Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyksen käynnistäminen tärinällä?

Vierailija
03.04.2015 |

Sellainen asia tuli mieleen, että kerta etenkin alkuraskaudessa keskenmenon riskin takia voimakasta tärinää pitäisi välttää ja loppuraskaudessa "käynnistyskeinona" suositellaan vaikkapa autoajelua kuoppaisella hiekkatiellä, niin voiko tärinällä siis oikeasti olla vaikutusta synnytyksen käynnistymisen kannalta? Jos on, niin onkohan kyse siitä, että jotenkin provosoisi kohtua supistelemaan, tai ehkäpä voisi aiheuttaa vesien menon?

Mulla on kaapissa anopilta saatu tv shopin vibra tone, jota oon käyttäny urheilusuorituksen jälkeen joskus, tuntui rentouttavan mm kipeitä reisilihaksia. Käyttöohjeissa kielletään raskaudenaikainen käyttö, vissiin juurikin tuon tärinän takia. Mut nyt kun viikkoja on kasassa 41+4 ja sairaalakäynnistys kolkuttelee ovella, niin mitä jos laittais ton vyön vaikkapa pepun alle kun istuu? Ei tarttis lähteä minnekään metsästämään kuoppaisia hiekkateitä :p Ajaisikohan saman asian? Eli voiko tärinästä olla vauvalle jotain haittaa kerta sitä käsketään välttämään, vai kun sitä muissa muodoissa suositellaan kotikonstina käynnistelyssä, niin uskaltaisikohan kokeilla? Koska jos sen vyön tärinä ei auta niin sit ei kyllä mikään tärinä... Ja on kolmet ässät sun muut kokeiltu tässä viikon aikana, akupisteitä paineltu jne, joten uskaltaisikohan tuota kokeilla vai olisiko se ihan hullua? :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kokeilin hierovan tuolin tärinätoimintoa. Siis se pyllyn ja reisien osa tärisee. Ei käynnistynyt synnytys mutta oli kyllä muuten vasn mukavaa;)

Vierailija
2/4 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hypin hyppynarulla kovasti, käynnistyi. Mut ehkä olis käynnistyny ilmankin. En tiiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tärinästä ei siis voi olla vauvalle vaaraa? Kun lähinnä se tässä mietityttää et siksikö sen vyön käyttö on kielletty, vaiko juurikin siksi että se voi käynnistää synnytyksen? Koska kaikkeahan tässä on valmis kokeilemaan kunhan ei oo vauvalle haitaksi, hierontatuolia mulla ei ole mut hyppynarua voisin kokeilla ;D
-ap

Vierailija
4/4 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole vaaraa, johan se tärisee kun sinä ajat autoa tai kävelet. Ei siitä ole varmaan hyötyäkään, lapsi syntyy kun sen aika on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan