Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinut kutsutaan syömään, mitä kuvittelet saavasi?

Vierailija
03.04.2015 |

Mitä luulet että tarjoillaan jos pyydetään syömään?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 11:24"]

Voi helvetti, kyllä on taas järkyttävä ongelma. Ok, ei pöydät notkunu ja jäi nälkä. Mitä sitten? Välillä joku voi vain heittää, että "tulkaa syömään", kun tarkoittaa, että tulkaa käymään, on piirakkaa. Snägäriltä sait vatsantäytettä ja sait nähdä ystävääsi, et kuollut nälkään tai mihinkään muuhunkaan. Itse en jaksaisi edes jäädä pohtimaan tällaista maailmoja mullistavaa epäkohtaa. Onko elämäsi helvetin tylsää vai oletko vain ilkeämielinen?

[/quote]

Olet varmaan itse tuollainen "tulkaa syömään" -tyyppi, joka joskus tarjoaa tai on tarjoamatta, miten nyt sattuu sillä kertaa huvittamaan, ihan sama mitä vieras odotti. En ymmärrä, miksi ap:n kaveri ei kutsunut kahville, kun kerran kahvia tarjosi ja sen kanssa suolaista pikkupurtavaa makean sijaan.

Vierailija
22/37 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain ruokaa kasviskeitosta-hanhenmaksapalleroihin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oletan saavani juuri sitä, mitä mulle on sanottu, että mitä syödään. Eli tiedän siis etukäteen, mitä on tarjolla.

Vierailija
24/37 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 10:57"]

Pillua.

[/quote]Sulla on paha luetunymmärtämisen vaikeus. Voi viedä sinut vielä vankilaan. Tyttö  pyytää sinut syömään ja sinä menet nainaan. Voi olla ,että tulee väkisin nainti eli raiskaus ja siitä toivonmukaan joutuu vankilaan.

Vierailija
25/37 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 11:28"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 11:24"]

Voi helvetti, kyllä on taas järkyttävä ongelma. Ok, ei pöydät notkunu ja jäi nälkä. Mitä sitten? Välillä joku voi vain heittää, että "tulkaa syömään", kun tarkoittaa, että tulkaa käymään, on piirakkaa. Snägäriltä sait vatsantäytettä ja sait nähdä ystävääsi, et kuollut nälkään tai mihinkään muuhunkaan. Itse en jaksaisi edes jäädä pohtimaan tällaista maailmoja mullistavaa epäkohtaa. Onko elämäsi helvetin tylsää vai oletko vain ilkeämielinen?

[/quote]

Olet varmaan itse tuollainen "tulkaa syömään" -tyyppi, joka joskus tarjoaa tai on tarjoamatta, miten nyt sattuu sillä kertaa huvittamaan, ihan sama mitä vieras odotti. En ymmärrä, miksi ap:n kaveri ei kutsunut kahville, kun kerran kahvia tarjosi ja sen kanssa suolaista pikkupurtavaa makean sijaan.
[/quote]
En ole, olen itseasiassa hyvin vieraanvarainen. Olen sellainen minulle on oikeasti tapahtunut oikeita kurjia asioita -tyyppi. Ei kyllä ihan tosi yhdet laihemmat ruokakemut tai etikettivirheet paljoa hetkauttaisi. Ajattelisin vain, että kaveri käytti vahingossa väärää ilmaisua kutsuessaan.

Vierailija
26/37 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistää silmään tuo "lapselle ei mitään". Miten se kinkkupiirakka on "ei mitään"? Vai eikö lapselle tosiaan annettu sitä ollenkaan?

Vierailija
27/37 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 11:32"]

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 10:57"]

Pillua.

[/quote]Sulla on paha luetunymmärtämisen vaikeus. Voi viedä sinut vielä vankilaan. Tyttö  pyytää sinut syömään ja sinä menet nainaan. Voi olla ,että tulee väkisin nainti eli raiskaus ja siitä toivonmukaan joutuu vankilaan.

[/quote]

Kyllä sinne mennään nimenomaan syömään pillua.

Vierailija
28/37 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 11:12"]

Jep. Kaveri kutsui syömään ja tarjolla oli kinkkupiirakkaa sekä kahvia. Lapselle ei mitään. Illalla ajettiin snägärin kautta kotiin. Tuo ei ollut mielestäni ateria. Ap

[/quote]No olisi pyytänyt kahville niin ois menny oikein. Ei kinkkupiirakka ja kahvi kyllä ole ateria:)

Vierailija
29/37 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Kyllä minuakin harmittaisi jos joku kutsuisi "syömään" ja tarjolla olisi kahvia ja kinkkupiirakkaa.  Voi pyytää kaveria käymään kylässä,tai kahvilla jos tuollaiset tarjottavat,mutta ei kyllä "syömään"

Vierailija
30/37 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 11:36"]

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 11:12"]

Jep. Kaveri kutsui syömään ja tarjolla oli kinkkupiirakkaa sekä kahvia. Lapselle ei mitään. Illalla ajettiin snägärin kautta kotiin. Tuo ei ollut mielestäni ateria. Ap

[/quote]No olisi pyytänyt kahville niin ois menny oikein. Ei kinkkupiirakka ja kahvi kyllä ole ateria:)

[/quote]

Mutta kun se VOI olla.

tv. päivän lounas ja ateria: 2 ruisleipää

Vierailija
31/37 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän offtopic, mutta ärsyttää suunnattomasti jos ilmoitan kutsujalle olevani vegaani ja kutsuja sanoo että tottakai tekee minulle sopivaa ruokaa, vaikka korostan että voin tuoda omat evääni tai syödä kotona etukäteen, sanon vielä etten käytä oikeasti mitään eläinperäistä. Noh paikalle saapuessa ruuassani on aivan selkeästi kuitenkin kananmuna/maitotuotteita ja paine syödä on suuri, jos on ihan minua varten hankkinut. Mä en tee itse vegaaniudestani ongelmaa ja mulle ei todellakaan ole pakko tehdä sopivaa ruokaa, kunhan saan tietää etukäteen etten mene nälkäisenä paikalle. Mutta jos luvataan tarjota jotain mulle sopivaa, ärsyttää ihan hitosti kun ei sitten olekaan.

[/quote]

Toi vegaani homma on niin väsynyttä tänäpäivänä...

Vierailija
32/37 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 11:48"]

Vähän offtopic, mutta ärsyttää suunnattomasti jos ilmoitan kutsujalle olevani vegaani ja kutsuja sanoo että tottakai tekee minulle sopivaa ruokaa, vaikka korostan että voin tuoda omat evääni tai syödä kotona etukäteen, sanon vielä etten käytä oikeasti mitään eläinperäistä. Noh paikalle saapuessa ruuassani on aivan selkeästi kuitenkin kananmuna/maitotuotteita ja paine syödä on suuri, jos on ihan minua varten hankkinut. Mä en tee itse vegaaniudestani ongelmaa ja mulle ei todellakaan ole pakko tehdä sopivaa ruokaa, kunhan saan tietää etukäteen etten mene nälkäisenä paikalle. Mutta jos luvataan tarjota jotain mulle sopivaa, ärsyttää ihan hitosti kun ei sitten olekaan.

[/quote]

[/quote]

Lisäksi tekopyhää.

Vierailija
33/37 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 11:24"]Voi helvetti, kyllä on taas järkyttävä ongelma. Ok, ei pöydät notkunu ja jäi nälkä. Mitä sitten? Välillä joku voi vain heittää, että "tulkaa syömään", kun tarkoittaa, että tulkaa käymään, on piirakkaa. Snägäriltä sait vatsantäytettä ja sait nähdä ystävääsi, et kuollut nälkään tai mihinkään muuhunkaan. Itse en jaksaisi edes jäädä pohtimaan tällaista maailmoja mullistavaa epäkohtaa. Onko elämäsi helvetin tylsää vai oletko vain ilkeämielinen?
[/quote]

kyllä se syömään pyytäminen tarkoittaa oikeaa ruokaa, ainakin pääruoka ja jälkkärikin vielä mahdollisesti. ärsyttää suunnattomasti kaikenlaiset "heitot" jotka eivät kuitenkaan tarkoita sitä mitä sanotaan. pyydetään kylään/kahville = kahvia + piirakkaa. pyydetään syömään = ruokaa. miksei jumaliste puhuta niinkuin asia oikeasti on, mikä siinä on niin vaikeaa häh??

Vierailija
34/37 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 11:49"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 11:48"]

[/quote]

[/quote]

Lisäksi tekopyhää.
[/quote]

Mitenniin tekopyhää? Mä en ikinä vauhkoa vegaaniudesta tai yritä käännyttää muita, kunnioitan toisten ihmisten valintoja vaikka itse olisin eri mieltä. Mä en edelleenkään ole vaatinut vegaanista ruokaa keneltäkään, itseasiassa jos totta puhutaan syön mieluummin itseni tekemää ruokaa kun voin olla 100% varma raaka-aineista. Jos mulle on kuitenkin luvattu tarjota sopivaa ruokaa, on hyvin ärsyttävää kun niin ei olekaan.
Ihmettelen suuresti miten teidän takapuolia jaksaa kutittaa mitä minä teen elämälläni? :D

Vierailija
35/37 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, syön sitä, mitä tarjotaan ja kiitän kauniisti. Ihme ongelmat teillä. Jos on nälkä myöhemmin niin syön matkalla tai kotona lisää.

Vierailija
36/37 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsutaan syömään ihan näillä sanoilla, oletan saavani kunnon aterian, jossa on ehkä kolme ruokalajia tai sitten salaattia, voileipää ja pääruoka sekä jälkiruoka ja kahvi.

Ja juuri tästä syystä en yleensä kutsu ketään syömään. Olen aika huono ruoanlaittaja eikä ruoka oikeasti ole elämäni tärkeysjärjestyksessä kovinkaan korkealla. Kahville saatan pyytää tai tarjota pientä naposteltavaa. Mutta se pitää minusta kertoa kutsussa suoraan.

Vierailija
37/37 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini kutsui mut kylään pe-iltana ja vein viinipullon ja ajattelin, että tekee ns. aikuisten ruokaa. No, lapsi olikin paikalla(häiritsemässä) ja ruoka oli perus jauhelihakastike ja makaroni... olihan se hyvää, mutta kieltämättä jotain muuta odotin! viiniä juotiin sitten myöhemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme