Auton akun lataus
Moi
Mikä on pakkasraja auton akun lataamiseen?
Merkkivalo näyttää akun loppumista ja pakkanen vaan kiristyy.
Kommentit (15)
Ottaako se virtaa vastaan näillä pakkasilla?
Onko nyt kyse 12V akusta? Kyllä se ottaa virtaa vastaan, monissa älylatureissa on ns. pakkastoiminto.
Joo on ja laturi ctek mxs 3.6
Mitenkäs se "lumihiutale" toiminto eroaa tavallisesta asetuksista?
Mikä ihmeen akkuvalo? Latauksen valo?
Käy ajaa puoli tuntia niin kyllä se latautuu ihan tarpeeksi.
Mikä "akkuvalo"?
En minä akunvaloista kirjoittanut vaan laturin. Laturissa on kolme "moodia" eli erilaista toimintoa. Moottoripyörälle, autolle ja sitten on tuo lumihiutale. Olen käyttänyt aina tuo toimintoa auto (tietysti kun olen auton akkua ladannut). Mutta pitääkö se näillä pakkasilla laittaa "lumihiutale" toiminto päälle. Ja jos pitää, niin olisi kiva tietää mielenkiinnosta mitenkä se eroaa "auto toiminnosta".
Ukkone kirjoitti:
Lue käyttöohjeesta, jos osaat edes lukea.
Ukkone kirjoitti:
Vähän suurempi jännite.
Ukkone kirjoitti:
Lataa vähän suuremmalla jännitteellä. On juurikin tarkoitettu kylmälle akulle.
Okei, no pitää käydä vaihtamassa tuo "lumihiutale" sit päälle 😄
Selvispähän tuokin. 👍
Ja anna olla akun latingissa lumihiutaleella ainakin yön yli jos mahdollista, niin saa sitä vähän täydemmäksi ajan kanssa. Pitempään parempi.
Tuo lumihiutalekaan ei vielä saa sitä akkua näillä keleillä (-15 täällä) ihan täyteen asti, mutta auttaa paljon tyhjään verrattuna.
Itsellä sama laturi kesäautolle, talvilatauksiin sit paremmilla kompensoinnilla eri malleja.
Pääasia että lataat niin saat sen autos käymään kun tarttee ja auton laturi sit lataa lisää.
Ei sitä tarvitse ladata muuten kun jos et aja kun muutaman kilometrin pätkiä (startti vie jännitettä). Mikäli ajat, niin pidä vaikka tyhjäkäynnillä puolituntia silloin tällöin (tiedän ettei ole laillista mutta kukaan ei siihen puutu) tai ajele päämäärättömästi sen puoli tuntia.
Kyllä sitä voi ladata pakkasellaki , on suositeltavaakin, koska tyhjä akku jäätyy.