Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lähihoitajana olo huonompi vaihtoehto kuin työtön sosiaalipummi?

Vierailija
02.04.2015 |

Itse olen lähihoitaja ja täällähän meitä haukutaan oikein urakalla, ettei muihin töihin päästä edes? Itse olen lukion käynyt aikoinaan, tuli lapset tehtyä, enkä yhtään tiennyt mille alalle tahtoisin. Tajusin siinä lapsiani hoitaessa, että haluan hoiva-alalle. Onko siinä jotain säälittävää kenties?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:40"]

Harva av mamma edes tietää mitä lähihoitaja tekee. Voi että kun näkisivät meidän osaston pätevät ja taitavat lähärit. Erikoissairaanhoidossa ei paljon enää lähihoitajia ole, mutta ovat kullanarvoisia. Eivätkä todellakaan häpeä ammattiaan.

sh

Kiitos tästä! ap.

[/quote]

Vierailija
42/48 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:40"]

Harva av mamma edes tietää mitä lähihoitaja tekee. Voi että kun näkisivät meidän osaston pätevät ja taitavat lähärit. Erikoissairaanhoidossa ei paljon enää lähihoitajia ole, mutta ovat kullanarvoisia. Eivätkä todellakaan häpeä ammattiaan.

sh

[/quote]

Juuri näin. Ihmettelen tuota lähihoitajien dissaamista, meilläkin psykiatrisessa sairaalassa työskentelee lähäreitä mielenterveyshoitajan toimessa ja pitkissä sijaisuuksissa. Ovat kyllä parasta laatua ja kaikin puolin luotettavia ja soveltuvia, jotka työyhteisö haluaa pitää jatkossakin. Kieltämättä joskus on ollut sellaisiakin lähäreitä, joiden hommista ei tule mitään, mutta ne karsiutuvat nopeasti ainakin meiltä. 

Että kannattaa hakeutua paikkaan, jossa arvostetaan. Nämä vauva-palstan tyypit eivät tiedä hölkäsen pöläystä näistä asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
44/48 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:25"]

Itse olen lähihoitaja ja täällähän meitä haukutaan oikein urakalla, ettei muihin töihin päästä edes? Itse olen lukion käynyt aikoinaan, tuli lapset tehtyä, enkä yhtään tiennyt mille alalle tahtoisin. Tajusin siinä lapsiani hoitaessa, että haluan hoiva-alalle. Onko siinä jotain säälittävää kenties?

[/quote]

No eiköhän sossupummien mielestä kaikki pienipalkkaiset työt, joista saa kuussa käteen pari-kolmesataa enemmän kuin he saavat tukina, ole turhia.

Vierailija
45/48 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin käsi sydämmellä sanoa että pidän työstäni ja en häpeä ammattiani! Tällähetkellä olen sairaankuljetuksessa töissä, ja moni on ihan ihmetellyt että mitä, lähihoitaja ensihoidossa? Joten tosiaan, monikaan ei tiedä, mitä kaikkea lähäri voi tehdä. Osastollakin se työ on paljon kaikkea muutakin kuin pelkkää pyllyn pesua.:D

Vierailija
46/48 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:56"]

[/quote]

No eiköhän sossupummien mielestä kaikki pienipalkkaiset työt, joista saa kuussa käteen pari-kolmesataa enemmän kuin he saavat tukina, ole turhia.

[/quote]

Ainakin mun mielestä kakki työ on turhaa. Miksi tuhlata elämänsä työntekoon?

Vierailija
47/48 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:58"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:56"]

[/quote]

[/quote]

Ainakin mun mielestä kakki työ on turhaa. Miksi tuhlata elämänsä työntekoon?

[/quote]

Varmaan siksi, että siitä saa rahaa. Kaikki eivät kestä sitä nöyryytystä, mikä sosiaalipummina elämisestä tulee. Ja kyllähän kolmessa vuorossa ja pyhisin duunia tekevä lähäri saattaa päästä jopa 3 tonnin kuukausituloihin, mikä on mielestäni houkuttelevampi vaihtoehto kuin sosiaalipummin pieni raha-avustus. 

Vierailija
48/48 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajien mainetta on valitettavasti huonontanut se, että työvoimapoliittisesti alalle on koulutettu ihan ketä vaan kroonikoita ja toopeja. Meidän erikoissairaanhoidon yksikössämme on monta hyvää ja pätevää lähihoitajaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän