Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aliarvostetuin ala/ammatti?

Vierailija
02.04.2015 |

Mikä teidän mielestä? Minusta kampaajat on aliarvostettuja. Asiakaspalvelijoita mutta vaatii myös silmää ja taitoa. Silti parturi-kampaajista puhutaan usein hieman ikävään sävyyn. 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjä.

On oikeasti todella rankkaa myydä puhelimia puhelimitse.

Vierailija
22/32 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:53"]Mikä on oikein ja kohtuullista? Ystäväni ehdotti, että lähdettäisi käymään Lapissa moikkaamassa minun perheenjäsentä. Minä, että hyvä idea. Sitten hän ehdotti päivää. Sopisi hänelle vain se viikonloppu pe-su. Itse en ole ajanut sinne koskaan yksin pelkästään viikonlopuksi, jolloin perillä vain yksi kokonainen päivä. Perjantaina 800km ajoa, lauantai perillä, sunnuntaina 800km ajoa, maanantaina töihin. No, lähdimme autollani, minä ajoin meno-paluun, minä ostin ruuat meille. Maksoin bensat. Odotin luonnollisesti, että ystäväni kertoo maksavansa puolet polttoainekustannuksista. Sitä lausetta ei kuulunut. Hetkeä ennen kuin olin vienyt hänet kotiinsa sanoin, että sitten kun hänellä on mahdollisuus, niin voisi maksaa osan bensoista.
[/quote] hohhoojjaaaa teitä suomenkielisiä suomalaisia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:38"]

Lentoemäntä. On oikeasti tosi rankkaa ja haastavaa tarjoilla ruokaa siinä kapealla käytävällä ja sitten kun pitää pystyä myymään niitä tuotteitakin vielä.

[/quote]

Ihmettelenkin usein lentokoneiden mitoitusta. Miksi käytävät ovat sillä korkeudella että penkilläistujan olkapää on juurikin lentoemännän leveimmän kohdan tasalla? Emot juostessaan pitkin käytävää tönivät käyväväpaikoilla istujia ja tämä tuntuu epämukavalta varmaankin myös emosta, joka joutuu lantiokontaktiin tuikituntemattomien miesolioiden kanssa.

Vierailija
24/32 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistöhuijarit ja huumediilerit.

Vierailija
25/32 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:41"]AMK-insinöörit. Monen "teknisen" alan duunareita arvostetaan, samoin dippainssejä (ainakin useimmiten) mutta AMK-insinöörit on väliinputoajia tässä asiassa :D
[/quote]
Näin AMK-inssien kanssa työskentelevänä DInä olen samaa mieltä kanssasi. Insiinööreissä vaihtelee taso todella hurjasti, joten ei kumma että he ovat väliinputoajia. Liian korkea tekninen osaaminen asentajaksi/mekaanikoksi mutta aivan liian kapea-alainen osaaminen kehittävään insinöörityöhön. Fiksuimmat AMK-inssit ovatkin kertoneet että heidän lahjansa ovat itsehankittuja ja on oma-aloitteisuudesta kiinni paljon AMKn jälkeen jää tietoa päähän. Teknillisessä korkeakoukussa on joko osattava tai henkilökohtaisesti arvostan kaikkia meillä työskenteleviä, laboranttiharjoittelijoista firman juristiin, mutta joillekin firman äijistä jatkuvasti neuvottava työkaveri on epämieluinen.

Vierailija
26/32 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni nyt kysymys vähän ohi joillakin. 

Lentoemäntä nimenomaan on yliarvostettu ammatti. Muka jotain luxusta, vaikka on vain tarjoilija ja vieläpä huonoimmissa olosuhteissa kuin kukaan muu. 

Sanoisin, että aliarvostetuin on lähihoitaja. 

Vierailija
27/32 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatalousala

Vierailija
28/32 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoinsinpa että siivoja; ilman heitä joka paikka hukkuisi *askaan. Edes siivousfirmoissa tyontekijöitä ei tunnuta arvostettevan, palkka tosi huono työn raskauteen verrattaessa ja esimiesten käytös usein ollut tosi inhottavaa vaikka yhtä köyttä pitäisi vetää että sillä alalla jaksettaisiin. (kesätyökokemusta useammalta vuodelta)

Toinen hyvä on lähihoitaja; hoitaa sun mummosi, pappasi ja lapsesi, silti jotenki vähätellään, "persettä siellä vaan pesevät".

Kolmantena tulee mieleen kulttuuri/taideala, lausahdus "menisvät oikeisiin töihin" kuultu aika usein..

Vierailija
29/32 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja ja roskakuski. Miettikää millasta olis, jos kukaan ei heidän töitään tekis.

Vierailija
30/32 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:26"]

Siivooja ja roskakuski. Miettikää millasta olis, jos kukaan ei heidän töitään tekis.

[/quote]

Tarkoitat varmaan laitoshuoltaja ja jäteautonkuljettaja.

Vierailija
31/32 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomi

Vierailija
32/32 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjät ja kassat sekä tarjoilijat. Nykyään yhä useampi asiakas kohtelee sylkykuppinaan, on epäkohtelias, alentuva ja ylimielinen kyseisten alojen asiakaspalvelijoita kohtaan. Ei siis ole tippaakaan normaalia kunnioitusta, vaikka ihmisiä kaikki ollaan. Harva kehtaa toisille aikuisille (ilman oikeaa syytä) kiukutella/veetuilla niin kuin aspoille. Työ on siis henkisesti hyvin rankkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan