Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko opettajan annettava loma-ajan tehtävät viikkoja ennen matkaa?

Vierailija
25.03.2015 |

pitääkö hänen pitää kaikki loman aikana olleet kokeet? Voiko saada tukioetusta loman jälkeen, jos jotain ei olekaan ymmärretty?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pitää. Muuten valitusta rehtorille. Nauttikaa lomastanne koko perhe!

Vierailija
2/10 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

tilanteen mukaan.

ei saa antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan pidä!! Riittää jos edellisenä päivänä ennen matkaa antaa. Ei kai nyt opekaan voi tietää mitä kaikkea tullaan käsittelemään monta viikkoa eteenpäin. Kokeet tietysti pidetään reissun jälkeen, ja tukiopetusta annetaan jos koululla on siihen resursseja ja opella jaksamista ja mielenkiintoa. Koululaisen reissaamiset loma-aikojen ulkopuolella työllistävät opettajia kaiken muun lisäksi todella paljon. Kiltit opet suostuu tähän vanhempien pompotteluun hyvää hyvyyttään. Ja siksi monet vanhemmat luulee, että tämä on normi käytäntö. 

Vierailija
4/10 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on vain vanhempien taktiikka saada tehtävät tehtyä jo ennen reissua, ettei tarvitse ottaa koulukirjoja mukaan matkalle. Älkää opet suostuko tohon!

Vierailija
5/10 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutehtävät annetaan viimeisillä tunneilla ennen lomaa ja ylimääräinen loma ei oikeuta tukiopetukseen. Kokeet heti loman jälkeen.

Vierailija
6/10 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusteluna oli kerran: lomalla rentoudutaan, ei läksyjä. Entä se ope? Hänenkö pitää tehdä ylimääräistä suunnittelutyötä ym. Järjestelyjä palkatta?

Vierailija
7/10 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 23:35"]

pitääkö hänen pitää kaikki loman aikana olleet kokeet? Voiko saada tukioetusta loman jälkeen, jos jotain ei olekaan ymmärretty?

[/quote]

Ei lomalla pidetä kokeita, eikä tarvi antaa tehtäviä.

Vierailija
8/10 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna tehtäviä kun yleensä edellisenä päivänä tai ehkä pari päivää ennen matkaa. Syy: koska en tiedä, jos joku kysyy kaksi viikkoa ennen matkaa, mitä läksyjä tulee kahden viikon päästä ja missä kohdassa kirjaa olemme silloin.

Jos oppilas missaa ison kokeen, hän tekee sen jälkeen päin eli matkan jälkeen (tietysti koe on sitten hieman erilainen kuin muilla).

Tukiopetukseen ei ole oikeutta, jos on omasta tahdostaan esim kaksi viikkoa pois koulusta ja jää sen takia jälkeen. Muutenkaan en tukiopetusta juuri järjestä, sillä minua ei velvoiteta siihen ja siitä maksetaan suoraan sanottuna surkeasti. Ylimääräistä työtä minulle ja minulla on muutenkin tarpeeksi työtä. Joskus olen pitänyt kun ollaan erityisopettajan kanssa katsottu se tärkeäksi edistymisen kannalta, mutta silloin oppilaalla on kyllä yleensä muutenkin selkeitä haasteita opiskelussa.

Välillä ottaa päähän kun koko ajan on joku tuomassa poissaoloanomusta ja vaatii niitä läksyjä poissaoloajaksi. Nykyään on ihan normi, että matkustellaan loma-aikojen ulkopuolella. 24 oppilaan luokasta varmaan kahdeksan on ollut viikon-pari pois koulusta loma-aikojen ulkopuolella. Minusta tämä on hieman outoa.

Vierailija
9/10 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli "huipuin" tapaus, kun eräs vanhempi pyysi tehtäviä 2kk etukäteen, eikä tuntunut täysin ymmärtävän, kun ei luvannut vielä antaa.

Vierailija
10/10 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma ei oikeuta tukiopetukseen, monissa kouluissa on ihan perus tukiopetuskin poistettu, kun ei ole rahaa. Ei kai nyt yhteiskunta maksa sitä, että joku lomailee ja jää sen takia jälkeen! Haloo!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme