Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katkaistaanko tt-tuki jos en mene tapaamiseen?

Vierailija
02.04.2015 |

Tuli kirje sossulta:
Teille on varattu aika sosiaalitoimistoon. Tapaamisen tarkoituksena on kartoittaa tilannettasi ja tehdä sosiaalityön suunnitelmaa. Suunnitelma tehdään kaikille toimeentulotuen asiakkaille.

Minua ei vain kiinnosta mennä jakamaan ajatuksiani elämästäni.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 20:09"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:45"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:36"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:20"] [quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:17"]Totaaa miksi ET menisi? Itse ainakin enemmän kuin mielelläni olen kartoittanut tilannettani sossussa ammattilaisten kanssa ja tehnyt suunnitelmia tulevan varalle. En todellakaan halua loisia loppuikääni valtion rahoilla vaan tienata elantoni itse enkä näe mitään syytä miksi en kävisi juttelemassa jos kutsu tulisi. Ei tosin ole tullut, mutta ennen ekaa hakemusta varasin itse ajan sosiaalityöntekijälle. [/quote] Koska tiedän ettei siitä ole mitään hyötyä. Olen pitkäaikaistyötön ja kukaan ei tule minua palkkaamaan vaikka mitä tekisin. Leima otsaan on jo lyöty. Jos opiskelisin johonkin uuteen ammattiin, työhaastattelussa se pitkäaikaistyöttömyys nousisi esille ja työ jäisi saamatta. Ap [/quote] Mua harmittaa ap:n puolesta, kun tost viestistä oikein huokuu luovuttaminen! [/quote] Ei sitä muutakaan voi tehdä kuin luovuttaa. Olen kursseilla käynyt ja hakemuksia lähettänyt riittävän kauan ymmärtääkseni tosiasiat. Ap

[/quote]

Ootko kokeillu tota uuden ammatin opiskelua ja sen alan töiden hakemista, minkä mainitsit aiemmassa viestissä? Musta vaan tuntuu et sä lannistat ittees jo valmiiks miettimällä näitä skenaarioita miten ees lisäkoulutus tai uus ala ei voi tuoda sulle töitä. Vaik kaikki on mahollista! :)

- 10

[/quote]

En ole kokeillut. Hukkaan menisi koulutus. Kukaan ei palkkaa pitkäaikaistyötöntä. Ap

Vierailija
2/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:37"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:14"]Melkein luulen, että katkaistaan. Jos et mene, ei sinulla ole tarvetta tukeen. [/quote] Kuinka niin ei ole tarvetta tukeen? Ei vain kiinnosta selitellä niille elämääni. Ap [/quote] Rahat kuitenkin kelpaa? Haluavat tarkastaa tarviitko jotakin muuta palvelua kuin vastikkeetonta rahaa, mt-palvelua yms.

[/quote]

Tai ns. aktivointia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:36"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:20"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:17"]Totaaa miksi ET menisi? Itse ainakin enemmän kuin mielelläni olen kartoittanut tilannettani sossussa ammattilaisten kanssa ja tehnyt suunnitelmia tulevan varalle. En todellakaan halua loisia loppuikääni valtion rahoilla vaan tienata elantoni itse enkä näe mitään syytä miksi en kävisi juttelemassa jos kutsu tulisi. Ei tosin ole tullut, mutta ennen ekaa hakemusta varasin itse ajan sosiaalityöntekijälle. [/quote] Koska tiedän ettei siitä ole mitään hyötyä. Olen pitkäaikaistyötön ja kukaan ei tule minua palkkaamaan vaikka mitä tekisin. Leima otsaan on jo lyöty. Jos opiskelisin johonkin uuteen ammattiin, työhaastattelussa se pitkäaikaistyöttömyys nousisi esille ja työ jäisi saamatta. Ap

[/quote]

Mua harmittaa ap:n puolesta, kun tost viestistä oikein huokuu luovuttaminen!
[/quote]

Ei sitä muutakaan voi tehdä kuin luovuttaa. Olen kursseilla käynyt ja hakemuksia lähettänyt riittävän kauan ymmärtääkseni tosiasiat. Ap

Vierailija
4/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:45"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:36"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:20"] [quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:17"]Totaaa miksi ET menisi? Itse ainakin enemmän kuin mielelläni olen kartoittanut tilannettani sossussa ammattilaisten kanssa ja tehnyt suunnitelmia tulevan varalle. En todellakaan halua loisia loppuikääni valtion rahoilla vaan tienata elantoni itse enkä näe mitään syytä miksi en kävisi juttelemassa jos kutsu tulisi. Ei tosin ole tullut, mutta ennen ekaa hakemusta varasin itse ajan sosiaalityöntekijälle. [/quote] Koska tiedän ettei siitä ole mitään hyötyä. Olen pitkäaikaistyötön ja kukaan ei tule minua palkkaamaan vaikka mitä tekisin. Leima otsaan on jo lyöty. Jos opiskelisin johonkin uuteen ammattiin, työhaastattelussa se pitkäaikaistyöttömyys nousisi esille ja työ jäisi saamatta. Ap [/quote] Mua harmittaa ap:n puolesta, kun tost viestistä oikein huokuu luovuttaminen! [/quote] Ei sitä muutakaan voi tehdä kuin luovuttaa. Olen kursseilla käynyt ja hakemuksia lähettänyt riittävän kauan ymmärtääkseni tosiasiat. Ap

[/quote]

Ootko kokeillu tota uuden ammatin opiskelua ja sen alan töiden hakemista, minkä mainitsit aiemmassa viestissä? Musta vaan tuntuu et sä lannistat ittees jo valmiiks miettimällä näitä skenaarioita miten ees lisäkoulutus tai uus ala ei voi tuoda sulle töitä. Vaik kaikki on mahollista! :)

- 10

Vierailija
5/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat. Näin se vain on.

Vierailija
6/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:36"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:20"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:17"]Totaaa miksi ET menisi? Itse ainakin enemmän kuin mielelläni olen kartoittanut tilannettani sossussa ammattilaisten kanssa ja tehnyt suunnitelmia tulevan varalle. En todellakaan halua loisia loppuikääni valtion rahoilla vaan tienata elantoni itse enkä näe mitään syytä miksi en kävisi juttelemassa jos kutsu tulisi. Ei tosin ole tullut, mutta ennen ekaa hakemusta varasin itse ajan sosiaalityöntekijälle. [/quote] Koska tiedän ettei siitä ole mitään hyötyä. Olen pitkäaikaistyötön ja kukaan ei tule minua palkkaamaan vaikka mitä tekisin. Leima otsaan on jo lyöty. Jos opiskelisin johonkin uuteen ammattiin, työhaastattelussa se pitkäaikaistyöttömyys nousisi esille ja työ jäisi saamatta. Ap

[/quote]

[/quote]

Ei sitä muutakaan voi tehdä kuin luovuttaa. Olen kursseilla käynyt ja hakemuksia lähettänyt riittävän kauan ymmärtääkseni tosiasiat. Ap
[/quote]
Joten pitäkää pumppunne, perkele!

Vierailija
7/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, onko sinusta reilua, että sinä makaat vain kotona, etkä edes yritä tehdä mitään ja me työssäkäyvät maksamme sen? Mitä kävisi jos kaikki haluaisivat vain maata kotona tekemättä mitään. Mistä tuet sitten tulisi?

Olen itsekkin ollut pidempiä jaksoja työttömänä ja ymmärrän kyllä sen saamattomuuden, mutta niin kauan kun sinulla ei ole lääkäriltä saatua diagnoosia työkyvyttömyydestä, pitäisi sinun ainakin yrittää elää aikuisiksi.

Vierailija
8/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole ihan minimivaatimus, että tukea voidaan maksaa? Jos ei ole halua käydä prosessia läpi, ei minun mielestäni ole oikeutta toimeentulotukeenkaan.

Vierailija
9/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toimeentulotukea ei voida jostain syystä myöntää ennen kuin jokin asia on tapaamisella selvitetty, silloin tapaamiselle on mentävä. Mutta jos tilanteessasi ei ole mitään epäselvää, ei sinun ole pakko mennä. Ilmoita ystävällisesti sossulle että et ole kiinnostunut tapaamisesta, voisiko asiat selvittää puhelimitse. Mutta niinkuin joku jo aikasemmin sanoi, ihmisiä me sossutkin ollaan. Ei tapaamiset mitään vallankäyttöä ole, halutaan vaan kartoittaa tilanne ja vastata asiakkaan kysymyksiin ja tarpeisiin niin hyvin kun mahdollista.

Vierailija
10/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene tapaamiseen siististi pukeutuneena ja korosta siellä, että haet töitä, elät normaalia päivärytmiä ja pidät huolta itsestäsi. Heillä saattaisi olla tarjolla työllistämispaikka kaupungille, mutta haluavat ensin katsastaa, että millaisen vaikutelman sinusta saa ja oletko työkykyinen. Tietysti on vaarana, että yritetään laittaa kuntouttavaan työtoimintaan, mutta yleensä jos aloite tulee sosiaalitoimelta, niin on mahdollisuudet ihan oikeaan työpaikkaan.

Vierailija
11/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeaako palkanmaksu jos en mene työpaikalle?????

Onhan nyt ihan virun nöyryyttävää mennä paikkaan, jossa taas päättävät maksaa sulle ei mistään. Ihan yhtä nöyryyttävää kun mennä duuniin joka päivä. Kyykytystä. 

Vierailija
12/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikella se sossu jaksaa kiristää.

Vierailija
13/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein luulen, että katkaistaan. Jos et mene, ei sinulla ole tarvetta tukeen.

Vierailija
14/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on hävytöntä!!! Soita sinne ja anna pankkiyhteytesi ja kerro samalla suuttumuksesi, eli ettet aio tosiaankaan tuhlata aikaasi selvittääksesi yksityisasioitasi! Rahat kuuluu sulle, ja se siitä. On kyllä mennyt ihan mahdottomaksi tämä kyylääminen.

Vierailija
15/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totaaa miksi ET menisi? Itse ainakin enemmän kuin mielelläni olen kartoittanut tilannettani sossussa ammattilaisten kanssa ja tehnyt suunnitelmia tulevan varalle. En todellakaan halua loisia loppuikääni valtion rahoilla vaan tienata elantoni itse enkä näe mitään syytä miksi en kävisi juttelemassa jos kutsu tulisi. Ei tosin ole tullut, mutta ennen ekaa hakemusta varasin itse ajan sosiaalityöntekijälle.

Vierailija
16/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:14"]Melkein luulen, että katkaistaan. Jos et mene, ei sinulla ole tarvetta tukeen.
[/quote]

Kuinka niin ei ole tarvetta tukeen? Ei vain kiinnosta selitellä niille elämääni. Ap

Vierailija
17/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:17"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:14"]Melkein luulen, että katkaistaan. Jos et mene, ei sinulla ole tarvetta tukeen. [/quote] Kuinka niin ei ole tarvetta tukeen? Ei vain kiinnosta selitellä niille elämääni. Ap

[/quote]

Toivottavasti katkaistaan!

Vierailija
18/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:17"]Totaaa miksi ET menisi? Itse ainakin enemmän kuin mielelläni olen kartoittanut tilannettani sossussa ammattilaisten kanssa ja tehnyt suunnitelmia tulevan varalle. En todellakaan halua loisia loppuikääni valtion rahoilla vaan tienata elantoni itse enkä näe mitään syytä miksi en kävisi juttelemassa jos kutsu tulisi. Ei tosin ole tullut, mutta ennen ekaa hakemusta varasin itse ajan sosiaalityöntekijälle.
[/quote]

Koska tiedän ettei siitä ole mitään hyötyä. Olen pitkäaikaistyötön ja kukaan ei tule minua palkkaamaan vaikka mitä tekisin. Leima otsaan on jo lyöty.
Jos opiskelisin johonkin uuteen ammattiin, työhaastattelussa se pitkäaikaistyöttömyys nousisi esille ja työ jäisi saamatta. Ap

Vierailija
19/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nyt vaan, ei me sossut asiakkaita syödä :) Jos et halua puhua asioistasi, ei siihen kukaan pakota, eikä toimeentulotukea sen takia katkaista. Itse teen nimenomaan aikuissosiaalityötä ja ihan asiakkaan ehdoilla keskustelu etenee. Useimmat innostuvat puhumaan niin ettei tunninkaan aika meinaa riittää. Itse teen työtä sillä orientaatiolla ettei se ole ainoastaan rahan jakamista vaan myös asiakkaan kokonaistilanteen kartoittamista. Silloin voidaan mietiä myös sitä, onko asiakkaalla tarvetta muille palveluille.

Vierailija
20/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:20"]

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi