Ei hel*etti, ei ole energiaa mihinkään!!
Siis nyt AUTTAKAA minua! Olen 23-vuotias nuori nainen, joka ei jaksa tehdä mitään. Kaikki mitä teen, on pakon sanelemaa: töihin, jotta saa elannon, urheilemaan, jotta pysyy terveenä. KAIKKI muu onkin sitten enemmän ja vähemmän jäänyt: kaverisuhteet, opinnot, mielenkiinto elämään.
En vain jaksa. Olen normaalipainoinen, syön terveellisesti, urheilen n. 3krt viikossa. Päivittäin käyn ulkoilemassa eli raitista ilmaakin tulee. En ole enää kiinnostunuut mistään. En tunne iloa, en surua. Tunne-elämäni on harmaata tasaista mössöä.
Kun luen mitä tahansa tekstiä, en muista lukemaani, mitään ei jää mieleen. Pidän itseäni todella laiskana ihmisenä. En tekisi mitäään työtäkään, jollei ihan pakko olisi. Työttömyyskorvausjutut, niiden selvittely ym on liian monimutakista, en jaksa edes alkaa tutkimaan sellaista vaihtoehtoa.
Pari vuotta sitten hakeuduin tutkimuksiin: otettiin paljon erilaisia testejä, kaikki arvot normaaleja. Ihan kilpirauhasesta vitamiineihin ja sydänkäyrään. Sain lähetteen psykalle. Kävin pari kertaa ja todettiin molemmat ettei mitään syytä ainakaan onnistuta kaivelemaan. No toki minulla on "rankka" lapsuus, mutta ei sen kaiveleminen mitään hyödytä enää.
Päivät pitkät istun tietokoneen äärellä ja mietin miten laiska paska olen. Minulla ei ole haaveita, ei toiveita ei tulevaisuuden suunnitelmia. Mikään ala ei kiinnosta tai jos edes vähän kiinnostaa, en MILLÄÄN saisi luettua tällä muistikapasiteetillani pääsykokeisiin. En koskaan voisi päästä sisään.
Mitä minä teen? En pidä tästä olosta, ei ole voimia, mistään en saa energiaa. Eri ruokavalioitakin on kokeiltu, tuloksetta. Nukun paljon,10h yössä. Autan nukahtamista melatoniinilla. En koskaan tunne olevani hyvin levännyt yön jälkeen. En nuku päiväunia juuri koskaan.
-Epätoivoinen-
Kommentit (42)
Kilpirauhasongelmiin voi vähän auttaa esim. l-tyrosiini, jota saa käsikauppatavarana apteekista.
Pystytkö vähentämään töitä, esim. kolmipäiväistä viikkoa? Onko olo parempi viikonloppuisin kun niitä ei ole? Oletko kiinnostunut alasta, jota opiskelet? Henkiseen väsymykseen voi auttaa sopivien tavoitteiden löytäminen elämään: valmistuminen, uuden työpaikan saanti, uusi harrastus, loma...
Nauttikaa elämästä. Kai on jotaa, josta saat mielihyvää. Älkää olko niin turhan kovia itseänne kohtaa. Ansaitsette myös hyvää, mielummin iloinen kuin allapäin. Itel autto ku anto vaa itsen herkutella ja syödä hyvää ruokaa yms.