Miten ihmeessä selviän yliopiston englannin kurssista?
Olen ollut aina ihan tosi surkea kielissä ja varsinkin englannissa, epäilen itselläni lukihäiriötä, koska kielten opiskelun vaikeuksien lisäksi mulla on selvästi työmuistin kapeutta. Opiskelen luokanopettajaksi ja ensi syksynä tiedossa olisi englannin puhekurssi. Opettajamme puhuu äidinkielenään englantia, eli en voi suomeksi sanoa etten ymmärrä tai etten osaa vastata kysymykseen. Englannin kieliset kurssikirjat olen jotenkin ymmärtänyt, mutta itse en osaa kieltä tuottaa. Miten ihmeessä selviän syksyn koitoksesta, onko vinkkejä?
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:15"]Miten sä oot sinne yliopistoon ees päässy? Oon aina ihmetelly ihmisiä jotka ei osaa englantia. Senhän oppii ihan väkisellä jo lapsena tv:tä katsellessa.
[/quote]
Ei VAKAVAssa ole englannin koetta näin btw
Mulla sama ongelma... Englanti pitäs jotenkin saada suoritettua, mutta en ymmärrä, miten saan pakollisen kurssin hoidettua. Ymmärrän puhuttua ja kirjoitettua englantia ihan ok, mutta suorastaan kammoan sen puhumista. Tuntuu, että kaikki muut osaa niin hyvin, en tunne ketään muuta, jolla olisi tällainen ongelma.
Selviät sillä kun menet rohkeasti paikan päälle, etkä jätä väliin yhtään tuntia. Kesän aikana lainaa kirjastosta äänimateriaalia, esimerkiksi jokin kielikurssi cd ja netistäkin voi jotain apuja löytyä. Ja btw yliopistoon ei ole tultu nauramaan toisen ääntämiselle, teet parhaasi.
Täällä myös yksi saman ongelman kanssa painiva. Ymmärrän myös puhuttua ja kirjoitettua kieltä ihan hyvin arjen tilanteissa mutta itse en sitä pysty tuottamaan. Suurin este on varmasti pelko. Tiedän olevani huono ja tiedän että nykyään suurin osa ihmisistä on hyviä. Olen myös kuullut naljailua aiheeseen liittyen. Olisi tosi kiva osata englantia sujuvasti. Kaikki sympatiat siis sinulle, itselläni on myös juuri englannin kurssi rästissä.
Kuten tuossa edellä kirjoitin niin rohkeasti vaan mukaan, siellä ei kukaan pakota tekemään vaan ollaan ihan rennosti, jutustellaan.
Miten ihmeessä lukihäiriöinen voi opettaa lapsia lukemaan ja kirjoittamaan?
Miten sä oot sinne yliopistoon ees päässy? Oon aina ihmetelly ihmisiä jotka ei osaa englantia. Senhän oppii ihan väkisellä jo lapsena tv:tä katsellessa.