Kiitos ääliönaapuri, kun sijoitit imurointisi ihan käsittämättömään aikaan
Meillä oltiin yhdeksältä painumassa yöpuvulle, kun alkaa kuulumaan hummmmmmmmm hummmmmmmm eli naapuri riehuu imurin kanssa.
Etkö voi siivota päivällä, kuten normaalit ihmiset? Pesukonekin sillä tuntuu mökäävän...
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 22:21"]Miten ihmeessä muksut eivät voi nukkua, jos naapurissa imuroidaan? Ei siitä nyt niin jumalatonta möykkää voi syntyä. Jopa on herkkäunista porukkaa...
[/quote]
Ne on opetettu siihen hyssyttelemällä.
Mäkin meinasin tossa ysin aikaan vielä laittaa miehen imuroimaan, mutta tulin miettineeksi että häiritsisiköhän se jo naapureita :D Tosin ei vissiin olisi häirinnyt sillä hetkeä myöhemmin naapurissa alettiin soittamaan Diandran Paha poikaa niin kovalla että kuului meille asti...
Se on yöpuulle, nalkutin, eikä mikään yöpuvulle.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 22:17"]
Ymmärrän sua ap, mut nämä on näitä minä-minä ihmisiä. Ei pystytä ajattelemaan omaa nokkaa pidemmälle. Säälittävä nykyaika menossa. Tässäkin ketjussa kaikki näitä itsekkäitä paskoja, ei mene niillä kovin hyvin. Jos asuisitte mun naapurissa, niin ETTE imuroisi enää tuohon aikaan, sanottiin mitä hyvänsä säännöissä. Useimmat pikkulapset katsokaas menevät nukkumaan tuohon aikaan, joten voisi imuroija todellakin miettiä ensiksi onko järkevää.
[/quote]Nii että koko kerrostalon tulis elää SUN ehdoilla ja aikatauluilla? Ettet vain ite ois minä-minä-ihminen...
Se on vaan voi voi kuten jo moni muukin kertonut. Kerrostalossa asun ja kymmeneen asti voin imuroida tai pestä pyykkiä. Suihkussa olen usein käynyt paljon myöhemminkin.
Hmmm. Meillä imuroitiin ja siivottiin nimenomaan pikkulasten päiväunien aikaan, koska silloin ei tarvinnut hoitaa pikkuisia koska nukkuivat. Ja tosiaan oppivat nukkumaan läpi imuroinnin, lattianpesun sun muun elämän äänien.
Naapurin samoista toimista tulevat äänet tuskin ovat kellään niin kovat että haittaavat normaalielämää.
Anoa itseäni häiritsevä ääni naapurista on naimisen ääni (thump thump thump thump) , onneksi ovat yli viisikymppisiä joten haittaa ei ole usein :D
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 22:17"]
Ymmärrän sua ap, mut nämä on näitä minä-minä ihmisiä. Ei pystytä ajattelemaan omaa nokkaa pidemmälle. Säälittävä nykyaika menossa. Tässäkin ketjussa kaikki näitä itsekkäitä paskoja, ei mene niillä kovin hyvin. Jos asuisitte mun naapurissa, niin ETTE imuroisi enää tuohon aikaan, sanottiin mitä hyvänsä säännöissä. Useimmat pikkulapset katsokaas menevät nukkumaan tuohon aikaan, joten voisi imuroija todellakin miettiä ensiksi onko järkevää.
[/quote]
Milläs ajattelit estää? Tuletko oven läpi vetämään töpselin seinästä? Katkaiset sähköt koko talosta?
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 22:17"]Ymmärrän sua ap, mut nämä on näitä minä-minä ihmisiä. Ei pystytä ajattelemaan omaa nokkaa pidemmälle. Säälittävä nykyaika menossa. Tässäkin ketjussa kaikki näitä itsekkäitä paskoja, ei mene niillä kovin hyvin. Jos asuisitte mun naapurissa, niin ETTE imuroisi enää tuohon aikaan, sanottiin mitä hyvänsä säännöissä. Useimmat pikkulapset katsokaas menevät nukkumaan tuohon aikaan, joten voisi imuroija todellakin miettiä ensiksi onko järkevää.
[/quote]
Maailma ei pyöri lapsiperheiden pillin mukaan. Vituttaa ihmiset, jotka kuvittelee niin. Näiden ihmisten "minäminäminä & mun kultamussut"-ihmisten käytöksen takia muihinkin lapsiperheisiin suhtaudutaan huonosti esim. ravintoloissa tai lennoilla. Ei se sinun lapsesi ole mikään jumala, jonka päivärytmin mukaan koko taloyhtiön pitää elää. Hyvät käytöstavat ja toisten huomioonottaminen pn suotavaa kaikille, mutta ei imuroinnin äänen pitäisi kenenkään nukkumista häiritä. Varisinkin, jos tulee toisesta huoneistosta.
Yhdeksältä??? Hiljaisuus tulee kymmeneltä ja lähinnä koskee bileitä / ongelmat poppi todella isolla tai tappelun ääntä. Tämäkin olisi syytä olla toistuvaa, jotta asiaan puuttuisi. Jos toistuvasti äänekästä häiriötä tuottavan naapurissa asuu, tuuppaa kirje/lappu postiluukusta. Näin säilytät talossa vielä hyvä sovun. Kun asut kerrostalossa, etkä kykene mihinkään kontakteihin suoraan edes häiritsevän naapurin kanssa, muuta maalle. Kerrostalo on aina ns. yhteisö ja jotka sitä eivät ymmärrä, heidän pitäisi asua omakotitalossa. Näin yksinkertaista valinnan vapautta! Jos olet tyhmä oikeasti, älä pura sitä kerrostaloasujiin. Totuus on, että häviät oman maailman suurimman taistelusi muutettuasi kommuuniin, jossa kuulet naapurisi äänet.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 22:21"]
Miten ihmeessä muksut eivät voi nukkua, jos naapurissa imuroidaan? Ei siitä nyt niin jumalatonta möykkää voi syntyä. Jopa on herkkäunista porukkaa...
[/quote]
Komppi tälle. Meillä muksut eivät herää, vaikka usein imuroin ihan täällä omassa kodissa viereisessä huoneessa kun lapset ovat menneet nukkumaan ja tiski- ynnä pyykkikone ovat päällä. AP:n huushollissa ilmeisesti ollaan totaalihiljaisuudessa villasukat jalassa klo 20 jälkeen.
Omakotitalo. Omat säännöt. Oma rauha.
Iso kerrostalo, isossa kaupungissa keskustassa. Fakta: hyvä joviaali tunnelma. Selvä peli, että joskus kuuluu juhlintaa. Pesukone ym. arkeen kuuluvat äänet myöskin, ajasta viis. Pääasia, että kerrostalon normaali asuminen on hanskassa. Ainoana huolenaiheena oli murrot talon yleisiin tiloihin, ne on korjattu uusilla lukoilla. Täytyy itse tietää, missä asuu, tajuta se. Jotkut luulee tulevansa kuin omakotitaloon, vähemmän tietoisevat, kun kerrostaloon muuttavat.
Tuossa viereisessä talossa, jossa oli uudet asukkaat rempan myötä, tuli yksi randomi emäntä haastamaan aamulla viime talvella. Lujasti esitti asiaa, että nämä heidän talon viereisen kadun parkkipaikat saa lähteä, koska katu pitäisi rauhoittaa kokonaan pysäkönniltä. Kadun suhteen kerrostalojen välissä oli toinen puoli jo vedetty kielloille, eikä autolle tahdo löytyä parkkpaikkaa edes samasta korttelista. Kerrostalosumauman autojen parkkipaikat oli vedetty puoliin ja edellisen korttelin maksulliselle/aikarajoitus.
Terveisiä sille omakotitalosta tulleelle ikäihmiselle, joka käyt tuolla aamuisin heittämässä mielipiteitäsi, onko elämässäsi esim. muita ihmisiä kuin sinä, entä ne naapurikerrostalot? Tuleeko mieleesi, että niissä naapureissasi asuu ihmisiä, jotka tarvitsevat autoa ihan sen jokapäiväisen leivänkin pöytään saamiseksi. Naapurin naputtava aamuisin parkkipaikalla vanhempi rouvashenkilön, pitäisi nyt tutustua lakiin ja siten omassa tunnossa esim. oman lapsen hyvään, toisen hyvään...tämä tiedostetaan, mutta olisipa mieltä kentien avartavaa kuulla naapurin tädin kommentit. Ethän kiemurtele, vaan autat meitä ymmärtämään, älyllä, kun olet älykäs. hups.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 22:18"]
Mitäpä, jos jossain meni lasi rikki tai jauhot levisivät pitkin keittiötä? Sinun herkkänahkaisuutesiko takia pitäisi jättää ne vaaralliset lasinsirpaleet tai joka paikkaan kulkeutuvat jauhot imuroimatta?
Muuta metsään, jos et kestä normaaleja ääniä sallittuun aikaan.
[/quote]
Tätä minäkin ajattelin. :D Olen muutaman kerran joutunut iltamyöhään imuroimaan kun on tipahtanut lasi tai esimerkiksi avonainen maustepurkki lattialle, sori vaan naapureille mutta en jätä niiden siivoamista aamuun. Ja harvassa taloyhtiössä klo 21 on hiljaisuuden aika, ketkä edes menevät nukkumaan jo klo 21?
aaaaahhh... Ihanaa asua omakotitalossa. Naapurista ei kuulu koskaan mitään ääniä ja nytkin miellä on oma pesukone ja kuivausrumpu käynnissä, eikä se kuulu tähän lainkaan :)
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 22:48"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 22:21"]
Miten ihmeessä muksut eivät voi nukkua, jos naapurissa imuroidaan? Ei siitä nyt niin jumalatonta möykkää voi syntyä. Jopa on herkkäunista porukkaa...
[/quote]
Komppi tälle. Meillä muksut eivät herää, vaikka usein imuroin ihan täällä omassa kodissa viereisessä huoneessa kun lapset ovat menneet nukkumaan ja tiski- ynnä pyykkikone ovat päällä. AP:n huushollissa ilmeisesti ollaan totaalihiljaisuudessa villasukat jalassa klo 20 jälkeen.
[/quote]
Kun meillä oli pieniä lapsia niin lasten huoneetkin imuroitiin tämän nukkessa päiväunia, eivät ne siihen herää kun ovat siihen tottuneet.
Minä imuroin jos pitää, ja lopetan viimeistään tasan klo 22.00! Joskus kun on ollut oksennustautia, niin kyllä on kulkaa yötäpäivää pesukone laulanut!! En ala hilloamaan oksennuslakanoita ja vaatteita missään, vaan pistän suoraan pyykkikoneeseen vaikka klo olisi 4. aamuyöllä!! Sen verran pitää pystyä joustamaan, että ymmärtää että yöllä oksennustaudin iskiessä pesukone on päällä, samoin mahdolliset suihkussakäynnit, jotta saa esim. oksennuksen pois hiuksista/iholta.
Koska taloyhtiössä on säännöt, niitä noudatetaan! Kukaan ei voi yksipuolisesti päättää, että klo 19.00 jälkeen ei saa imuroida tai käydä suihkussa tai mitä lie. Yhteiset säännöt, niistä pidän kiinni. Kuka kehtaa olla niin itsekeskeinen, että ajattelee että koska minua vituttaa naapurin iltaimurointi, siitä tulee jokin "hyvän tavanvastainen" sääntö joka koskee koko taloyhtiötä ?? Sellaisille ihmisille olisi peiliinkatsomisen paikka!!
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 22:21"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä meille ainakin kuuluu selvästi, jos yläkerran naapuri imuroi. Tänäkin aamuna heräsin siihen kolinaan ja paukkeeseen. Tykkää imuroida silloin, kun tietää että ihmisillä on vapaapäivä, kuten joka lauantaiaamu ja näin pyhäpäivän aamuna. :) :)
Eli pitääkö käydä kysymässä kaikilta naapureilta lupa ennenkuin käynnistää imurin, pesukoneen tai tehosekoittimen? Jokuhan saattaa olla nukkumassa, sairaana tai vaikka naapurin sukulainen just kuollut.
Dysonin ja Mielen joissakin malleissa on kuulokeliitäntä siltä varalta, että täytyy imuroida todella myöhään tai aikaisin. Hemmetin kätevä, ei voi muuta sanoa!
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 22:17"]Ymmärrän sua ap, mut nämä on näitä minä-minä ihmisiä. Ei pystytä ajattelemaan omaa nokkaa pidemmälle. Säälittävä nykyaika menossa. Tässäkin ketjussa kaikki näitä itsekkäitä paskoja, ei mene niillä kovin hyvin. Jos asuisitte mun naapurissa, niin ETTE imuroisi enää tuohon aikaan, sanottiin mitä hyvänsä säännöissä. Useimmat pikkulapset katsokaas menevät nukkumaan tuohon aikaan, joten voisi imuroija todellakin miettiä ensiksi onko järkevää.
[/quote]
Onhan ne pikkulapset hiljaa sillon ku naapurit nukkuu?