Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässäpä akateemisille " yli-ihmisille" ajateltavaa...

Vierailija
15.09.2006 |

Kuka veisi roskanne kaatikselle jos ei duunareita olisi?

Mun mielestä jokainen duuni on arvokas ja merkityksellinen.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asu samassa persoonassa.

Viime kädessä kivoimpia ihmisiä ovat sydämeltään sivistyneet ja silloin ei tarvitse opinnäytetöiden arvosanoista piitata.

Tässä ketjussa suurimmat puutteet ovat juuri sivistyksessä ja sydämen sivistyksessä. Moisten räkkyäjien kanssa ei viitsisi viettää aikaansa, vaikka olisivat avaruusfysiikan professoreita ja osaisivat kertoa kaiken taivaankappaleista.

Parempi rauhallinen hetki siivoojan kanssa jutellen kuin sekuntikaan akateemisen 10 000 euroa tienaavan räkytystä kuuntelemassa.

Vierailija
2/28 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatelleeksi kuinka monta akateemista ihmistä Suomessakin on? Kymmeniä tuhansia. Ei ihmisiä voi niputtaa sen enempää akateemisuuden, vihreiden sukkien kuin ei myöskään punaisten hiusten perusteella. Ihmisissä, niin akateemisissa kuin duunareissakin löytyy moneen lähtöön. Tuntemissani akateemisissa löytyy niin taivaanrannan maalareita kuin näitä " käytännön maalaisjärki-ihmisiä" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
4/28 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia kouluja käymättömiä kyllä, joilla on alemmuuskompeksi työstään, jossa ei viihdy tai arvosta.

T: ei-akateeminen, joka viihtyy ja arvostaa omaa työtään ja ymmärtää myös akateemisen koulutuksen arvon.

Vierailija
5/28 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan kaikkia ammatteja. Olen ajautunut omalle matalapalkkatyölleni (1700 euroa kuussa brutto) kiinnostuksestani alaan, mutta en näe sitä arvokkaampana kuin muittenkaan töitä.

Vierailija
6/28 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. yksi ihan normaali-ihmisenä itseään pitävä akateeminen, joka ei tapa itseään, jos lapsesta tulee duunari

Vierailija
7/28 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivojienkin korostaa, kuinka kaikki hukkuisi likaan, ellei heitä olisi. Tottahan toki. Tässä yhteiskunnassa tuskin on yhtään ammattia, joka olisi hyödytön. Ero on vain siinä, että miltei kaikki pystyy siivoamaan ja vain harva olemaan solututkija. Siksi solututkijan ammattia arvostetaan enemmän...

Vierailija
8/28 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap taitaa olla roskakuski...

Vierailija
9/28 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Todella omituinen aloitus.

Vierailija
10/28 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: ap

Vierailija
11/28 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli-ihmistä eikä akateemiset luule olevansa sen enempää kuin muutkaan. Jotkut opiskelualat vain sattuvat olemaan sellaisia, että opiskella ei voi muualla kuin yliopistossa. En minä yliopistoon pyrkinyt erottuakseni duunareista vaan, koska opiskelualani kiinnosti minua.

Miksi tämä on niin vaikea joidenkin huonoitsetuntoisten ymmärtää?

Opetelkaa arvostamaan itseänne, olitte sitten duunareita tai amislaisia, akateemisia tai ties mitä. Jatkuva muihin vertailu vain syö ihmistä.

Vierailija
12/28 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tuntea alemmuuskomplekseja vaikka olisitkin siivooja. Kyllä sitä työtä ihan oikeasti myös arvostetaan, vaikkei moni sitä haluaisikaan tehdä.

Ja solututkijaksi kykenisi kyllä aika monikin, kirjoista tuo tieto opitaan, ei sen kanssa synnytä!

Vierailija
13/28 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin useesti huomannut,jopa täälläkin(no oliko yllätys=)) että noita yli-ihmisiä tosiaankin on...ei voida käsittää sitä kuinka joku voi esim. siivota ammatikseen,tai kuinka joku voi olla tyytyväinen amis-koulutukseen..ja sit ollaan niin pirun tärkeenä niitten akateemisten opintojen kanssa että...joo sori,ei ole tarkotus yleistää,tiedän että teitäkin löytyy paljon,jotka ette aliarvosta amislaisia yms...ja mulla tuttavapiirissäkin näitä yli-ihmisiä,jotka tosissaan tuntuu kuvittelevan että roskat menee kaatopaikalle itte....

Vierailija
14/28 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

useammankin esimerkin, jotka eivät koskaan " voisi ottaa duunari miestä" , sekä sellaisia jotka eivät " hyväksyisi" lapsensa seurustelevan " tavis duunarin" kanssa.

Kannattaa lukea Douglas Adamsin käsikirja, siellä kerrotaan mitä voi tapahtua, jos päätetään ettei yleisöpuhelinten siivoajia tarvita...;)

Vierailija
15/28 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateeminen ja tehnyt myös siivoojaan töitä. Enemmän duunareilla on ennakkoluuloja akateemisia kohtaan kuin akateemisilla duunareita. Ottaa päähän kun tiettyjen ihmisten seurassa (alemmuuskompleksiset) ei uskalla puhua sanaakaan opinnoistaan, koska heti " luulee olevansa parempi yli-ihminen" ...

Vierailija
16/28 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

akateeminen ihminen ei vain kelpaa joillekin amislaisille. Mitäpä asiaa turhaan murehtimaan, pitäköön käsityksensä.

Vierailija
17/28 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
18/28 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen akateeminen, koko perheeni duunariammateissa. äitini oli siivooja ennen eläköitymistä ja isä metsätyömies.

ei ammatti ihmistä pahenna. työnvieroksujia paheksun.

Vierailija
19/28 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein olen ihmetellyt sitä aggressiivisuutta jolla duunareiksi itseään kutsuvat suhtautuvat enemmän kouluja käyneisiin. Ihan kuin se olisi kuitenkin salassa joku häpeä olla duunari?

Itse olen akateeminen, en yli-ihminen, eikä minulla ole duunareista yhtenäisenä ihmisjoukkona mitään mielikuvaa (ei sen puoleen akateemisistakaan). Teen rankasti töitä usein yöt päivät läpeensä, ja esim. 26h päivystysvuoron jälkeen tiedän kyllä duunia tehneeni.

Vierailija
20/28 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

useammankin esimerkin, jotka eivät koskaan " voisi ottaa duunari miestä"

miesten kanssa kaatuivat erilaisiin mielenkiinnon kohteisiin. Ei vaan ollut riittävästi yhteistä. Ei niin, että jokaisen akateemisenkaan miehen kanssa olisi.