Mies sanoi että ei aio auttaa joulusviivouksessa, vaikka jää tänään lomalle. Menee ensin mökille kaverin kanssa
Tulee sitten torstaina kotiin ja laittaa kinkun uuniin. Saisiko teidän miehenne lähteä?
Kommentit (40)
Mikä ihmeen joulusiivous? Mä teen joulusiivouksen vasta joulun jälkeen kun siivoan joulun pois.
Ei ketään miestä kiinnosta joku stna joulusiivous. Siivotkaa akat itse. Antakaa miesten olla miehiä.
Odottelet ap sitten ihan rauhassa lepäillen, että mies tulee kotiin. Siivota ehtii yhdessä torstainakin. Tai ehkä itse lähdet torstaina yllärireissuun?
Jos kotinne on miehen jäljiltä aivan saastainen, olettaisin tietysti että mies siivoaa jälkensä ennen kuin lähtee.
Jos taas kyse on perussiivouksesta, sanoisin että mene vaan ja siivoisin itse sen verran kuin jaksan. Mies käy niin harvoin jossain.
Meillä pidetään kodista huolta yhdessä. Kumpikaan ei auta toista siivoamisessa. Joskus toinen saattaa ehdottaa viikonloppuna että laitetaanko paikat kuntoon ja sitten tehdään isompi siivous. Arkena kotimme on vähän sotkuinen mutta ei se meitä haittaa.
Joo sit siivotaan kun kuusi viedään pois
Totta kai saisi lähteä, ei hän siihen lupaa tarvitsisi. Mutta en sitten siivoaisi minäkään, tai tekisi muitakaan jouluvalmisteluja ennen torstaita.
Kylläpäs taas miehet ehtii ennen joulua tekemään kaikenlaista. Kunhan eivät vain söisi lasten vihreitä kuuliakin.
Iloa, rauhaa ja rakkautta tulvillaan joulun aika parisuhteissa <3
Joulu on 24.14-26.12.21. Eikö sitä pärjää pelkällä viikko siivouksella? Kai nyt tunnet miehesi? Miten on edelliset joulun aluspäivät toiminut tai juhlapyhät? Onpahan pois sitä jaloista ,saat itse rauhassa siivota,jos on tarve ? Ei kannata väkisin rakentaa riitaa joulun alla ja jouluna.
Ei mun mies ainakaan ymmärrä mistään joulusiivouksista. Ihan mielellään siivoan itse kun se on poissa jaloista, en tee kuin tavallisen viikkosiivouksen ja sen jälkeen laitan koristeita ja kukkia. Mies ei niistä piittaa, itseäni varten mä laitan :) se voi sillä aikaa vaikka lähteä ostamaan jouluruokia ja viime hetken lahjoja.
Ei meillä mies auta siivouksessa. Se osallistuu ihan siinä missä minäkin, täysvaltainen aikuinen kun on. Ja jos se häippäisisi tuolla tavalla niin olisin kyllä ihmeissään, koska hänelle on yleensä ollut tärkeää että jouluna on hyvää ruokaa ja valmistelee niitä jo hyvissä ajoin. Jos hän nyt välttämättä haluaisi lähteä, sovittaisiin mitä ruokia hommataan ja hän saisi sitten viimeistään kotiin tullessaan käydä kaupassa (mielellään jo ennen lähtöä). Siivoaisin nopean perussiivouksen, laittaisin valot himmeälle ja nostaisin jalat pöydälle.
Olenko mä ainoa, joka vastaa tähän että ei saisi. Tai ei mun tarvitsisi asiaa edes miettiä, sillä mun miehelle ei tulisi mieleenkään edes ehdottaa moista tähän aikaan. Kyllä se mökillä saa kavereineen käydä, mutta ei nyt sentään tässä vaiheessa. Saattaisi meillä olla melkoinen riita jouluna, kun minä olen tämän viikon töissä, mies lomalla. Jos hän veisi auton ja jättäisi minut kävelypelillä hankkimaan ja ylipäänsä käymään kaikki kauppareissut jouluruokien suhteen. Kiva olisi tuoda jouluruokia, kun kainalossa olisi joku 8kg kinkkukin. Meitä on kuitenkin tosi iso perhe ja jouluna monta päivää. Mulle jäisi myös kuusen ostaminen, sahaaminen jalkaan ja tosiaan se viikkosiivous. Meillä pitää vielä pestä likainen uunikin ja sauna. Juu ei kiitos.
Kiva viettää joulu lattioita kuuratessa. Ymmärrän jos joulusiivous kestää tunnin, mutta jos se on joku päivän kestävä keskitysleiri, niin tekisin täsmälleen niin kuin apn mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai saisi lähteä. Kun hän menee mökille niin minäkin lähtisin lasten kanssa vaikka mummolaan tai kylpylään jouluksi. Voi mies sitten paistella kinkkua keskenään.
Menen äidin helmoihin kiukuttelemaan kuin kaikki ei mene minun suunnitelmien mukaisesti.
Mitä kiukuttelua se on, jos nainen tekee mitä haluaa eli toimii just kuten mies? Pitäisikö miehen päästä nauttimaan valmiista joulusta, jonka nainen on yksin järjestänyt?
Me siivottiin jo viime viikonloppuna. Tai lähinnä mies siivosi, kun minä tein lasten kanssa muuta ja pidin heidät pois jaloista. Lasten takia ei olisi ok lähteä tuosta vaan, ellei ole erikseen ajoissa sovittu, tai saisi ainakin yhden lapsen ottaa mukaansa.
Noin niinkuin muuten en kyllä katselisi miestä, joka tuosta vaan häipyy sopimatta asiasta, varsinkin jos on vielä valmisteluja tekemättä, meillä asioista, niin reissuista kuin joulunvietoistakin on tapana sopia yhdessä. En siis vaadi järjestämään kaikkea juuri minun tavallani saati viettämään päiväkausia kotia puunaten, mutta odotan että toisella on myös oma mielipide asioihin ja hän osallistuu yhteisen juhlapäivän järjestelyihin siinä missä minäkin.
Tulee ihan oma lapsuusjoulu mieleen.
Äiti pesi talon kaksi kertaa mäntysuovalla, sitten isä toi kuusen sisälle ja äiti siivosi koko talon uudestaan. Äiti pesi uunin ja isä laittoi kinkun uuniin. Äiti valitti, että nyt se uuni likaantuu. Sitten siivottiin taas. Jouluaattona äiti oli klo 20 nukkumassa ja itki kuinka kukaan ei huomannut, että meillä on siivottu.
Vierailija kirjoitti:
Olenko mä ainoa, joka vastaa tähän että ei saisi. Tai ei mun tarvitsisi asiaa edes miettiä, sillä mun miehelle ei tulisi mieleenkään edes ehdottaa moista tähän aikaan. Kyllä se mökillä saa kavereineen käydä, mutta ei nyt sentään tässä vaiheessa. Saattaisi meillä olla melkoinen riita jouluna, kun minä olen tämän viikon töissä, mies lomalla. Jos hän veisi auton ja jättäisi minut kävelypelillä hankkimaan ja ylipäänsä käymään kaikki kauppareissut jouluruokien suhteen. Kiva olisi tuoda jouluruokia, kun kainalossa olisi joku 8kg kinkkukin. Meitä on kuitenkin tosi iso perhe ja jouluna monta päivää. Mulle jäisi myös kuusen ostaminen, sahaaminen jalkaan ja tosiaan se viikkosiivous. Meillä pitää vielä pestä likainen uunikin ja sauna. Juu ei kiitos.
Itsekkäitä, kaiken vastuun toiselle jättäviä miehiä sanotaan myös ex-miehiksi, ihan syystä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies saisi lähteä, ottaa lapset mukaan (koska olen tosiaan töissä enkä voi heistä huolehtia) ja käydä kaupassa kun kerran vie auton. Ihan hyvin voisin siis siivota töitten jälkeen, kun kotona on kerrankin rauhallista!
Minä muutin 400 kilsan päähän kun mies lähti kolme joulua sitten kesken kaiken kaverin mökille mökkitalkoisiin. Otin omat kamat vuokra-asunnosta mukaani, irtisanoin asunnon, teippasin eteisen peiliin lapun eksälle ja toivotin hyvät jatkot. Kaksi kuukautta se kuulema jaksoi märistä, sitten teki lapsuuskotinsa ladon kattoon kaulakiikun.
Onneksi tajusin häipyä.
Jos ei yhdessä tekeminen kumppanin kanssa kiinnosta, niin mitä sitä edes asumaan yhdessä. Kannattaisi monessakin parisuhteessa miettiä, mitä siitä suhteesta saa ja onko yhtään yhteisiä kiinnostuksen kohteita.