Onko kukaan muu pettynyt Eeva Kolun uudistuneeseen blogiin?
Tuntuu että muuttui juuri siihen suuntaan mihin sen oletinkin muuttuvan - lisää asukuvia, kauneushömppää ja kauneushoitoja, vähemmän kulttuuria. Miksi näille aina käy näin?
Kommentit (110)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:41"]Jaa, nyt on uusimmassa postauksessa päätetty jättää roseviinin lipittely. Veikkauksia, koska stella ilmoittaa omassa blogissaan siirtyneensä mehulinjalle :)
[/quote]
Öö, eiks se jäljittely oo mennyt just päinvastaiseen suuntaan?
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:52"]En tiedä kumman blogi on tekotaiteellisempaa lässytystä, Eevan vai Stellan, mutta aloin juuri voida pahoin lukiessani pitkästä aikaa heidän jaarittelujaan korulauseisiin puetuista täysin mitättömistä asioista - karkkeja ja neonraidallisia espadrilloja (vai miten ihmeessä tuo kirjoitetaankaan). On käynyt jo selväksi, ettei Helsinkiä kauniimpaa ja sykähdyttävämpää kaupunkia olekaan, sillä se on todettu molemmissa blogeissa jo ainakin 365 kertaa viimeisen vuoden aikana. Helsingissä, etenkin Ullanlinnassa, jopa mäyräkoiran ulosteet porttikongissa näyttävät nykytaiteelta.
[/quote]
Selittäkää tyhmälle kun en nyt ymmärrä. Haukutte Eevan blogia, koska jokaiseen croissanttiinkin pitää kehittää joku filosofinen koukku, mutta sekin on sitten väärin, jos blogissa kirjoitetaan ihan arkisista asioista?
Sori, mut mulle tulee aina hämmentynyt olo näistä Eevaa ja Stellaa koskevista keskusteluista. Jokaisella tuntuu olevan omat odotuksensa että millaisia niiden tyyppien ja niiden blogien pitäisi olla, ja jotenkin maagisesti niiden pitäisi onnistua täyttämään kaikkien toiveet, säilyttäen kuitenkin aitous ja spontaanius. Eiks noi blogit kuulu Suomen suosituimpiin? Millaista aitoutta kannattaa odottaa, jos blogeja ylläpitävät ammattimaiset sisällöntuottajat, jotka tekevät sillä elantonsa? Kävin katsomassa niitä pitkästä aikaa ja yllätyin, positiivisesti, rentoja ja arkisia juttuja, viihdyttäviä tekstejä eikä pelkkää materiaa. Sitä vaan, että jos haluutte lukea päiväkirjamaisia avautumisia, ni kannattaisiko niitä etsiä vähän toisenlaisista (esim pienistä ja ei-kaupallisista) blogeista?
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 18:14"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:52"]En tiedä kumman blogi on tekotaiteellisempaa lässytystä, Eevan vai Stellan, mutta aloin juuri voida pahoin lukiessani pitkästä aikaa heidän jaarittelujaan korulauseisiin puetuista täysin mitättömistä asioista - karkkeja ja neonraidallisia espadrilloja (vai miten ihmeessä tuo kirjoitetaankaan). On käynyt jo selväksi, ettei Helsinkiä kauniimpaa ja sykähdyttävämpää kaupunkia olekaan, sillä se on todettu molemmissa blogeissa jo ainakin 365 kertaa viimeisen vuoden aikana. Helsingissä, etenkin Ullanlinnassa, jopa mäyräkoiran ulosteet porttikongissa näyttävät nykytaiteelta. [/quote] Selittäkää tyhmälle kun en nyt ymmärrä. Haukutte Eevan blogia, koska jokaiseen croissanttiinkin pitää kehittää joku filosofinen koukku, mutta sekin on sitten väärin, jos blogissa kirjoitetaan ihan arkisista asioista?
[/quote]
Kyse lienee siitä, miten niistä arkisista asioista kirjoitetaan. Kieltämättä tuo sama juttu tässä kommentissa pisti silmään, koska itse kaipaan nimenomaan sellaisia arkisia havaintoja ja kokemuksia blogiin. Luulen tämän kommentoijan tarkoittavan sitä, että ko. blogeissa ne karkit on jotain elämää suurempia makuelämyksiä, joita syömällä ymmärtää, mitä elämä oikeastaan on ja se koirankakka Ullanlinnanmäellä osoitus Helsingin hienoudesta ja kesän kepeydestä ja ne espadrillot ovat saaneet bloggaajan huomaamaan, kuinka universumi on hieno ja pitää huolta ja kaikki järjestyy jne. Mistään, pienestäkään tapahtumasta ei voi siis kertoa tai mitään ei voi tapahtua ilman, että se on merkki jostain suuremmasta jota täytyy analysoida ja joka siten vaikuttaa elämään jotenkin pitkällisemmin ja syvällisemmin.
Ed. kirjoittaja lisää vielä: naurattaa, että sekin on käännetty noita vastaan, että ne viihtyy kotikaupungissaan ja kirjoittaa siitä. On se kyllä kamalaa, että ne fiilistelee ja diggaa, ihan omasta tahdostaan ilman kaupallista agendaa! Hirveää tommonen positiivisuus!
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 18:35"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 18:14"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:52"]En tiedä kumman blogi on tekotaiteellisempaa lässytystä, Eevan vai Stellan, mutta aloin juuri voida pahoin lukiessani pitkästä aikaa heidän jaarittelujaan korulauseisiin puetuista täysin mitättömistä asioista - karkkeja ja neonraidallisia espadrilloja (vai miten ihmeessä tuo kirjoitetaankaan). On käynyt jo selväksi, ettei Helsinkiä kauniimpaa ja sykähdyttävämpää kaupunkia olekaan, sillä se on todettu molemmissa blogeissa jo ainakin 365 kertaa viimeisen vuoden aikana. Helsingissä, etenkin Ullanlinnassa, jopa mäyräkoiran ulosteet porttikongissa näyttävät nykytaiteelta. [/quote] Selittäkää tyhmälle kun en nyt ymmärrä. Haukutte Eevan blogia, koska jokaiseen croissanttiinkin pitää kehittää joku filosofinen koukku, mutta sekin on sitten väärin, jos blogissa kirjoitetaan ihan arkisista asioista?
[/quote]
Kyse lienee siitä, miten niistä arkisista asioista kirjoitetaan. Kieltämättä tuo sama juttu tässä kommentissa pisti silmään, koska itse kaipaan nimenomaan sellaisia arkisia havaintoja ja kokemuksia blogiin. Luulen tämän kommentoijan tarkoittavan sitä, että ko. blogeissa ne karkit on jotain elämää suurempia makuelämyksiä, joita syömällä ymmärtää, mitä elämä oikeastaan on ja se koirankakka Ullanlinnanmäellä osoitus Helsingin hienoudesta ja kesän kepeydestä ja ne espadrillot ovat saaneet bloggaajan huomaamaan, kuinka universumi on hieno ja pitää huolta ja kaikki järjestyy jne. Mistään, pienestäkään tapahtumasta ei voi siis kertoa tai mitään ei voi tapahtua ilman, että se on merkki jostain suuremmasta jota täytyy analysoida ja joka siten vaikuttaa elämään jotenkin pitkällisemmin ja syvällisemmin.
[/quote]
Meneeköhän nyt puurot ja vellit sekaisin. Eiks ne neonkengät ollu Stellan blogissa? Missä se on kirjoittanut noin? Ei ole ainakaan omaan silmään pistänyt. Musta se kirjoitti, että se tykkäs niiden väreistä. Hyvää keskustelua ja muakin ärsyttää moni näistä asioista, mut koitetaanko pysyy tosiasioissa eikä työntää tarkoitushakuisesti ihmisten suuhun semmosta mitä siellä ei oo. Tällä palstalla ei oo kai muodikasta sanoa bloggaajista mitään positiivista mut musta Stellan blogissa on ollut viime aikoina tosi kivasti arkisia juttuja ilman väkisin väännettyjä self-help tasoja.
se hannan blogin taso on kyllä niin romahtanut...
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:52"]En tiedä kumman blogi on tekotaiteellisempaa lässytystä, Eevan vai Stellan, mutta aloin juuri voida pahoin lukiessani pitkästä aikaa heidän jaarittelujaan korulauseisiin puetuista täysin mitättömistä asioista - karkkeja ja neonraidallisia espadrilloja (vai miten ihmeessä tuo kirjoitetaankaan). On käynyt jo selväksi, ettei Helsinkiä kauniimpaa ja sykähdyttävämpää kaupunkia olekaan, sillä se on todettu molemmissa blogeissa jo ainakin 365 kertaa viimeisen vuoden aikana. Helsingissä, etenkin Ullanlinnassa, jopa mäyräkoiran ulosteet porttikongissa näyttävät nykytaiteelta.
[/quote]
Repesin tolle vikalle lauseelle, priceless :D
37, suurin osa keskustelijoista täällä lienee ihmisiä, jotka ovat lukeneet Eevan blogia/blogeja kauan. Totta kai tämä on tällaista perinteistä "koskaan et muuttua saa" -osastoa, joka useimmiten on tosi tympeää, mutta minkäs sille voi jos tuntuu siltä, että blogi on mennyt omasta mielestä tosi huonoon suuntaan, vaikka se omassa genressään olisikin menestyvä ja laadukas blogi. Saa kai siitä keskustella ja sitä analysoida täällä? En mä halua sitä Eevalle mennä suoraan kommentoimaan, koska en koe omaa mielipidettäni niin tärkeänä ja toisaalta Eeva tekee sellaista blogia kuin itse haluaa, jos hän kaipaa lukijoiden mielipiteitä niin sitten varmaan kysyy niitä. Kyseinen blogi on mulle ollut tosi tärkeä monta vuotta, ja harmittaa, että en enää saa siitä sitä samaa mitä ennen, ja mun mielestä on kiinnostavaa keskustella blogista muiden kanssa. Mä en ainakaan halua mennä liian henkilökohtaisuuksiin joten toivon että keskustelu pysyy lähinnä blogin sisällössä eikä Eevan henkilökohtaisissa ominaisuuksissa tai elämässä.
40, mä kommentoin pelkästään Eevan blogin perusteella, en ole Stellaa lukenut. Luulin että nuo karkit ja espadrillot oli lähinnä esimerkkejä, eikä kommentoija tarkoittanut kirjaimellisesti juuri miten näitä on käsitelty. Itse ainakin heitin hatusta nuo jutut ja tarkoitus oli vain kommentoida siihen, millaisella tyylillä mistä tahansa arkipäiväsistäkin asioista keskustellaan.
38
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 18:41"]
37, suurin osa keskustelijoista täällä lienee ihmisiä, jotka ovat lukeneet Eevan blogia/blogeja kauan. Totta kai tämä on tällaista perinteistä "koskaan et muuttua saa" -osastoa, joka useimmiten on tosi tympeää, mutta minkäs sille voi jos tuntuu siltä, että blogi on mennyt omasta mielestä tosi huonoon suuntaan, vaikka se omassa genressään olisikin menestyvä ja laadukas blogi. Saa kai siitä keskustella ja sitä analysoida täällä? En mä halua sitä Eevalle mennä suoraan kommentoimaan, koska en koe omaa mielipidettäni niin tärkeänä ja toisaalta Eeva tekee sellaista blogia kuin itse haluaa, jos hän kaipaa lukijoiden mielipiteitä niin sitten varmaan kysyy niitä. Kyseinen blogi on mulle ollut tosi tärkeä monta vuotta, ja harmittaa, että en enää saa siitä sitä samaa mitä ennen, ja mun mielestä on kiinnostavaa keskustella blogista muiden kanssa. Mä en ainakaan halua mennä liian henkilökohtaisuuksiin joten toivon että keskustelu pysyy lähinnä blogin sisällössä eikä Eevan henkilökohtaisissa ominaisuuksissa tai elämässä.
[/quote]
Näin minullakin. Eeva onnistui kuitenkin vuosia tekemään aivan ylivertaista blogia, yhtä aikaa syvällistä ja maanläheistä. Eeva vaikutti erittäin symppikseltä tyypiltä, enkä minäkään halua edelleenkään hänen persoonaansa riepoteltavaksi. Mutta miksei sitä saisi ääneen sanoa edes täällä palstalla, että blogi on minun(kin) mielestäni menettänyt mielenkiintonsa. Vaikuttaa siltä, että häneltä itseltäänkin on mennyt vähän mielenkiinto sen kirjoittamiseen. Näin pitkäaikaisena lukijana tuntuu vähän samalta kuin olisi menettänyt pitkäaikaisen ystävän.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 18:41"]
se hannan blogin taso on kyllä niin romahtanut...
[/quote]
Minusta Hannan blogi nyt ei koskaan hääppöinen ole ollutkaan.
Ennen Eevan blogi oli mukava poikkeus suosittujen, nuorten naisten pitämien blogien joukossa. Koko ajan se minusta nyt lähenee tavanomaista omaa naamaa ja omaa vaatekaappia esittelevää pläjäystä, josta kaikki muu kuin oma olemus ja oma elämä on karsittu pois. Kulttuuri, taide, yhteiskunnallisuus, hyvä oivallukset arjesta ja elämästä yleisemmäällä tasolla loistavat poissaolollaan entiseen verrattuna. Samanlaista oman navan ympärilläpyörimistä nykyään kuin muissakin suosituissa life style -blogeissa. Parasta blogissa ovat nykyään fiksut keskustelut kommenttiosiossa. Vaikka ne eivät josatin syystä bloginpitäjän mieleen tunnukaan olevan.
Off topic: Kirjoittaako Stella kirjaa? Sanoi jääneensä juhannukseksi kaupunkiin, jotta saa kirjoittaa kaikessa rauhassa. Vai tarkoittiko pelkästään lehtijuttuja/blogitekstejä (blogipostauksia on tullut viime aikoina hurjalla tahdilla, 2-3 postausta per päivä).
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:00"]
No onhan toi aika nousukasta meininkiä. T: vanhan rahan ullanlinnalainen
[/quote]
No sanos muuta. Ihan kuin Ullanlinnassa asuminen olisi yhtä mainospostausta. T. Kolmannen polven Neitsytpolkulainen
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:03"]
[/quote]
Hei haloo! Ällöttävä asenne. Ja sitten kehtaat haukkua muita... Pidä toi.
[/quote]
Olisko ollut kuitenkin trolli?
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:00"]
[/quote]
No sanos muuta. Ihan kuin Ullanlinnassa asuminen olisi yhtä mainospostausta. T. Kolmannen polven Neitsytpolkulainen
[/quote]
Vastenmielisiä olette.
Hengaako Stella enää Doritin ja gTie-Jennin kanssa? Tuntuu nykyisin viettävän kaiken vapaa-aikansa Eevan ja Mikon kanssa (toki Mikko ollut jo pidempään bestis).
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 23:26"]Hengaako Stella enää Doritin ja gTie-Jennin kanssa? Tuntuu nykyisin viettävän kaiken vapaa-aikansa Eevan ja Mikon kanssa (toki Mikko ollut jo pidempään bestis).
[/quote]
Just se Dorit oli jossain postauksessa eli ilmeisesti kyllä.
[/quote]
Hei haloo! Ällöttävä asenne. Ja sitten kehtaat haukkua muita... Pidä toi.