Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tätä et tiennyt maaseudusta!

Vierailija
03.04.2015 |

Lue, mitä et tiennyt maaseudusta: http://jokijaomenapuu.blogspot.fi/

Viisi totuutta, joita et tiennyt maaseudusta
Maaseutu ei ole ulkoilmamuseo, missä lapsoset kirmaavat perinneleikkimässä, isä perinnekorjaa maatilarakennusta ja äiti lääkitsee lapset keto-orvokkimehulla ja siankärsämöuutteella. Elämme vuotta 2015, kuten toivottavasti sinäkin.
Vaikka kylätiellä olisikin hevosenkakkaa, se ei tarkoita sitä että teemme kauppareissut hevosilla. Sen sijaan voit nähdä maatilan nykyhevosen, eli traktorin parkkeerattuna Salen pihaan. Traktori on myös kätevä kulkuväline lukiota käyvälle nuorukaiselle. Olen nähnyt kaksi somasti rinnakkain parkkeerattua traktoria lukion parkkialueella.
lisää blogissa..

Entä oletko samaa mieltä siitä, miten hyvinvointivaltio sairastuttaa lapset? Ja miten tullaan autonaiseksi...

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan maallakin opettajia, pappeja ym. käytännön ammatteja, joten ei kai maisteri maaseudulla mikään suuri ihme ole.

Vierailija
2/26 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tienny

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää arvasin sen.

Vierailija
4/26 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä sit?

Vierailija
5/26 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 18:00"]

Niin mitä sit?

[/quote]

Kun lukee, voi oppia uutta. Kaupungissa asuvilla (ei todellakaan kaikilla) on omituisia stereotypioita maalaisista. Ne naurattivat kaupungissa asuessakin, mutta vielä enemmän nyt. Ja onhan se toisaalta surullistakin: Suomi on pieni maa, joten ymmärrys puolin ja toisin olisi suotavaa. 

Vierailija
6/26 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herranjestas mitä kuraa tuo blogi on täynnä. Jaksa järkevä ihminen tuollaista huuhaa- ajatuksenjuoksua edes lukea. Tulee kyllä niin junttimainen kuva maalla asuvista. T: Maalainen

Vierailija
7/26 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen huomannut, etteivät kaupunkilaiset ymmärrä, miten erilaista maaseudulla lopulta voi olla. 

Vierailija
8/26 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 18:06"]Ei herranjestas mitä kuraa tuo blogi on täynnä. Jaksa järkevä ihminen tuollaista huuhaa- ajatuksenjuoksua edes lukea. Tulee kyllä niin junttimainen kuva maalla asuvista. T: Maalainen
[/quote]Olen samaa mieltä. Olen itse umpikaupunkilainen mutta ikinä en ole maaseudusta ja siellä asuvista tuollaista luullut!

Vierailija
9/26 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 18:06"]

Ei herranjestas mitä kuraa tuo blogi on täynnä. Jaksa järkevä ihminen tuollaista huuhaa- ajatuksenjuoksua edes lukea. Tulee kyllä niin junttimainen kuva maalla asuvista. T: Maalainen

[/quote]

Joo, joo. Lue muitakin postauksia, tai mene viipaleisiin takaisin.

Vierailija
10/26 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 18:06"]Ei herranjestas mitä kuraa tuo blogi on täynnä. Jaksa järkevä ihminen tuollaista huuhaa- ajatuksenjuoksua edes lukea. Tulee kyllä niin junttimainen kuva maalla asuvista. T: Maalainen [/quote]Olen samaa mieltä. Olen itse umpikaupunkilainen mutta ikinä en ole maaseudusta ja siellä asuvista tuollaista luullut!

[/quote]

Hyvä juttu! Kärjistin tahallani totta kai, kieli poskessa kirjoitin koska halusin herätellä mielipiteitä. Olen asunut kaupungissa 20 vuotta, ja parhaat ystäväni ovat pääkaupunkiseudulta, joten tiedän kaupunkilaisten ajatuksenjuoksusta paljon:)

Vierailija
11/26 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 18:13"]

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 18:06"]Ei herranjestas mitä kuraa tuo blogi on täynnä. Jaksa järkevä ihminen tuollaista huuhaa- ajatuksenjuoksua edes lukea. Tulee kyllä niin junttimainen kuva maalla asuvista. T: Maalainen [/quote]Olen samaa mieltä. Olen itse umpikaupunkilainen mutta ikinä en ole maaseudusta ja siellä asuvista tuollaista luullut!

[/quote]

Hyvä juttu! Kärjistin tahallani totta kai, kieli poskessa kirjoitin koska halusin herätellä mielipiteitä. Olen asunut kaupungissa 20 vuotta, ja parhaat ystäväni ovat pääkaupunkiseudulta, joten tiedän kaupunkilaisten ajatuksenjuoksusta paljon:)

[/quote]

Mutta maalaisten ajatuksenjuoksusta et tunnu tietävän mitään? Juuri kaltaisesi "maaseudun puolestapuhujat" ovat niitä kaikkein pahimpia maalaisten arvon alentajia. Joku traktori lukion pihalla - haloo, niitä on ollut siellä jo 70-luvulla, ei se mikään uudenuutukainen ilmiö ole vaan pelkästään järkevä tapa kulkea kouluun, käytännössä toimivaksi todettu. Traktori ei ole maalaisille mikään wau-juttu vaan 4-pyöräinen kulkupeli.

Ja jos kylätiellä on hevosenpaskaa niin aika äkkiä on otettu yhteys paikalliseen talliin ja laitettu ukaasi, että jos ne paskat ei sieltä tieltä katoa, niin parhaaseen ratsastussesonkiaikaan on viereinen pelto jatkuvasti sianlietteen levityspaikkana.

Vierailija
12/26 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mun koko ikänsä kaupungissa asunut kaveri luulee kyllä, että maalla vain lompsitaan kumisaappaissa ja verkkareissa. Ei ole mitään väliä, kun ollaan maalla!

Vierailija
13/26 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi tietää kaiken maalaiselämästä noin lyhyen kokemuksen perusteella? Tiedättekö että teille maallemuuttajille nauretaan ensimmäiset kymmenen vuotta ja sen jälkeen teidät ehkä hyväksytään joukkoon mikäli ette kulje nokka pystyssä hienoine tutkintoinenne.

Vierailija
14/26 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä mitään noista ole luullut maalaisista tai maaseudusta.
T. Paljasjalkainen stadilainen

Vierailija
15/26 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisessä postauksessa peräänkuulutetaan uskoa kansalaisten järkeen tapauksessa, jossa neuvola on ehdottanut 2½v:n puheenkehityksen seuraamista. Onhan se kamalaa, jos neuvolassa todetaan, että lapsen puhe ei ehkä ole kehittynyt siten kuin pitäisi! Olisivat suu supussa ja antaisivat erilaisten herkkyyskausien mennä ohi ja sanoisivat sitten, että kas, lapsella näyttää olevan keskimääräistä karmeampi neurologinen häiriö, mutta ei haittaa, se olisi voitu korjata 3 vuotta sitten aloitetulla terapialla. Enää ei. Tässä pino kivoja kuvakortteja, joiden avulla voitte kommunikoida.

Vierailija
16/26 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 18:23"]

Miten voi tietää kaiken maalaiselämästä noin lyhyen kokemuksen perusteella? Tiedättekö että teille maallemuuttajille nauretaan ensimmäiset kymmenen vuotta ja sen jälkeen teidät ehkä hyväksytään joukkoon mikäli ette kulje nokka pystyssä hienoine tutkintoinenne.

[/quote]

Jos ap on vain 20 vuotta asunut kaupungissa, niin kai se on maalta alunperin kotoisin?

Vierailija
17/26 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 18:19"]

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 18:13"]

[/quote]

[/quote]

Mutta maalaisten ajatuksenjuoksusta et tunnu tietävän mitään? Juuri kaltaisesi "maaseudun puolestapuhujat" ovat niitä kaikkein pahimpia maalaisten arvon alentajia. Joku traktori lukion pihalla - haloo, niitä on ollut siellä jo 70-luvulla, ei se mikään uudenuutukainen ilmiö ole vaan pelkästään järkevä tapa kulkea kouluun, käytännössä toimivaksi todettu. Traktori ei ole maalaisille mikään wau-juttu vaan 4-pyöräinen kulkupeli.

[/quote]

Totta helvetissä - sillä se on todellakin myös kulkuväline. Onko coolimpaa mennä invamopolla, ei kun mopoautolla, no ei todellakaan ole... Löysää heinähattua, sillä suurin osa maalaisista ei ole tosikkoja.

Toivoisin maalle tuhansittain lisää kaupunkilaisia "uusmaalaisia", jotta maaseutukin nähtäisiin miljoonien mahdollisuuksien kautta, ei jonain menneisyyden jäänteenä.

Ja jos kylätiellä on hevosenpaskaa niin aika äkkiä on otettu yhteys paikalliseen talliin ja laitettu ukaasi, että jos ne paskat ei sieltä tieltä katoa, niin parhaaseen ratsastussesonkiaikaan on viereinen pelto jatkuvasti sianlietteen levityspaikkana.

Vierailija
18/26 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ai meinaat, että maalaiset eivät opiskele korkea-asteella asti?

Minä asun kaupunkiin liitetyssä entisessä 10 000 asukkaan taviskunnassa. Täällä on melkein joka pirtissä traktori, vaikkei olisi minkäänlaista viljelystä tai metsää. Nuoriso kulkee traktorilla koulussa eikä se ole mikään kumma juttu. Yhtä paljon on mopoja ja traktoreita. Sitä traktoria käytetään sitten muina aikoina talon töissä, kynnetään porkkanamaa pihassa ja aurataan lumet talvella, tälle kolkalle kun saa odottaa lumiauraa kolme päivää sateen jälkeen.

Vierailija
19/26 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 18:13"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ai että heläytti naurut tämä hevosenpaska tiellä ja sitä seuraava ukaasi! :D Maalta olen kotoisin ja maalle opiskelujen jälkeen takaisin muuttanut. Ja niin totta tuo! Tosin näin maalaisena ihmettelen, miten kaupunkilaiset ihan oikeasti kestää sitä koiranpaskasavottaa teiden varsilla! Ei meillä vaan ole ongelmia enempää hevosen kuin koirienkaan jätösten kanssa. Koirat menevät yleensä kunnolla sivuun elleivät peräti ihan ojaan saakka ja ratsastajat todellakin osaavat siivota ratsunsa jäljet, ravi-ihmisistä puhumattakaan. Kaupungissa saa olla koko ajan katsomassa jalkoihinsa, hyh hyh.

Vierailija
20/26 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 18:29"]

[/quote]

Jos ap on vain 20 vuotta asunut kaupungissa, niin kai se on maalta alunperin kotoisin?

[/quote]

Ja hakee vieläkin paikkaansa kaupunkiyhteisössä, yrittää esiintyä jonain suurena maaseutuasiantuntijana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän