Yliarvostetuin ala/ammatti?
Kommentit (42)
Kokki kans tulee mieleen. Missä enää saa oikeasti tehdäkin jotain? Mitä olen kavereiden juttuja kuunnellut, joka paikassa se on einesten lämmittämistä, jos ei siis yrittäjäksi itse uskalla hypätä niin saisi suunnitella ruokalistojakin sun muita.
Malli. Sehän nyt on käytännössä elävänä henkarina pönötystä, josta on glamour kaukana. Henkari heitetään pois, kun siinä havaitaan pienikin virhe, tai se ei muuten sovi senhetkiseen tarkoitukseen. Idiootin hommaa.
Sisustusarkkitehti, sisustussuunnittelija.
Lääkärit. Koko valtakunnassa ei ole toista asiantuntijatyötä tekevää ryhmää, joka saa itse määrittää miten ja milloin tekee työtä. Lääkärit kolmeen vuoroon ja toimenpidepalkkiot pois. Lääkärin työ on tehdä niitä toimenpiteitä ja kuukausipalkka riittää kyllä korvaamaan siitä aiheutuneen "vaivan".
Lääkärit, ovat ihan uskomattoman epäpäteviä, lahkolaisia.
Tässä lääkäreille terveisiä minulta http://i2.wp.com/armstrongeconomics.com/wp-content/uploads/2015/04/Punch.jpg
Löytyy varmaan julkiselta sektorilta joistain sellaisista tehtävistä, joihin on tungettu paljon porukkaa jonkin pätö työn tekijöiksi työllistämismielessä.
Opet. Tekevät tärkeää työtä, mutta silti
Lentoemäntä. Tai ei kai sitä kukaan enää arvostakaan.
Näyttelijä Suomessa. Joko olet kiinniyksellä teatterissa ja veivaat ties mitä roskaa surkeilla työajoilla tai olet free ja palkka on mitä on ja töitä vaikea saada.
Kaikenlaiset hoitajat. Ihan ok ammatti, en siis ollenkaan aliarvostakaan, muttei se ansaitse sitä hehkutusta sen enempää kuin muutkaan ammatit. Kummasti aina kun heitä luontaisessa elinympäristössään näkee, on heillä aikaa pälpättää ja käkättää enemmän kuin monissa muissa töissä on.
Lentäjät, ylipalkattuja ilmojen bussikuskeja.
Mallit ja kaikki sellainen turhanpäiväinen trendipaska, tyyliin stylistit sun muut. Niin ja kynsi- ja ripsi''teknikot'', kuten näitä nykyään nimitetään. :D
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:08"]Opet. Tekevät tärkeää työtä, mutta silti
[/quote] sori opet. Ymmärrän alapeukut.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:10"]
Kaikenlaiset hoitajat. Ihan ok ammatti, en siis ollenkaan aliarvostakaan, muttei se ansaitse sitä hehkutusta sen enempää kuin muutkaan ammatit. Kummasti aina kun heitä luontaisessa elinympäristössään näkee, on heillä aikaa pälpättää ja käkättää enemmän kuin monissa muissa töissä on.
[/quote]
En ole kyllä törmännyt hoitajien hehkuttamiseen, eikös tämä ole pikemminkin päinvastoin, että heitä haukutaan paljon?
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:00"]Lääkärit. Koko valtakunnassa ei ole toista asiantuntijatyötä tekevää ryhmää, joka saa itse määrittää miten ja milloin tekee työtä. Lääkärit kolmeen vuoroon ja toimenpidepalkkiot pois. Lääkärin työ on tehdä niitä toimenpiteitä ja kuukausipalkka riittää kyllä korvaamaan siitä aiheutuneen "vaivan".
[/quote]
No itse useasti leikkauspöydällä maanneena ja suuren avun lääkäreiltä saaneena olen täysin eri mieltä. Olen myös työskennellyt lääkäreiden kanssa ja uskomatonta venymistä heiltä vaaditaan. Työpäivät venyivät helposti 12 tuntisiksi ja paljon tekivät ns. ekstraa. Ymmärrän hyvin, että kokemuksen karttuessa on omat rajat johonkin vedettävä.
Kokki. Ainakin siinä mielessä, että varsinkin nuorisolla tuntuu olevan aivan liian glamourinen kuva kokin ammatista. Perus kokki (amiksen suorittanut) tekee hyvin rutiininomaista hommaa ja kiire on yleensä kova. Keittiössä on usein epämukavan kuuma ja puolet työstä on siivousta sekä tiskausta. Jos sinulla on oma ravintola tai olet huippulahjakas/TV-kasvo keittiömestari niin asia on silloin toinen. Mutta hyvin harvat etenevät Suomessa huipputasolle.