Onko kukaan muu pettynyt Eeva Kolun uudistuneeseen blogiin?
Tuntuu että muuttui juuri siihen suuntaan mihin sen oletinkin muuttuvan - lisää asukuvia, kauneushömppää ja kauneushoitoja, vähemmän kulttuuria. Miksi näille aina käy näin?
Kommentit (110)
Mikä nyt sitten on aitoa? Miksei Eevan tapa kokea elämää olisi yhtä aitoa kuin joku muukin tapa?
Kiinnostaa mistä syntyy se paljonpuhuttu (ja puuttuva) aitous blogeissa?
Eiks se jossain niin sanonut kun kysyttiin?
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 01:12"]
Off topic: Kirjoittaako Stella kirjaa? Sanoi jääneensä juhannukseksi kaupunkiin, jotta saa kirjoittaa kaikessa rauhassa. Vai tarkoittiko pelkästään lehtijuttuja/blogitekstejä (blogipostauksia on tullut viime aikoina hurjalla tahdilla, 2-3 postausta per päivä).
[/quote]
Kirjoittaa kirjaa, kertoi asiasta Ellen haastattelussa joskus. Siinä totesi pöytälaatikossa olevan jo useita liuskoja tai jotain vastaavaa. Kirjoittajilla on hyvin erilaisia työtapoja, mutta silti tuo toteamus tuntui hitusen oudolta. On kirjailijoittajia, jotka ovat miettineet tarinan hyvin pitkälle, ennenkuin alkavat kirjoittaa, mutta he saattavatkin sitten kirjoittaa sen parin-kolmensadan liuskan kirjan jopa viikossa-parissa. On myös kirjoittajia, jotka työskentelevät "orgaanisesti", antavat siis tarinan viedä. Mutta itse tällaisena kirjoittajana tiedän, että tuolloin ei liuskamääriä edes kannata erityisesti laskea, koska niitä voi kertyä moninkertainen määrä verrattuna siihen, mitä tarvitaan itse tarinan kertomiseen. Joskus voi käydä niinkin, että liuskoja on jo kymmeniä, kun sitä yht'äkkiä huomaakin, etteivät tarina ja/tai henkilöt oikein kanna.
Terveisin pöytälaatikkokirjoittaja, jolle niitä romaaniliuskoja on kertynyt pöytälaatikkoon varmasti tuhansia vuosien varrella.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 10:20"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 01:12"]
Off topic: Kirjoittaako Stella kirjaa? Sanoi jääneensä juhannukseksi kaupunkiin, jotta saa kirjoittaa kaikessa rauhassa. Vai tarkoittiko pelkästään lehtijuttuja/blogitekstejä (blogipostauksia on tullut viime aikoina hurjalla tahdilla, 2-3 postausta per päivä).
[/quote]
Kirjoittaa kirjaa, kertoi asiasta Ellen haastattelussa joskus. Siinä totesi pöytälaatikossa olevan jo useita liuskoja tai jotain vastaavaa. Kirjoittajilla on hyvin erilaisia työtapoja, mutta silti tuo toteamus tuntui hitusen oudolta. On kirjailijoittajia, jotka ovat miettineet tarinan hyvin pitkälle, ennenkuin alkavat kirjoittaa, mutta he saattavatkin sitten kirjoittaa sen parin-kolmensadan liuskan kirjan jopa viikossa-parissa. On myös kirjoittajia, jotka työskentelevät "orgaanisesti", antavat siis tarinan viedä. Mutta itse tällaisena kirjoittajana tiedän, että tuolloin ei liuskamääriä edes kannata erityisesti laskea, koska niitä voi kertyä moninkertainen määrä verrattuna siihen, mitä tarvitaan itse tarinan kertomiseen. Joskus voi käydä niinkin, että liuskoja on jo kymmeniä, kun sitä yht'äkkiä huomaakin, etteivät tarina ja/tai henkilöt oikein kanna.
Terveisin pöytälaatikkokirjoittaja, jolle niitä romaaniliuskoja on kertynyt pöytälaatikkoon varmasti tuhansia vuosien varrella.
[/quote]
Taas näitä asiantuntijoita jotka tietävät kaiken paremmin kuin asianomaiset itse.
Stellalla on romaani työn alla, myös Eevalta on tulossa kirja (ei romaani), plaa plaa, kaikki nyt kirjailijoita ja toistensa kustannustoimittajia ja Hanna kustantaa...
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:17"]Stellalla on romaani työn alla, myös Eevalta on tulossa kirja (ei romaani), plaa plaa, kaikki nyt kirjailijoita ja toistensa kustannustoimittajia ja Hanna kustantaa...
[/quote]
Ni oliko tämä nyt fakta että Hanna kustantaa vai taas "varma tieto av:lta"?
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 22:16"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:17"]Stellalla on romaani työn alla, myös Eevalta on tulossa kirja (ei romaani), plaa plaa, kaikki nyt kirjailijoita ja toistensa kustannustoimittajia ja Hanna kustantaa... [/quote] Ni oliko tämä nyt fakta että Hanna kustantaa vai taas "varma tieto av:lta"?
[/quote]
Kuulostaa todennäköiseltä. Stellan ilmaisu ei ylittäisi julkaisukynnystä perinteisissä taloissa.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 22:47"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 22:16"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:17"]Stellalla on romaani työn alla, myös Eevalta on tulossa kirja (ei romaani), plaa plaa, kaikki nyt kirjailijoita ja toistensa kustannustoimittajia ja Hanna kustantaa... [/quote] Ni oliko tämä nyt fakta että Hanna kustantaa vai taas "varma tieto av:lta"?
[/quote]
Kuulostaa todennäköiseltä. Stellan ilmaisu ei ylittäisi julkaisukynnystä perinteisissä taloissa.
[/quote]
Asiantuntijana siellä!
Heh, en yhtään ihmettele edellistä viestiä. Muistelen reilu 5 vuotta sitten kyn olin yksillä kokkareilla ja Hanna G oli siellä silloisen mihensä kanssa. Voi sitä epävarmuuden ja hihittelyn määrää! Kuin pikkutyttö maalta olisi pudotettu keskelle Etelä-Helsingin "kermaa". Minusta näytti kuin hänen mihensäkin olisi ollut tosi vaivaantunut käytöksestä. Nyt kun katselee Hannan "kurmeekokkailuja" ja masilman naisen elkeitä niin en voi kun hymistellä kun muistelen muutaman vuoden takaisia kokkareita. Hyvin on Hanna koittanut opetella kuinka ollaan yläluokkaa mutta kyllä se kouluttamaton maalaistyttö näkyy läpi vaikka kuinka kuorruttaisi.
Ps. Ekan miehen siivella alkoi kokiksi, toisen mihen kanssa juoksuvalmentajaksi. Mitäs seuraavan miehen kanssa; Harrikkakuski, eräharrastaja, antiikki...?
Mä olen itse Lapista kotoisin eli sinänsä ärsyttää toi maalaistaustasta naljailu, kyllä landeltakin voi tulla fiksuja, sivistyneitä maailmannaisia :) itse työskentelen hyvinkin korkea-arvoisten henkilöiden kanssa, ja hyvin olen pärjännyt. Se tosin erottaa ainakin itseni hanna geestä on laaja kansainvälinen kokemus muualtakin kuin pariisista, erinomainen yleissivistys ja korkeakoulututkinto.
Pointti siis etten pidä hannaa mitenkään sivistyneenä vaikka hän sitä kovasti koettaa ollakin, mutta ettei se maaltaolo sitä estä :)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 12:49"]Mä olen itse Lapista kotoisin eli sinänsä ärsyttää toi maalaistaustasta naljailu, kyllä landeltakin voi tulla fiksuja, sivistyneitä maailmannaisia :) itse työskentelen hyvinkin korkea-arvoisten henkilöiden kanssa, ja hyvin olen pärjännyt. Se tosin erottaa ainakin itseni hanna geestä on laaja kansainvälinen kokemus muualtakin kuin pariisista, erinomainen yleissivistys ja korkeakoulututkinto.
Pointti siis etten pidä hannaa mitenkään sivistyneenä vaikka hän sitä kovasti koettaa ollakin, mutta ettei se maaltaolo sitä estä :)
[/quote]
Tulipas outoja kirjoitusvirheitä, pahoittelen :)
87 tarkentaa ja pahoittelee. En tarkoita, että kaikki maalla asuvat ja kotoisin olevat olisivat juntteja tai sivistymättömiä. Tarkoitin tässä yhteydessä nousukasmaisuutta ja sellaista päälleliimattua ollaaan-enemmän-ullanlinnalaisia kuin siellä kasvaneet. Jotenkaan ei tiedetä mitä itse ollaan vaan kaikki asiat tehdään siksi kun ihmiset ympärilläkin tekevät.
Voi kun Eevan blogi paranus! Blogi n 1,5v sitten oli ihan parasta! Eeva, pidä linjasi ja ota hajurakoa Stellaan ja erityisesti Hannaan. Hannan blogi on vitsi.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 23:06"]Muistakaamme että Hanna G on oikeasti Sari Moilanen. Hanna G on se rakennettu pinta mutta sisältä ehta Sari Moilanen.
Nyt kun on menossa naimisiin niin kai ottaa miehensä nimen kuten edellisessä avioliitossa?
[/quote]
Tai oman nimensä takaisin? Erikoista olisi pitää vanhan miehen nimi uudessa avioliitossa. Ai joo mut ettei vaan G kuulosta fiinimmältä kuin Moilanen/Heikkinen/Laurila. Heh...
Veikkaan samaa kuin edellinen kirjoittaja. Ehkä Eeva on välillä vähän hukassa, joskus onnetonkin, ja blogikirjoitukset ei ole aina sitä terävintä kärkeä. Ihan pelkään, että Eeva päättää lopettaa bloggaamisen kun ei oikein suju, koska luulisin hänen olevan melko itsekriittinen kirjoitustensa suhteen. Olen 36-vuotias kahden lapsen äiti, enkä mikään teinifanittaja, mutta jotenkin vaan pidän hirveästi Eevan tyylistä. Eevassa on sellaista säteilyä, jota ei rahalla tai stylistillä saa. Mulla ei ole sinällään mitään Hanna G:tä vastaan, mutta jotenkin on uskomatonta että nämä kaksi bloggaaja ovat samassa "blogiportaalissa". Hanna näyttää aina samalta veltolta ja valjulta, vaikka olis mikä upea pikkumusta päällä. Mutta Eeva se vain sädehtii vaikka perunasäkissä. Blogien tekstejä en edes lähde vertaamaan.
Voisko olla että Eeva on vähän hukassa itsensä kanssa ja siksi tekstit on monesti ihan diipadaapaa?
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:48"]
Osaksi varmaan myös tietynlaiset tyypit, itsenikin luen näihin, ovat pettyneet siihen, että blogin kirjoittaja paljastuukin ihan tavalliseksi turhamaiseksi ja ei-tiedostavaksi muotibloggaajaksi sellaisen olen tyytyväinen itseeni vaikka en kulutakaan kuollakseni ja ja karvani kasvavat -tyypin sijaan. Sellainen vapautus olla oma itsensä jotenkin puuttuu tästä uudesta.
[/quote]
Tämä! Joskus aikanaan Kolun blogi onnistui olemaan samaan aikaan elämänmakuinen ja aito sekä esteettinen. Ja itsekin työkseni kirjoittavana ihailin Kolun taitoa tuottaa hyvää, mielenkiintoista ja oivaltavaa tekstiä vaikka aidanseipäästä. Enää en ole jaksanut blogia selata, on kadonnut liikaa massaan. :(