotona on aivan 100% normaalia!
Vastaappa myös muihin kysymyksiini.
Melko absurdin provon joku taas keksinyt pääsiäisen kunniaksi, ei mulla riittäisi mielikuvitus tollaseen
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 09:34"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 09:22"]
[/quote]
Mies oli äidilleen puhunut mun vanhemmista ja minustakin. Sellaisia asioita, jotka olisin halunnut itse kertoa jos olisi tullut tarvetta.
[/quote]
Eli olisit halunut kontrolloida tilannetta ja nyt se ei onnistunut kuten halusit.
Minusta sinä ylireagoit ja olet ilmeisesti melkoinen kontrollifriikki.
Mua ärsyttää enemmän se jos olen kutsunut vieraita johonkin tiettyyn aikaan ja sitten rupeevat soittelemaan että voiko tulla jo aijemmin. Silloin minulla on vielä ruuanlaitto ja leipomiset kesken enkä ole kerennyt kattaa pöydän ja siivota sotkut mitkä syntynyt ruokaa tehdessä.
Aijemmin entisen miehen kanssa asuessa oli ongelmana hänen sukulaiset. Koska meillä oli iso talo ja piha maaseudulla missä ovet yleensäkin oli auki sukulaiset oli ja meni kun kotonansa. Välillä olivat tulleet ilmoittamatta ja keitelleet kahvia itelleen sillä välillä kun oltiin jossain muualla. Kotiin tultaessa oli terassi täysi porukkaa ja vielä pahempana se että saattoivat päästä lapset vapaasti touhuamaan meidän hevosten kanssa (turvallisuusriski sekä hevosille että lapsille)
Hyi kun miettii itsensä miehesi tai anoppisi asemaan.. Olet sellainen tyyppi, jonka kanssa joutuu miettimään jokaisen sanansa ja pyytämään luvan kaikkeen tekemiseensä, muuten seuraa monen päivän vihanpito ja draama.. Ei käy kateeksi.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 09:34"][quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 09:22"]
[/quote]
[/quote]
Hae itsellesi apua. Jo ihan itsesi vuoksi, mutta myös miehesi vuoksi. Kukaan ei jaksa loputtomiin tuollaista käytöstä. Jos et hae apua, liittonne tuskin kestää. Kuulostat liian kontrolloivalta, omistushaluiselta ja erittäin epävarmalta itsestäsi.
Ajattelisin ensiksi, että toivottavasti ei ihan kamala siivo ole ollut tai mitään hirveän noloa esillä :D Ei kai siinä muuten mitään.
Kyllä meille mies saa äitinsä pyytää kun olen töissä, vaikka ihan ilmoittamatta. Olen minäkin äitini pyytänyt kahville kysymättä. Jos on sovittu jotain yhteistä tekemistä tms niin sitten toki ero asia.
Voi apua ei tää voi olla totta?? :D Miten joku VOI olla noin mustasukkainen omasta miehestään, ettei edes mies saa oman äitinsä kanssa olla kahdestaan ja puhua asioistaan ilman vaimoa! Ei tää voi olla mahdollistakaan..
[/quote]
[/quote] Totta kai miehellä on oikeus puhua omalle äidilleen ilman sinua. Minä puhun omalle äidilleni moniakin asioita ilman ylimääräisiä korvia. Heidän suhteensa ei ole sinulta pois.