minkä kohtauksen sain äsken päiväunilla
Olin hetki sitten puoliunessa torkkumassa. Näin kuitenkin jotain unta, en vain muista mitä. Yhtäkkiä noin kahden sekunnin ajan tuli sellainen riivattu olo ja tuntui kuin joku olisi kuristanut kurkusta ja koko kehon läpi meni ikäänkuin sähköisku. Kuulin mielessäni sellaisen kovan todella vastemielisen kirkunan, kuin joku olisi raapinut kynsillä liitutaulua. Tunne oli todella hätkähdyttävä ja aiempi väsymys katosi saman tien.
Nyt pelottaa todella paljon tämäniltainen nukkumaanmeno, jos näin käy uudestaan. Myös minua vaivaa sellainen pakko-ajatus, että se "henki" tai mikä sen kohtauksen ikinä aiheuttikaan tietää kaiken mitä ajattelen. Sydämeni hakkaa vieläkin hulluna ja aavistan kokoajan jotain pahaa tapahtuvan. Tuntuu että jotain pahaenteistä on ilmassa.
Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia ja toistuivatko ne. Pahoittelen tekstin epäselvyyttä mutta nyt ei oikein pysty keskittymään
Kommentit (6)
Hui :o voisko olla jonkinlainen unihalvaus?
Unihalvaus. Voi tosiaan toistua tiheästikin, ikävä olo siitä jää pitkäksikin aikaa.
En usko että kyse on tuosta unihalvauksesta. Olen aiemmin joskus asiadta lukenut ja sekin kävi tämän jälkeen mielessä. Pystyin liikkumaan heti tilanteen tajuttuani ja huonon olon aalto katosi välittömästi. Ahdistus kuitenkin jäi. Koitan vielä tarkentaa tuota tilannetta, että tuntui kuin kok elämäni kaikki huono olo olisi kiteytynyt muutamaan sekuntiin.
Ap
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 14:40"]En usko että kyse on tuosta unihalvauksesta. Olen aiemmin joskus asiadta lukenut ja sekin kävi tämän jälkeen mielessä. Pystyin liikkumaan heti tilanteen tajuttuani ja huonon olon aalto katosi välittömästi. Ahdistus kuitenkin jäi. Koitan vielä tarkentaa tuota tilannetta, että tuntui kuin kok elämäni kaikki huono olo olisi kiteytynyt muutamaan sekuntiin.
Ap
[/quote]
No ei ne unihalvaukset aina samanlaisia ole. Mutta okei, jatka vaan, samahan se on tässä arvuutella mikä henki sua vainoaa.
Alkava psykoosi? Miksi et suostu uskomaan, että kyse oli unihalvauksesta, kun oireetkin täsmäävät? Huolestuttavinta minusta tuossa on uskomuksesi, että jokin ulkopuolinen "henki" olisi aiheuttanut sinun ruumiilliset tuntemuksesi. Onko sinulla aiemmin ollut mielenterveyden häiriöitä, kuten henkiolentoihin uskomista?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Unihalvaus