Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aion siivoojaksi, kaveri häpeää

Vierailija
03.04.2015 |

Kerroin kaverilleni, että aion ottaa siivoojan työn vastaan. Kivat työajat, ihan ok palkka ilman alan koulutusta, ehtii olla paljon perheen kanssa.

Ei hän minulle sitä suoraan sanonut, mutta käyttäytyi oudosti...korkeakoulutetun seuraan ei tällänen "nolo" köyhä siivooja sit kai kelpaa.

Miks ihmiset ei ymmärrä, että jos haluaa lapsilleen ruokaa niin näitäkin töitä on jonkun tehtävä? Ei kaikki voi istua yliopistossa opiskelemassa montaa vuotta. En oo katkera, mua ei oo ikinä opiskelu kiinnostanut, en varmaan mihinkään olisi päässytkään.

Kai olis sit parempi maata työttömänä kotona ja syljeskellä kattoon, sit ehkä seurakin kelpais.

Mun mielestä tässä maassa on jo ihan tarpeeks työttömiä tradenomeja yms. hienoja pukuihmisiä, joiden työllä ei loppujen lopuks edes oo mitään merkitystä...opiskelis sit vaikka lääkäriks tai sairaanhoitajaks, ei menis nekään opintotuen hukkaan.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 21:54"]Kyllä tässä ketjussa näkyy myös siivoojien asenne. Korkeasti koulutetut ovat "hienohelmoja" jotka automaattisesti halveksuvat heidän työtään. Kukahan se halveksuu ja ketä?
[/quote]

Tulkitsin siis väärin ne useiden lääkäreitten katseet ja tervehtimättömyyden sekä sen, että kun roskis oli tullut täyteen, likaiset instrumentit oli heitetty mielenosoituksellisesti lattialle vaikka pussirulla oli vieressä ja pöydällä sairaala-apulaisen numero.

Ei kyllä tullut ihan arvostetuin olo heidän toimestaan. Mutta ehkä se sitten johtuikin vain asenteestani ;)

Vierailija
22/28 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä nyt kyllä työttömiä mitenkään aliarvosta, omassakin lähipiirissä on monia joihin lama on iskenyt kovaa ja työpaikka on mennyt alta. Lähinnä tarkoitin sitä, että siivoojan työ on paljon arvokkaampaa kuin odotella kotona sitä että tulee se unelmaduuni tarjottimella. Näillä tutuilla työttömillä on tilanne se, että heille vielä työtä löytyy omaltakin alalta jossakin vaiheessa, se on vain ajan kysymys. Eli en oo sitä mieltä, että kaikkien työttömien pitäisi ruveta siivoomaan. Mutta mun kannattaa.

Joo ja sori kaikki arvoisat tradenomit, ei ollut tarkoitus halventaa teidän ammattianne.

Mutta kyllä se vaan niin on, että siivoamista pidetään sellaisena "mitä kaikki pystyy tekemään". Vaikka esim. laitoshuoltajilta vaaditaan ihan hirveästi ammattitaitoa ja tietoa omasta alastaan, heitäkin monesti pidetään "vain siivoojina".

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen muuten lähihoitaja, joten sijaisuuksia on löytynyt mutta tää siivoojan työ on vakipaikka. Tuli vaan mieleen, jos se nyt ketään kiinnostaa. Ja kyllä, lähihoitajiakin aliarvostetaan vaikka mikä on sen tärkeämpää kuin hoitaa esim. lapsia ja vanhuksia?

Ap

Vierailija
24/28 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lähihoitajalle ei löydy vakityötä?

Vierailija
25/28 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 21:54"]

Kyllä tässä ketjussa näkyy myös siivoojien asenne. Korkeasti koulutetut ovat "hienohelmoja" jotka automaattisesti halveksuvat heidän työtään. Kukahan se halveksuu ja ketä?

[/quote]No just ne ns. hienohelmat. He aloittivat halveksunnan.

Vierailija
26/28 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYVÄ! Tärkeä ammatti.

teevee veronmaksaja

Vierailija
27/28 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moips, Opiskelen tässä parhaillaan ja on kans tullu tehtyy näitä siivouskeikkoja koulun ohessa. Sain opintojen ekana kesänä vakkaripaikan siivousfirmasta ja hankkisin siellä kesällä rahat vuoden opiskeluihin. Yllätys kyllä aloin pitämään tuosta hommasta ja tein keikkoja silloin tällöin koulun jälkeen.

Nyt on muutamia vuosia kulunut. Olen oman alan työharjoittelussa 37,5h/vk, mutta silti vedän 1-2 keikkaa viikossa. Toi siivoushomma on tosi lepposaa ja tietyissä määrin aika joustavaakin. Palkka 10e ympärill pyörii

Eihän toi siivous nyt yleisesti mittää arvostettua hommaa ole, mutta en näe mitään arvoa muutamilla yliopiston pilipali linjoillakaan

Vierailija
28/28 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 22:40"]

Miten lähihoitajalle ei löydy vakityötä?

[/quote]

No joo arvasin että joku tarraa tähän.

Olisi löytynyt, mutta vuorotyö, johon perhetilanne ei antanut periksi. Ja perhe menee edelle, siksi tätä siivousta aloittelenkin.

Ap