Käytätkö kuukuppia?
Kommentit (19)
OT miten se laitetaan paikoilleen? Mietin kun av on puheiden mukaan täys naisia joilla ilman kiihotusta yhdenkin sormen saa tunkemalla tunkea sisään niin miten tuo onnistuu?
Käytän helppo käyttää ja ei tarvitse tyhjentää usein. Ei tule ohivuotoja ja voi käydä uimassa menkkojen aikana. Ei kuivata limakalvoja. Aluksi käyttöä piti opetella. Kylässä ollessa tyhjennän kupin pyttyyn ja käytän desinfiontipyyhettä. En siis huuhtele altaassa kuin kotona, koska tiedän, että joitain tämä ärsyttää. En kyllä ymmärrä miksi, kun vessatoimien jälkeen kuitenkin ne likaiset kädet siinä pestään. Mutta mulla kuppi ainakin toimii.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 12:48"]
OT miten se laitetaan paikoilleen? Mietin kun av on puheiden mukaan täys naisia joilla ilman kiihotusta yhdenkin sormen saa tunkemalla tunkea sisään niin miten tuo onnistuu?
[/quote]
http://www.lunette.com/fi/kaytto/kuinka-kayttaa-kuukuppia.html
Voit myös kertoa miksi käytät tai miksi et. Ap
Käytän helppouden ja mukavuuden takia.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 10:30"]Käytän helppouden ja mukavuuden takia.
[/quote]
Sama. Aluksi vaati opettelua, nyt sujuu minuutissa tyhjennys ja pesu aamuin illoin.
Tietääkö kukaan, mistä näitä saisi ostaa? Olisin kiinnostunut kokeileemaan, koska vaikuttaa ihan käypältä ratkaisulta koska inhoan siteiteiden sun muiden käyttöä. Jahka nyt ensin kuukautiset siis tulisivat...
Apteekeista löytyy. Tai netistä tilaamalla.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 10:34"]
Tietääkö kukaan, mistä näitä saisi ostaa? Olisin kiinnostunut kokeileemaan, koska vaikuttaa ihan käypältä ratkaisulta koska inhoan siteiteiden sun muiden käyttöä. Jahka nyt ensin kuukautiset siis tulisivat...
[/quote]
Life-myymälöissä on ainakin Lunetten kuppeja, kannattaa tutustua http://www.kuukuppikunta.net
Käytän, juuri nytkin. Lähinnä ekologisista syistä mutta myös herkkien limakalvojen vuoksi
Olen mies. En näe sille tarvetta.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 10:41"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 10:34"]
[/quote]
Life-myymälöissä on ainakin Lunetten kuppeja, kannattaa tutustua http://www.kuukuppikunta.net
[/quote]
Ruohonjuuresta löytyy myös.
En käytä. Käytän pelkästään siteitä koska en ole koskaan oppinut käyttämään tamponeja. Kuukupin idea ällöttää. En myöskään pidä ajatuksesta tunkea jotain vierasesineitä kehooni.
Eikö se voi siis falskata yli tai mitään? Auttaako jos tulee tuhruvuotoa, mulla tipottelee lähes joka päivä...saako käyttää vaikka on kierukka?
Paras keksintö sitten leikatun leivän. Neljäs vuosi meneillään ja olen ollut todella tyytyväinen. Alkuun vaati opettelua kun yritin laittaa liian syvälle eikä kuppi auennut kunnolla. Mutta kun tekniikan oppii, niin luotettava kumppani. Ja kupin voi laittaa jo ennen menkkojen alkua - ei enää ikäviä ylläreitä.
En käytä, koska mielikuva sen emättimestä kaivamisesta, tyhjentämisestä, huuhtelemisesta ihmisten lavuaareihin on todella vastenmielinen ja epähygieeninen. Olen ollut tyytyväinen asettimellisiin tamponeihin jo 30 vuotta. Käytin siteitä vain alussa teinityttönä.
Ostin itse eilen juuri moisen. en päässyt kunnolla vielä kokeilemaan
Käytin aiemmin, mutta en ole käyttänyt nyt pariin vuoteen, kun ajattelin sen käytön aiheuttavan hiivaa. Todellisuudessa se johtui todennäköisesti siitä, että ulkomailla ollessani sen käyttö ei ollut kaikista hygieenisintä. Nyt ajattelin, että voisi alkaa taas käyttämään.
Käytän. En selviäisi ilman.