Mikö tää juttu on, että mätsätään mies tinderissä, ei itse tehdä aloitetta, eikä vastata sitten siihen aloitusviestiin, mutta mätsi kuitenkin jätetään roikkumaan?
En tajua, miksi ylipäätään mätsätä, jos ei olr aikomustakaan jutella ja tutustua, ja jätetään se mätsi poistamatta? Aloitukseni ei ole "Moi mitä kuuluu", vaan yleensä vähän pitempi viesti, johon luulisi olevan helppo tarttua, kysymys profiilitekstistä tai vastaavaa
Kommentit (38)
Naiset saa satoja mätsejä ja silti itkee yksinäisyyttään.
Se jää joko "varalle" tai sitten ei vaan saa aikaiseksi poistaa. Voi olla että palaa asiaan jos jonkun toisen kanssa sitten homma toimi. Voi myös olla että kerää mätsejä. Tätä tekee sekä miehet että naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on muutakin tekemistä kuin vahdata matcheja jossain sovelluksessa.
No kerroppa, että mitä ne ihmiset sitten ylipäätään siellä tekevät, jos ei kiinnosta sitä käyttää? Jotenkin oma logiikkapää ei nyt taivu, koko sovelluksen idea kun on ihmisten kanssakäyminen.
Jospa he esimerkiksi keskittyvät siihen kanssakäymiseen sen sijaan, että poistelevat pari päivää sitten tulleita matcheja? Tai ehkä joillakin on jopa elämää Tinderin ulkopuolellakin, niin ettei ole aikaa käydä joka päivä matcheja poistamassa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko ap olevasi ainoa kyseisestä naisesta kiinnostunut ja hänelle viestittelevä mies Tinderissä? Vaikkei nainen tällä hetkellä ehtisi vastata sinulle, ei se tarkoita, ettei hän olisi lähtökohtaisesti sinusta kiinnostunut.
En kuvittele, mutta jos on jo juttuseuraa, niin mikä järki on sitten keräillä lisää mätsejä, selvästikään se juttuseura, jota on löytynyt ei ole kovin kiinnostavaa, kun jatketaan sitä "paremman" metsästämistä? Joten kerro toki miksi teette niin, koska minä en sitä ymmärrä, itse mieluusti keskityn yhteen ihmiseen kerrallaan, enkä etsi lisää mätsejä sillä välin. Jos menee kolme päivää mätsin jälkeen ilman vastausta, niin eikö tuo ole aika selvä juttu, että sitä parempaa juttuseuraa on jo löytynyt ja niitä muuta vaan roikotetaan varalla. En ole nimittäin kiinnostunut mistään sarjadeittailijoista, jotka deittailee 10 miestä samaan aikaan, joten jos ei pariin päivään mitään kuulu, niin kokemukseni mukaan ei mitään viestejä ole tulossakaan, joten poistan mätsin parin päivän hiljaisuuden jälkeen.
Silloin kun tinderöin, ajattelin kyllä että jutustelu ja ekat treffitkin on ihan vaan tunnustelua varten, en minä tekstaamalla kenestäkään niin kovin kiinnostu. Deittailu ja viestittely on eri juttuja.
Minä käytän Tinderiä siten, että selailen siellä profiileja niin kauan kuin jaksan. Mätsejä tulee jos tulee (ja niitä muuten tulee, kun on nätti nainen). Pelihän se sovellus on, siellä vaan laitetaan tykkäyksiä niille, jotka voisi potentiaalisesti kelvata ja katsotaan paljonko tykkäyksiä saa itse. Useimmat miehet eivät kuitenkaan ole niin kiinnostavia, että laittaisin itse viestiä. Keskusteluja voi olla meneillään vaikka kahdenkymmenen ihmisen kanssa, koska keskustelu ei ole sama kuin tapailu, seurustelu, kihlat tai naimisiinmeno. Sillä keskustelulla karsitaan jyvät akanoista. Jos en vastaa muutamaan tuntiin, niin se tarkoittaa että minulla on muuta tekemistä - ei kenelläkään pitäisi olla aikaa vastata viesteihin samantien, jos on yhtään eläväinen ihminen. Eri asia tietenkin ne, joilla ei ole muuta elämää kuin sohva.
Vierailija kirjoitti:
Mulle joku laittoi joskus vaan "moi". Olin alunperinkin ollut vähän sitä mieltä, ettei teksti ollut kiinnostavimmasta päästä ja jäin sitten muutenkin kiireisen päivän keskellä miettimään, mitä ihmettä tollaiseen vastaisi.
Muutaman tunnin päästä oli koko match poistettu. Pakko myöntää että oli lähinnä huojentunut olo.
Mitä sä otat ton noin raskaasti? Oikein huojentunut olo tuli? Stressasit koko kiireisen päivän mitä vastata moihin? Mitä sä sanot kavereille, kun he sanoo moi? Mitä vastaat kaupan kassalle? Panikoitko niitäkin?
Mun mielestä mitä kiireisempi päivä sitä lyhyempiin viesteihin tulee vastattua. Ap:n esimerkki on se mihin pitää miettiä ja varata aika vastaamiseen. Moi -viestiin voi vastata moi, ja siitä se juttu jatkuu, tai ei jatku. Ihan neutraali olo kyllä on jäänyt jos joku "moi" -mätsi on itsensä poistanut. Ahdistavia enemmänkin nuo joiden mielestä mätsi on suurin piirtein sama kuin parisuhde.
En käy tinderissä joka päivä, elämässä on muutakin tekemistä. Enkä edes haluaisi kumppania jonka arki koostui puhelinsovelluksen tuijottamisesta, joten tunnissa vastausta odottavat voivat vapaasti poistaa matchin jos ei miellytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko ap olevasi ainoa kyseisestä naisesta kiinnostunut ja hänelle viestittelevä mies Tinderissä? Vaikkei nainen tällä hetkellä ehtisi vastata sinulle, ei se tarkoita, ettei hän olisi lähtökohtaisesti sinusta kiinnostunut.
En kuvittele, mutta jos on jo juttuseuraa, niin mikä järki on sitten keräillä lisää mätsejä, selvästikään se juttuseura, jota on löytynyt ei ole kovin kiinnostavaa, kun jatketaan sitä "paremman" metsästämistä? Joten kerro toki miksi teette niin, koska minä en sitä ymmärrä, itse mieluusti keskityn yhteen ihmiseen kerrallaan, enkä etsi lisää mätsejä sillä välin. Jos menee kolme päivää mätsin jälkeen ilman vastausta, niin eikö tuo ole aika selvä juttu, että sitä parempaa juttuseuraa on jo löytynyt ja niitä muuta vaan roikotetaan varalla. En ole nimittäin kiinnostunut mistään sarjadeittailijoista, jotka deittailee 10 miestä samaan aikaan, joten jos ei pariin päivään mitään kuulu, niin kokemukseni mukaan ei mitään viestejä ole tulossakaan, joten poistan mätsin parin päivän hiljaisuuden jälkeen.
Silloin kun tinderöin, ajattelin kyllä että jutustelu ja ekat treffitkin on ihan vaan tunnustelua varten, en minä tekstaamalla kenestäkään niin kovin kiinnostu. Deittailu ja viestittely on eri juttuja.
Juu, "parhaat" suuttuu, jos ei vastaa ekaan viestiin heti. "Et sitten ollutkaan kovin kiinnostunut." Profiilitekstin ja kuvan perusteella?! Noh, en...
Vierailija kirjoitti:
En käy tinderissä joka päivä, elämässä on muutakin tekemistä. Enkä edes haluaisi kumppania jonka arki koostui puhelinsovelluksen tuijottamisesta, joten tunnissa vastausta odottavat voivat vapaasti poistaa matchin jos ei miellytä.
Tässä oli puhe monista päivistä, ei tunneista. Kuka sitä jaksaa keskutella ihmisen kanssa, jolta tulee yksi lause 3 päivän välein? Lähinnä vaikutta vain liekin ylläpidolta tuollaisella viiveellä viestittely, ei haluta lopettaa keskutelua, mutta kiinnostavimpiakin on juttuseuraksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi taas miehet tykkäävät lähes kaikista naisista tinderissä, vaikkei oikeasti kiinnostaisi?
Miksi tinderiä pitäisi "pelata ap:n säännöillä"?
Olen todella nirso tykkäilijä, ehkä 1/20 vaikuttaa tutustumisen arvoiselta ja ne eivät ole niitä 10 naisia, vaan lähinnä ehkä 5-7 naisia, kun itsekään en mikään tavista kummempi ole. En vaadi ketään pelaamaan millään säännöillä, ihmettelen vain että mikä tämä ilmiö on, joku karkkikauppaefekti, jossa toinen toistaan koreampi melli vie huomion edelliseltä. Miksi ylipäätään mätsätä, jos toinen ei sitten kiinnostakaan tutustua? Ja miksi mätsäillä 300 miestä, kun tiedätte, että tulette hyvin suurella todennäköisyydellä saamaan sen vastatykkäyksen mieheltä, joten 300 tykkäyksen antaminen vain hukuttaa teidät mätseihin, vai onko tarkoitus nimenomaan kaivaa sieltä 300 silmää miellyttävän joukosta esiin se kerma, käymällä jokainen sitten yksitellen jonossa läpi? Tiedän että miehet tätä mykkämätsäilyä kuuleman mukaan harrastelevat paljonkin, mutta silloin kyseessä ovat mitä luultavimmin ne suosituimmat miehet, ei taviksilla ole varaa valikoida sadoista mätseistä, ei edes kymmenistä. Mutta jokainen nainen näköjään omaa sen saman mentaliteetin, josta on täälläkin valiteltu, ettei miehet mitään vastaile, no ei kai kun niillä on 300 mätsiä josta valita, kuten joka naisella. Joten vedän sitten johtopäätökseni, että naiset todella ovat siellä hakemassa vain sitä kermaa, tavisten on turha vaivautua kiusaamaan itseään koko sovelluksella.
Olen nainen ja painin saman ongelman kanssa. Matchini ovat tavallisen näköisiä miehiä (pyrin pysymään poissa niistä mallipojuista) ja minun on kutsuttu olevan kaunis nainen. Saan kyllä matcheja mutta en viestejä näiltä miehiltä. Onhan tämä kuin kiiltokuvia keräilisi, tämä mätchailu jossa miesten profiileja on vaikka kuinka mutta ei mitäänkeskustelua, saati deittailua. Näen kumminkin miesten profiileista että käyttävät appia aktiivisesti. Juuri äsken deletoin parit profiiliini eri deitti apeista koska en halua pahoittaa mieltäni enää tänävuonna tässä joulun alla. Ongelma näiden Alppien kanssa on se että jos siellä on ollut jo vaikka vuoden niin kun se match jonkun kanssa tulee niin ei tiedä milloin tämä henkilö on laittanut sydäntä minun profiililleni. Sehän on saattanut olla vaikka vuoden alussa ja nyt vasta minä olen päässyt laittamaan sydäntä hänen profiililleen ja tällä välin tämä minun profiilistani pitänyt henkilöön jo löytänyt puhe/deittiseuraa. Tämä siis jos ei käytä maksullista versiota ja naisena en ole kokenut sitä hyväksi ideaksi koska kumminkin saan niitä matcheja. Onko mitään deittiappia joka automaattisesti deletoisi matchit, jollei keskustelua aloiteta? Tämä voisi vauhdittaa niiden keskusteluiden aloittamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerroppa, että mitä ne ihmiset sitten ylipäätään siellä tekevät, jos ei kiinnosta sitä käyttää? Jotenkin oma logiikkapää ei nyt taivu, koko sovelluksen idea kun on ihmisten kanssakäyminen.
Jospa he esimerkiksi keskittyvät siihen kanssakäymiseen sen sijaan, että poistelevat pari päivää sitten tulleita matcheja? Tai ehkä joillakin on jopa elämää Tinderin ulkopuolellakin, niin ettei ole aikaa käydä joka päivä matcheja poistamassa??
Siis pitäisikö vain nöyränä odottaa, että se prinsessa vaivautuu vastaamaan sille nro. 3042 mätsille? Ei ole tapahtumassa. Vai kuinka monta viikkoa on mielestäsi sopiva aika odotella mätsin poistoa? Turhaan minä jätän mitään valikoijia mätseissä, ei kiinnosta jonkun nirsoilijan joukkotyöhaastattelut 500 hakijan joukosta.
Vierailija kirjoitti:
Lienet myös näitä, joilla seuraava vapaa aika mahdollisille treffeille on joskus 6 viikkoa eteenpäin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä oli puhe monista päivistä, ei tunneista. Kuka sitä jaksaa keskutella ihmisen kanssa, jolta tulee yksi lause 3 päivän välein? Lähinnä vaikutta vain liekin ylläpidolta tuollaisella viiveellä viestittely, ei haluta lopettaa keskutelua, mutta kiinnostavimpiakin on juttuseuraksi.
Ei tietenkään keskustella yhtä lausetta kolmen päivän välein, kummallinen ehdotus sinulla.
Juttelen Tinderissä silloin kun sille on aikaa, mikä voi olla esimerkiksi tunti maanantaina, toinen tiistaina, kaksi torstaina ja kolme sunnuntaina. Ja juttelen niiden kanssa joilla myös on aikaa jutella silloin. Jos tänä aikana lähtee mielenkiintoinen keskustelu käyntiin niin sovitaan treffit tai siirretään keskustelu vaikka Whatsappiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lienet myös näitä, joilla seuraava vapaa aika mahdollisille treffeille on joskus 6 viikkoa eteenpäin
Yleensä parin päivän sisään. Ajankäyttö on vain prioriteetteja ja jos löytyy mielenkiintoinen ihminen niin hänelle raivataan kalenterissa tilaa. Toki näin jouluviikolla haastavampaa järjestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis pitäisikö vain nöyränä odottaa, että se prinsessa vaivautuu vastaamaan sille nro. 3042 mätsille? Ei ole tapahtumassa. Vai kuinka monta viikkoa on mielestäsi sopiva aika odotella mätsin poistoa? Turhaan minä jätän mitään valikoijia mätseissä, ei kiinnosta jonkun nirsoilijan joukkotyöhaastattelut 500 hakijan joukosta.
Jokainen voi poistaa matchin ihan silloin kuin itse haluaa, ei tarvitse kysellä lupia eikä sääntöjä ole. Deittailu perustuu 100% vapaaehtoisuuteen myös Tinderissä.
Vaihda Viron puolelle. Tallinnasta eteenpäin alkaa löytymään. Varoitan, yliopisto kaupungeissa on alkanut esiintymää länsimaa ilmiötä, eli kilpailuttamista.
Jos on loputon määrä mätsejä, niin ei kai niitä jaksa vaivautua poistelemaankaan. Se miksi niitä tykkäyksiä alunperin sitten jakelee satamäärin, tiedostaen että suurin osa heistä tulee mätsäämään, niin sitä en oikein käsitä. Kai se on se naisten perinteinen huomionhakuisuus.