Miksi sinulla EI ole luottokorttia?
Kommentit (30)
Etkö matkustele tai shoppaa netissä?
mutta kun pulma on siinä, että olen kova hukkailemaan tavaroita. Minulla oli luottokortti 3 kk ja kirjaimellisesti näin painajaisia siitä, että se varastetaan tai hukkaan sen. Sitten kuulin vielä että siitä pitää maksaa vuosimaksu, vaikka sitä ei käyttäisi. Vein kortin pankkiin takaisin ja olen nukkunut sen jälkeen yöni hyvin.
Ulkomailla en ole vuosiin reissannut.
Kertokaahan nyt tyhmälle, miten niin jos maksaa maksuaikakortilla niin ei osta velaksi? Jäähän siinä velkaa sille myyjälle, vaikka ei korkoa tulisikaan.
Viime aikoina ollaan matkusteltu ulkomailla aika vähän... sitä ennen toimin ihan vaan käteisen voimin. Pari kertaa olen ostanut netistä jotain missä on tarvinnut luottokorttia ja sitten olemme maksaneet miehen kortilla.
Hain sitä joskus muutama vuosi sitten, mutta sitä ei myönnetty koska ei ollut säännöllisiä tuloja (olin äippälomalla ja yrittäjänä). No en nyt sitä muutenkaan käyttäisi. En usko luotolla ostamiseen ollenkaan.
Jos tarvitsemme luottokorttia niin miehellä on. Joskus olemme käyttäneet sitä hotellin buukkaamiseen tai ulkomailla.
Se mulle maksetaan usean alle kouluiäisen lapseni kokopäiväisestä hoidostani. Törkeää mielestäni.
Kertokaahan nyt tyhmälle, miten niin jos maksaa maksuaikakortilla niin ei osta velaksi? Jäähän siinä velkaa sille myyjälle, vaikka ei korkoa tulisikaan.
Myyja saa rahansa heti, ja maksuaikakortti-yhtio otta rahat sinulta vahan myohemmin. Korkoja maksetaan (teitaakseni) vain jos laskuja ei makseta ajallaan. Itse en ainakaan maksa mitaan korkoja tavvlisesta kortin kaytosta.
Itse olen aina kayttanyt pankkikorttia enemman kuin maksuaikakorttia (josta kai yleensa kuitenkin kaytetaan nimitysta muottokortti?) ainakin asuinmaassamme. Mutta sitten minulle joku rahojaan paremmin hoitava sanoi etta korttia kannattaa kayttaa niin paljon kuin mahdollista, koska nain tosiaan omat rahat ovat tililla aina pidempaan, ja korkoja kertyy siltakin ajalta (siis jos on tili jolta saa korkoa, mutta naitakin voi pankeilla kilpailuttaa).
Rahaa on tililla enemman kuin vuoden ajan kortin kayttorajat yhteensa, mutta nyt kaytan silti usein korttia. Itsella se on myos esim. nettiostoissa ja mtkoilla ihan lyomaton.
Aha, okei velkaa ei siis jää myyjälle, mutta sille yhtiölle kuitenkin. Velkaa jää kuitenkin, ihan sama kenelle.
En osta mitään netistä enkä matkustele ulkomailla. Pyrin maksamaan kaiken käteisellä.
meni omaa typeryyttä luottotiedot, joten siksi ei ole. Ei tosin olisi muutenkaan, koska miehellä on jos tarvetta. Ei käytetä kun isossa hädässä.