Typerin joululaulu, jonka kuullessasi pyörittelet silmiäsi?
Itse en voi ymmärtää kappaleen "Pieni liekki" suosiota.
Kommentit (800)
Sydämeeni joulun teen. Loirin örinöitä en kerta kaikkiaan jaksa. En jouluna enkä muulloinkaan.
Arja Korisevan teurastus Happy Christmas War Is Overista. Se jos mikä on rikos ihmisyyttä vastaan. Aarrgghh. 😡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna joulu. Se on niin huonoa suomea, eikä edes selity millään runollisuudella.
”Anna joulu lämmintä ja rauhaisaa,
anna joulu rakkaudella täyttää maa
Anna joulu riemu minun sydämeen,
anna joulu voimaa jaksaa huomiseen”Ei noin vaan voi sanoa…!
Myöskin Tulkoon joulu -laulussa häiritsee väärä muoto ”pääsköön vangit vankiloistaan”, kun pitäisi olla ”pääskööt”.
T. Sama.(Ja ööh joo, kiinnitän kyllä joskus muuhunkin lauluissa huomiota kuin oikeakielisyyteen…)
Mua ärsyttää tuo "pääsköön vangit vankiloistaan" ihan asiana. He ovat vankilassa aiheesta, eikä heitä pitäisi minkään tekosyyn varjolla vapauttaa lisäämään turvattomuutta.
Ihmetellyt samaa. Ettäkö sarja kur 1staja pitäisi päästää taas joulun kunniaksi kur1s telemaan?!
Vertauskuvat, anyone? Meillä jokaisella on omat mörkömme, jotka pitävät tavallaan "vankilassa", ja niistä irtautuminen helpottaisi elämää.
Hei mummo, me tullaan kerran vuodessa sinne. Teurastahan porsas ja leivo pöytä koreaksi. Petit valmiiksi.
Kaikki, missä rasittavat kakarat vinkuu joululauluja.
Michael Penttilä lähtis kiertelemään pukkina talosta taloon... Hrrrr... Toki ymmärrän, että kyseessä on vertauskuva vaikka omista mielemme kahleista.
Itse en tykkää siitä "Pukki tietää, pukki tietää.... että tontuilla ei ole napaa".
Se missä tyttö käyt hijlalleen kalmistoon on kans todella apea, mutta onhan se kaunis siitä huolimatta.
Tip tap on aika sietämätön.
Vierailija kirjoitti:
Loirin Sydämeeni joulun teen. Jonkun toisen laulamana tämä voisi olla neutraali kokemus mutta Loirin ölisemänä kanava vaihtuu sekunnissa.
Tätä laulua en voi kuunnella ilman Loiriakaan, kun fingerporilainen "Sydämeeni joulun teen, ja Mieleen hiljaiseen, taas Jeesus-lapsi syntyy uudelleen" iskee päin näköä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki hiton tonttu/porolauma/hiiri/kissa/tiptap/hilipatihippan -iloittelut. Kuka on keksinyt, että joululaulujen pitää olla jotain lastenlauluja. Soitetaanko radiossa, levyillä tai konserteissa muutenkaan lastenlauluja, niin minkä hiton takia jouluna nämä kuuluvat aikuistenkin ohjelmistoon. Onko esimerkiksi radio Novalla koskaan kuultu mitään Mikki Hiiri merihädässä - jollotuksia tai Fröbelin palikoita. No ei ole. Mutta jouluna joka toinen laulu on joku Nippelinappeli-tontun lempipuuromanteli.
Minä rakastan iloisia joululauluja. Tonttujen jouluparaati on ihan taattu joulumielen tuoja.
Miksi joulun pitäisi olla pelkkää apaattista jollotusta?
Kauniita tunnelmalauluja ja tipetipetiptappia sopivassa suhteessa 🤗
Nissepolkka, ilman sitä ei tule joulua! Ja minä olen sentään jo 56-vuotias. 😄
Ensimmäinen joulu.
Muuten ihan hyvä kappale, mutta sanoittajalle lienee iskenyt jokin taiteilijan blokki viimeisen säkeistön kohdalla: "Joulu on, joulu on, joulu joulu on..." ja muutaman sanan jälkeen uudestaan "Joulu on, joulu on, joulu joulu on...". Eiköhän päätykin vielä "Joulu on, joulu on".
No tulis selväksi vähemmälläkin, että joulu on!! 😑
Vierailija kirjoitti:
Se joku ”jouluaaton aamu kolmosratikassa” -renkutus. Voiko typerämpää biisiä olla. En voi kuunnella jouluradiota, kun tuo tulee sieltä niin usein ja jää soimaan päässä.
Varmaan samalta "taiteilijalta" tämä missä loilotellaan "mutta pieniä on silakat, joulukaloiksi...
mitä vit. ttuja?
Ismo Alangon jouluyö ja kunnia, vai mikä lieneekin on kammottava 😫
Zombie helena haukkaa lapsen poskea myös yrjöttävä.
Ilmiselvän "Hei mummon" lisäksi ihan jokainen a ccapella-versio mistään tahansa kappaleesta.
"Hei mummo", vai mikä sen nimi nyt onkaan. Mummo jätetty yksin jouluksi, ei oo vaivaduttu kylään pyytämään, soitetaan kyllä ja leveillään miten ihana joulu meillä onkaan. Kesällä kyllä rynnitääm mummon luokse täysihoitoon koko perhe. Kamala. :D
Vierailija kirjoitti:
Hei mummo, me tullaan kerran vuodessa sinne. Teurastahan porsas ja leivo pöytä koreaksi. Petit valmiiksi.
Kerran vuodessa juu, mutta se kerta on kesällä ja varmana viivytään koko kesä. Jouluksi mummon voi unohtaa yksin mökkiinsä. Soitetaan vaan pikainen puhelu.
Kaikki nämä uudet mukahengelliset
laulut jotka esitetään henkäilemällä
vienosti.
Joulumaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
M.A. Nummisen "Joulupukki puree ja lyö". Ihan kuin jonkun murrosikäisen kakaran tekele.
Ai se on oikea joululaulu? Sukulaislapset oli laulaneet tuota alle kouluikäisinä mummolleen, joka kertoi siitä minulle onneksi nauraen. Luulin sitä lasten keksimäksi jutuksi.
Lennonin ja Onon happy xmas war is over. Biisissä ei sinänsä vikaa mitä nyt tuo yltiöideologia, mutta sieppaa Lennon joka kohteli omia lapsiaan niin huonosti.
On niin kovin helppoa saarnata maailmaan rauhaa, toteuttaminen taitaakin sitten olla muiden asia.
Arvostan jopa Greta Thunbergia omassa asiassaan enemmän, se sentään on viitsinyt nousta sängystä, toisin kuin tämä pariskunta joka osoitti mieltään lojumalla sängyssä. Yäk yäk!
Vierailija kirjoitti:
Joulukertomus on alun perin Leevi and the Leavingsin, senkin tietämättömät! Ja sanoitus on aivan järkeenkäypä, kun sen kuuntelee kokonaisuudessaan. Gösta <3
Juuri näin! Göstan sanoitukset ovat ihan parasta.
Silmien pyörittely ei ole merkki suuresta älykkyydestä.
Ihmetellyt samaa. Ettäkö sarja kur 1staja pitäisi päästää taas joulun kunniaksi kur1s telemaan?!