Ei hel*etti, ei ole energiaa mihinkään!!
Siis nyt AUTTAKAA minua! Olen 23-vuotias nuori nainen, joka ei jaksa tehdä mitään. Kaikki mitä teen, on pakon sanelemaa: töihin, jotta saa elannon, urheilemaan, jotta pysyy terveenä. KAIKKI muu onkin sitten enemmän ja vähemmän jäänyt: kaverisuhteet, opinnot, mielenkiinto elämään.
En vain jaksa. Olen normaalipainoinen, syön terveellisesti, urheilen n. 3krt viikossa. Päivittäin käyn ulkoilemassa eli raitista ilmaakin tulee. En ole enää kiinnostunuut mistään. En tunne iloa, en surua. Tunne-elämäni on harmaata tasaista mössöä.
Kun luen mitä tahansa tekstiä, en muista lukemaani, mitään ei jää mieleen. Pidän itseäni todella laiskana ihmisenä. En tekisi mitäään työtäkään, jollei ihan pakko olisi. Työttömyyskorvausjutut, niiden selvittely ym on liian monimutakista, en jaksa edes alkaa tutkimaan sellaista vaihtoehtoa.
Pari vuotta sitten hakeuduin tutkimuksiin: otettiin paljon erilaisia testejä, kaikki arvot normaaleja. Ihan kilpirauhasesta vitamiineihin ja sydänkäyrään. Sain lähetteen psykalle. Kävin pari kertaa ja todettiin molemmat ettei mitään syytä ainakaan onnistuta kaivelemaan. No toki minulla on "rankka" lapsuus, mutta ei sen kaiveleminen mitään hyödytä enää.
Päivät pitkät istun tietokoneen äärellä ja mietin miten laiska paska olen. Minulla ei ole haaveita, ei toiveita ei tulevaisuuden suunnitelmia. Mikään ala ei kiinnosta tai jos edes vähän kiinnostaa, en MILLÄÄN saisi luettua tällä muistikapasiteetillani pääsykokeisiin. En koskaan voisi päästä sisään.
Mitä minä teen? En pidä tästä olosta, ei ole voimia, mistään en saa energiaa. Eri ruokavalioitakin on kokeiltu, tuloksetta. Nukun paljon,10h yössä. Autan nukahtamista melatoniinilla. En koskaan tunne olevani hyvin levännyt yön jälkeen. En nuku päiväunia juuri koskaan.
-Epätoivoinen-
Kommentit (42)
Masennusta...mulla oli tuollaista opiskeluaikana. Söin puolivuotta masennuslääkkeitä. Auttoi mun kohdalla.
Syön vitamiinilisiä, vahvaa B:tä ja D:tä ym. Arvot olivat silloinkin erittäin hyvät. Hemoglobiini normaali. Keliakia testattiin verestä, negatiivinen.
Masennusta? No ihan vähintään.. :/ kokeilin mielialalääkettä, olin sumussa koko niiden käytön ajan..
En käytä alkoa tai mitään muitakaan päihteitä. En polta.
Ap
7) hulluutta tai ei, minun todellisuuttani koko aloitus silti on. En elä, odotan vain kuolemaa.
Ap
Kokeilisin eri masennuslääkkeitä. Yks ei välttämättä sovi mutta joku muu merkki sopii.
Liittäisin tuon vahvasti menneisyyteen. Itselläni sama homma, en kohdannut sitä ja lopputulos tuon kaltainen. Masennus yms tai lähinnä traumoihin liittyvää.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 15:49"]Syön vitamiinilisiä, vahvaa B:tä ja D:tä ym. Arvot olivat silloinkin erittäin hyvät. Hemoglobiini normaali. Keliakia testattiin verestä, negatiivinen.
Masennusta? No ihan vähintään.. :/ kokeilin mielialalääkettä, olin sumussa koko niiden käytön ajan..
En käytä alkoa tai mitään muitakaan päihteitä. En polta.
Ap
[/quote]
Kylläpä piristyisit kummasti muutaman jälkeen :D
No joo, tein nyt äkkiä muutaman masennustestin, vaikea masennus jokaisessa noissa.
Voisiko jossain mittauttaa jotain serotoniinirvoja tms?
Ap
11) en voi juoda alkoholia, en kestä sitä tunnetta kun alkaa mennä kontrolli. Lisäksi minun krapulani ovat kaksi-kolmepäiväisiä. Krapuloissani mietin itsemurhaa.
ap
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 15:55"]
Kokeilisin eri masennuslääkkeitä. Yks ei välttämättä sovi mutta joku muu merkki sopii.
[/quote]
Itsellä samat tuntemukset. Viimeiset 15 vuotta kokeiltu eri lääkkeitä eikä mikään sovi. Ja on tässä ajassa ehtinyt löytää parhaan mahdollisen ruokavalion, vitamiinit ym kohdillaan, kaikki testit tehty. Ehkä on vaan olemassa meitä, jotka ei saa tästä elämästä mitään. Sitä vaan odottaa loppua.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 15:52"]
7) hulluutta tai ei, minun todellisuuttani koko aloitus silti on. En elä, odotan vain kuolemaa.
Ap
[/quote]
Tule mielummin tänne niin laiskotellaan yhdessä ja nukutaan kaikki päivät.
t. työtön mies
Sama vika, tosin töissä en käy vaan "opiskelen" tasan sen verrain kuin on pakko että Kelan tuet pysyy. Valmistuttuani jään varmaan työttömäksi, en pelkästään siksi että tällä alalla (joka ei minua edes kiinnosta) ei juuri töitä olekaan, mutta myös siksi etten niitä halua etsiäkään. Vaatisi jotain helvetin verkostoitumista, ja inhoan ihmisiä koko ajan vain enemmän.
Testattu on fyysinen ja psyykkinen puoli, ei mukamas vikaa kummassakaan.
Nukahtamisongelmia ei ole enkä käytä mitään melatoniinia, mutta en minäkään ole nukkumisen jälkeen ikinä pirteä, ihan sama kuinka paljon tai säännöllisesti nukun.
En tosiaan tiedä missä on vika, en vaan keksi enää mitään. Enkä nyt enää pahemmin jaksa välittääkään, ihan saatanan sama, roikun sitten netissä ja katson mitä tästä elämästä tulee. Eipä juuri mitään varmaan kun ohitse se tuntuu lipuvan.
-24v nainen
voi 14, en minä itse edes usko voivani koskaan olla onnellinen tai tyytyväinen. Olen ja hoidan pakolliset velvollisuudet.. Ei oikein jaksaisi taas sitä psykalle soitteluakaan, mitä siitä lopulta hyötyy? Ei mitään, turrutetaan vaan napeilla loputkin aistit.
Olen jo ihan luovuttanut tämän kaiken kanssa. Olisipa joku helppo tatidiagnoosi, joka selittäisi oireet. Muu kuin masennus siis. Mutta ei taida olla sellaista asiaa mikä tähään oloon auttaisi..
Ap
Kiitos 16), kuvailit juuri mun eloa ja tulevaisuuden toivottomuutta. Itse jätin yhden koulun jo kesken, en pystynyt keskittymään ja se vei kaikki mehut, en saanut itseäni edes pakolla menemään sitäKÄÄN loppuun. :( Tastalla yo-tutkinto ja siinä se.
Ap
Rakas ap, kysy lääkäriltä eri masennuslääkkeitä. Ei kaikki lääkkeet aluksi auta vaan lukeman mukaan tulee alotus oireita ja suurempaa masennusta. Itse olen ollut vuoden ilman lääkkeitä, pärjäsinkin vuoden hyvin mutta pikku hiljaa alkaa taas olemaan vaikeaa kaikki. Mietin että pitäisikö pyytää lääkkeet takaisin (lääkäri ei tiedä että lopetin) mutta toisaalta hävettää mennä sinne, tuntuu että olisin liian heikko ja tuottaisin jollekkin pettymystä.
No mä nukuin eilen 3h töiden jälkeen. Nukkumaan illallaklo 9 ja 12 h yöunet. Hereillä tunti aamulla ja sitten taas unta 5h. Oletko yhtä väsynyt?
Olette tätä nuorta pullamössösukupolvea? Vähän yli parikymppisiä? Kun ei huvitaniin ei huvita. Ei tule mieleen että jonkun on pakko tehdä vaikka ei niin innostakaan.
Testattiinko keliakia? Voi aiheuttaa voimakkaan väsymyksen vaikka vatsa ei oireilisikaan.