Typerin joululaulu, jonka kuullessasi pyörittelet silmiäsi?
Itse en voi ymmärtää kappaleen "Pieni liekki" suosiota.
Kommentit (800)
Ei ole yhtään typerää joululaulua!
Tonttu, pieni rumpalipoika ja onkos tullut kesä.
Varpunen jouluaamunakin on melko kammottava. Kun vanhempi serkkupoika lapsena kertoi minulle, että se varpunen on jonkun kuollut veli joka tulee kummittelemaan, niin en ikinä enää halunnut kuulla koko hirvitystä. Pelkäsin kaikkia lintujakin pitkään sen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Varpunen jouluaamunakin on melko kammottava. Kun vanhempi serkkupoika lapsena kertoi minulle, että se varpunen on jonkun kuollut veli joka tulee kummittelemaan, niin en ikinä enää halunnut kuulla koko hirvitystä. Pelkäsin kaikkia lintujakin pitkään sen vuoksi.
No jo olet herkkähipiäinen.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varpunen jouluaamunakin on melko kammottava. Kun vanhempi serkkupoika lapsena kertoi minulle, että se varpunen on jonkun kuollut veli joka tulee kummittelemaan, niin en ikinä enää halunnut kuulla koko hirvitystä. Pelkäsin kaikkia lintujakin pitkään sen vuoksi.No jo olet herkkähipiäinen.
Anteeksi kun loukkasin kommentillani sinun niin vahvaa hipiääsi.
Vierailija kirjoitti:
Hei mummo ja Pikkuveljen joulupuuro. Voiko masentavampia sanoituksia ollakaan?
Mitä sille pikkuveljen joulupuurolle tapahtui?
En tiiä oonko tollasta kuulukaan.
Vierailija kirjoitti:
Suvi Teräsniskan Lapsuusjoulut tai vastaavan niminen biisi. Kappale kuulostaa todella reippaalta ja laulaja muistelee lapsuuden jouluja ja kuinka isä ja äiti valmistelivat joulua. Samalla iloisella äänellä lauletaan "nyt on poissa kummatkin".
Mutta jos se on iloinen asia. Lapsuusjouluja valmisteltiin pieteetillä, sitten äiti oli kireänä kuin viulun kieli, tunnelma oli teennäinen, isä ratkesi juomaan, lumihanki, poliisi, kirves ja perhe…sinne meni äiti ja isä.
Nyt laulun minä saa viettää Niuvanniemessä ihan omaa joulua.
Se hirvittävä "mitkä ovat tontun tehtävät" taitaa olla Anna Hanskin tulkinta ja niin tekotunteellinen ja kliseinen Mummo. Just menee toosa kiinni. Aaarrrggggh!
"Tonttu Torvinen on salainen, pukin tärkein alainen. Hän urkkii, kurkkii ja muistiin merkitsee." Ihan kuin Stasi
MIkä kysymys! En todellakaan iedä mikä joululaulu on typerin eikä tapanani ole pyöritellä silmiä mitään laulua kuunnellessani.
Täydellistä ajan haaskausta miettiä tällaisia. Olen pettynyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona ei näitä kuulla mutta kaupassa:
-Mikä tahansa Loirin laulama
-iskelmälaulajan esittämät
-kaikki "raskas joulu"-tyyppiset heviörinätLasten esittämät levytykset on vähän siinä ja siinä. Livenähän se on kiva jos lapset saa laulamaan, usein ei saa.
Suosikkeja: kaikki perinteiset. Iloiset ja surulliset.
Missa Criolla eli kreolimessu, roomalaiskatolinen messu argentiinan rytmeissä, on taas löytynyt espanjanopintojen myötä.
Ollaan kyllä niin eri linjoilla joululaulujen tykkäämisessä 😀. Mä en just voi sietää mitään noita ”iloisia perinteisiä” rallatuksia ja surullisetkin ovat niin puhkikulutettuja.
Mulle taas toimii kaikki Loirin vetämänä, vaikka Jänis istui maassa, niin huokailisin onnesta, että ihana tulkinta. Sitten mulla toimii noi raskaat tai miuten erikoiset sovitukset joulubiiseistä ja kaikki mustan huumorin huonot joulubiisit.
Hyvä ettei asuta samassa taloudessa :D. Koen Loirin turskean vibraton ja itkuisen äänen jotenkin ylitunteelliseksi enkä pääse siitä että se on Turhapuro. Mutta musta huumori toimii kyllä...
Katri Helenan jolukappaleet...
Virret yms...
Hyvä joululaulu on Nisse-polkka
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita, mutta viimeisin karmeus taitaa minulle olla Juha-Tapion Joulukertomus.
"No ei se ollut joulupukki, valkoparta vanha ukki
kun tyttäremme lapsi sylissään meidät yllättää
Olet laihtunut ja liian hento, joulun ihme
tähdenlento taivastaako teidät tänne toi. Joulun kellot soi.
Pikku tyttäremme ei kai vielä äiti olla voi
Silti pienoikaisen kanssa tänne joulun tullessaan toi.
Tämä joululahja ihmeellinen joulun pelastaa
Vanha keinuheppa ullakolta esiin taas tulla saa.
Mitä tämä on?! :D En tajua sanaakaan, mistä on kyse :D :D
Onko tää oikeesti joku laulun sanoitus?!
Saako listata kaksi? Last Christmas. Sydämeeni joulun teen.
Vierailija kirjoitti:
MIkä kysymys! En todellakaan iedä mikä joululaulu on typerin eikä tapanani ole pyöritellä silmiä mitään laulua kuunnellessani.
Täydellistä ajan haaskausta miettiä tällaisia. Olen pettynyt
Olen pahoillani ettei tämän keskustelupalstan jokainen keskustelu miellytä juuri sinua. Tiedäthän, ettei jokaista aloitusta ole pakko lukea, saati kommentoida?
Vierailija kirjoitti:
Kettu juoksi yli järven.
Ärsyttävä renkutus, joka jää soimaan päähän ja sanoissakaan ei oo mitään järkeä.
On joululauluja ja lastenlauluja. Tämä laulu ei ole joululaulu.
Laulun tarkoitus on leikittää lapsia
Ja me toivotamme ikävää, synkkää, kylmää, pimeää ja oikein surullista joulua...
kuka laihtui, miks kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita, mutta viimeisin karmeus taitaa minulle olla Juha-Tapion Joulukertomus.
"No ei se ollut joulupukki, valkoparta vanha ukki
kun tyttäremme lapsi sylissään meidät yllättää
Olet laihtunut ja liian hento, joulun ihme
tähdenlento taivastaako teidät tänne toi. Joulun kellot soi.
Pikku tyttäremme ei kai vielä äiti olla voi
Silti pienoikaisen kanssa tänne joulun tullessaan toi.
Tämä joululahja ihmeellinen joulun pelastaa
Vanha keinuheppa ullakolta esiin taas tulla saa.
Mitä tämä on?! :D En tajua sanaakaan, mistä on kyse :D :D
Onko tää oikeesti joku laulun sanoitus?!
Joulukertomus on alun perin Leevi and the Leavingsin, senkin tietämättömät! Ja sanoitus on aivan järkeenkäypä, kun sen kuuntelee kokonaisuudessaan. Gösta <3
Kettu juoksi yli järven.
Ärsyttävä renkutus, joka jää soimaan päähän ja sanoissakaan ei oo mitään järkeä.