Mitä elämä on teille opettanut?
Eli miten olette viisastuneet? Tai toisin päin?
Onko elämä kyynistänyt? Vai oletteko vain oppineet tunnistamaan ne luotettavat tyypit muiden joukosta?
Toistatteko jotain samoja virheitä elämässänne kerta toisensa jälkeen?
Minkälaisia ihmisiä on osunut tiellenne?
Oletteko onnellisessa parisuhteessa?
Mistä eniten pidätte nykyisin elämässänne?
Kommentit (48)
Elämä on lyhyt ja ei meinaa riittää melkein mihinkään. Älä siis tuhlaa elämää vääriin valintoihin tai niiden pitkittämiseen. Tee sitä mikä tulee luonnostaan. Itsetuntemus on kaiken A ja O, samoin asenne, että pystyy jättämään negatiiviset kokemukset taakseen ja unohtamaan ne. Vapaudu pelosta niin pitkälle kuin mahdollista. Ole läsnä läheistesi elämässä oikeasti äläkä pidä heitä itsestäänselvyytenä. Pysy totuudessa, ole mahdollisimman oikeamielinen. Älä uhraa vapautta turvallisuudelle eikä turvallisuutta vapaudelle.
Muista oma arvosi ja kohtele itseäsi kunnioittavasti. Älä puhu itsestäsi vähätellen tai varsinkaan hauku tai moiti itseäsi muiden kuullen. Jos et arvosta itseäsi, se näkyy, eikä kukaan muukaan osaa sinua arvostaa.
Olen oppinut että siihen kaikista luotettavimpaankaan ei kannata luottaa. Epäile kaikkea ja kaikkia koska todennäköisesti olet silloin oikeassa heidän suhteen.
Elämä on epäoikeudenmukaista ja hyvä eikä paha saa palkkaansa. Olen kyynistynyt ja ilo elämässä on aika vähäistä. Kaikki ilo kostetaan moninkertaisesti.
Kyynistymisen myötä olen alkanut tietoisesti jättäytymään pois kaikesta mahdollisesta missä minun pitäisi tehdä jonkun toisen iloksi jotain tai auttaa. Miksi vaivautuisin. En ole tehnyt ennenkään hyviä tekoja jotta saisin siitä jotain hyvää itselleni mutta miksi tekisinkään mitään mistä on minulle vaivaa kun oma sydän on aina vaik raskaampi huomista ja reippaus ja ilo teeskenneltyä?
[quote author="ExoPol" time="04.04.2015 klo 02:18"]Rakastan elämää. Tähänastinen elämäni on näyttänyt sen, että vaikka kuinka se potkii päähän ja vituttaa, se kuitenkin on elämää isolla eellä..
Saat kaiken mitä päätät haluta, on ehkä se paras ohje ja neuvo kaikessa.
Ole onnellinen oman itsesi sisällä.
[/quote] Tosiaankaan kaikki eivät saa sitä mitä haluavat elämältään.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 02:08"]Ota oppia toisten tekemistä virheistä, sillä yksi elämä on niin lyhyt ettet millään ehdi tehdä kaikkia virheitä itse. ;)
[/quote] Huono!
Onni on tässä hetkessä. Ja vapaudessa.
Vapauskin on vain tunne, ja siihenkin voi opetella... Esim. Nuuskamuikkunen on todennut, että kaikki muuttuu vaikeaksi jos haluaa omistaa esineitä, kantaa mukanaan ja pitää ominaan. Nuuskis vain katselee niitä, ja lähtiessään pois ne ovat hänellä päässään, ajatuksissa mukana.
Sitten kun elämä potkii tai muuten on paskaa, kannattaa muistaa, että KAIKKI on vain väliaikaista.
Nämä muistamalla minä itse olen onnellinen.
Ymmärin, että vaikka en voi valita kaikkea, mitä elämässäbi tapahtuu, voin aina valita miten näihin tapahtumiin suhtaudun. Toinen iso oivallus oli se, että se mihin keskittyy, se lisääntyy.
Kuuntele omaa intuitiota.
Älä anna kenenkään kävellä ylitsesi: Vain itse voi tietää parhaiten mitä tässä elämässä haluaa.
Älä ole niin naiivi, että oletat muiden kohtelevan sinua samalla tavalla mitä sinä itse kohtelet muita.
Ole kiitollinen.
Yritä elää hetkessä enemmän.
Nostalgia on vihollinen, joka estää onnellisuuden tässä hetkessä.
Että vaikka kuinka kuvittelen saaneeni ystävän tai tekeväni oikein, ystävä osoittautuu valehtelijaksi ja aina jollain on jotain sanottavaa siitä, mitä teen. Tai en tee.
Olen oppinut myös, että kaikki suru ei katoa, vaan muuttaa muotoaan. Olen oppinut, että hyvin moni ihminen on ennakkoluuloinen ja pikkusieluinen. Olen oppinut, että eniten on väliä sillä mitä ihminen tekee ja miltä hän näyttää.
t. syrjäytynyt kolmekymppinen, mt-ongelmainen nainen
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 01:44"]
Ja ihmisiä kohdellaan kuten haluaisit itseäsi kohdeltavan!
[/quote]
Mitä huonommin kohtelet muita sitä paremmin muut kohtelevat sinua. Tämän olen oppinut.
Usko itseesi ja kykyihisi, vaikka matka huipulle onkin vaikea. Kaikki vastoinkäymiset kasvattavat ja tekevät minusta vahvemman. Voittajat eivät koskaan luovuta, eikä luovuttajat koskaan voita.
Elämä ei ole ollut helppoa, mutta tänään voin olla onnellinen. Olen saanut täytettyä unelmia, viimeisimpänä sain unelmatyön.
Mikään ei kestä ikuisesti. Asiat, maailma muuttuvat. Asioilla on taipumus järjestyä. Kaikkea ei voi saada. Jos jokin asia ei tapahtunutkaan tahtoni mukaan, niin niin ei ollut tarkoituskaan. Ystävät ja perhe ovat tärkeintä, niistä saa voimaa.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 01:42"]Elämäni on kuin merisuolahaulilla ammuttu ampumahaava johon hierotaan kusta paskaa ja visvaa
[/quote]
juuri näin pelkkää paskaa ja mikä ei ole paskaa on kusta.
Velat on maksettava - ulosotto tulee ja ottaa maksamattomat velkasi ennemmin tai myöhemmin.
-Raha on helvetin tärkeää.
-Kuten myös perhe ja tosiystävät.
-Terveydestä on pidettävä huolta.
-Kenenkään ei saa antaa hyppiä nenille, jos ei ystävällisyys auta on oltava valmis menemään toiseen äärilaitaan salamannopeasti.
-Elän omaa itseäni varten, nautin joka päiväastä enkä piittaa paskaakaan mitä siitä ajatellaan.
-Nautinto on hyvästä.
-Uskonnot ovat keno pitää hömöt herkkäuskoiset aisoissa.
Olen vasta 28, mutta ehtinyt jo kyynistyä. Pelkään vaan, millainen olen sitten vanhempana.
Olen oppinut, että muita ei tarvi olla jatkuvasti kumartamassa. Minulla on oikeuteni olla mitä olen, vaikka kliseeltä kuulostaakin.
-Elämä kantaa. Vaikka välillä stressaa ja ahdistaa, eikä usko, että asiat voisi järjestyä, niin ne järjestyy aina. Tavalla tai toisella, mutta ne järjestyy.
-Sinnikkyys palkitaan. Menetin jo toivoni, että voisin koskaan päästä opiskelemaan. Lopulta pääsin.
-Kaikella on tarkoituksensa. En päässyt opiskelemaan sitä mitä alunperin halusin, mutta lopulta tajusin olevani paljon tyytyväisempi tähän ammattiin mitä nyt opiskelen. Lisäksi tällä koulutuksella voi tehdä paljon sen ensimmäisen toiveeni hommia kuitenkin.
-Mikään ei tule pakolla. Jos sulla ei ole motivaatiota johonkin niin luultavasti et sitä saavuta. Vuosia "yritin" hampaat irvessä, itselle ankarana, vihaisena ja stressaantuneena laihduttaa. Ei onnistunut. Nyt maailman parhaan salin löytäneenä, pt:n avustuksella mulla on intohimoinen suhde liikuntaan ja pääsääntöisesti terve suhtautuminen ruokaan kun en käy vaa'alla. Vaatekoko kertoo kaiken olennaisen 40->36.
-Kuuntele sydäntä. Myöskään rakkaus ei tule pakolla. Et voi pakottaa itseäsi rakastumaan paperilla hyvään mieheen, jos sydän sanoo toista. Been there done that.
-(Lähes) kaiken voi sanoa suoraan, jos sanot sen ystävällisesti ja kohteliaasti. On huomattavasti helpompaa, kun sanoo suoraan miltä tuntuu eikä kyräile selän takana.
Mennyttä et voi muuttaa, joten miksi sitä märehtiä.
Tulevaa et tiedä ennenkuin se on kohdalla, joten miksi murehtia.
Elämä on tässä ja nyt.