Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytysikä & lapsen tulevaisuus

Vierailija
02.04.2015 |

Tutkimustuloksia, joita kannattaisi lukea: Nuorena lapsensa synnyttäiden naisten lapsista tulee todennäköisemmin yhteiskunnassa heikommin menestyviä (työ, ammatillinen, sosiaalinen tarkastelu) verrattuna naisiin, jotka synnyttävät lähellä 30 ikävuotta tai sen jälkeen.

Tämän kehityskaaren näkee jo pitämällä silmänsä auki mm. päiväkodissa, peruskoulussa ja kaupassa käydessään.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähty on.

Vierailija
2/15 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minulta ei kysytty tähän tutkimukseen.

Olen saanut esikoiseni vähän päälle 17vuotiaana 

Esikoiseni alkoi työskennellä jo 13vuotiaana, teki työtä mistä oli kiinnostunut. Osti omakotitalon 20vuotiaana, kouluttauti ja työskenteli ja on nyt apulaisjohtaja. On ollut saman tytön kanssa parisuhteessa 14vuotiaasta asti. En voi moittia että ei olisi menestynyt ja tiennyt mitä haluaa tehdä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin tässä tekemään ympäristöstäni päässäni pientä tilastoa. Totta taitaa olla. Meillä on ns. vanhempina synnyttävien 'perimä'. Ei kaikkien osa ole ollut hyvä mm. sairauksista johtuen, mutta pääsääntöisesti yrittävyys,sinnikyys ja yritys rakentaa itselle hyvä elämä on havaittavissa.

Jos lapsuus on ollut hataraa, koulu ei maita, niin nuori nainen ns. hoitaa omaa psyykettään tekemällä lapsia.

Vierailija
4/15 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten tällaisten kohdalla joiden äiti on saanut ensimmäisensä nuorena ja viimeisen yli kolmikymppisenä?

Kauheaa ajatella että omaan poikaani suhtauduttaisiin koulussa kuin tulevaisuuden sossupummiin, vain siksi että sain hänet nuorena :/ poika on fiksu, rauhallinen ja kaikkien kaveri, eikä todellakaan ansaitse tuollaisia ennakkoluuloja keneltäkään.

Vierailija
5/15 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 12:36"]

Miksi minulta ei kysytty tähän tutkimukseen.

Olen saanut esikoiseni vähän päälle 17vuotiaana 

Esikoiseni alkoi työskennellä jo 13vuotiaana, teki työtä mistä oli kiinnostunut. Osti omakotitalon 20vuotiaana, kouluttauti ja työskenteli ja on nyt apulaisjohtaja. On ollut saman tytön kanssa parisuhteessa 14vuotiaasta asti. En voi moittia että ei olisi menestynyt ja tiennyt mitä haluaa tehdä

[/quote]

Mikä poikasi on koulutukseltaan? 

Vierailija
6/15 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ainakin kaikki alle 20-vuotiaat tytöt saataisiin ymmärtämään, että liian nuorena lapsen saaminen ei ole järkevää ja omaa elämää voi korjata paremmin muilla tavoilla kuin lisääntymällä.

Vierailija
7/15 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo taida riippua synnytysiästä vaan siitä, että paremmin toimeentulevat sekä tekevät lapsia vanhempina että tarjoavat lapsille paremmat lähtökohdat elämässä.

Vierailija
8/15 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:11"]

Eipä tuo taida riippua synnytysiästä vaan siitä, että paremmin toimeentulevat sekä tekevät lapsia vanhempina että tarjoavat lapsille paremmat lähtökohdat elämässä.

[/quote]

Epäloogisuutta.--> ei riipu synnytysiästä vaan siitä että paremmin toimeentulevat tekevät lapsensa vanhempina . ELI siis synnyttävät myöhemmin!

Vierailija
9/15 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:11"]Eipä tuo taida riippua synnytysiästä vaan siitä, että paremmin toimeentulevat sekä tekevät lapsia vanhempina että tarjoavat lapsille paremmat lähtökohdat elämässä.
[/quote]

Myös nuori voi antaa lapselle hyvät lähtökohdat, JOS vain itse haluaa.. itse sain esikoiseni 16-vuotiaana ja olen siitä lähtien säästänyt hänelle kuukausittain rahaa ihan vain hänen tulevaisuuttaan varten. Olen kertonut kuinka tärkeää on käydä koulut kunnolla ja kuinka tässä maailmassa yleensäkin kuuluu elää. Hän tietää että tunteistaan saa ja pitää puhua, ja että hänestä voi tulla ihan mitä vain hän itse haluaa (okei, batmanin rajasin pois). Mitä muuta voisin vielä tehdä "parempien lähtökohtien" eteen? Kyse on vain kasvatuksesta ja lapsi sitten itse tekee elämällään mitä lystää niiden oppien varjolla.
Minulle ainakin on tärkeintä että lapsestani kasvaa ennen kaikkea hyvä ihminen, eikä kirurgia.

Vierailija
10/15 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:20"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:11"]Eipä tuo taida riippua synnytysiästä vaan siitä, että paremmin toimeentulevat sekä tekevät lapsia vanhempina että tarjoavat lapsille paremmat lähtökohdat elämässä. [/quote] Myös nuori voi antaa lapselle hyvät lähtökohdat, JOS vain itse haluaa.. itse sain esikoiseni 16-vuotiaana ja olen siitä lähtien säästänyt hänelle kuukausittain rahaa ihan vain hänen tulevaisuuttaan varten. Olen kertonut kuinka tärkeää on käydä koulut kunnolla ja kuinka tässä maailmassa yleensäkin kuuluu elää. Hän tietää että tunteistaan saa ja pitää puhua, ja että hänestä voi tulla ihan mitä vain hän itse haluaa (okei, batmanin rajasin pois). Mitä muuta voisin vielä tehdä "parempien lähtökohtien" eteen? Kyse on vain kasvatuksesta ja lapsi sitten itse tekee elämällään mitä lystää niiden oppien varjolla. Minulle ainakin on tärkeintä että lapsestani kasvaa ennen kaikkea hyvä ihminen, eikä kirurgia.

[/quote]

Mikä kirurgin ammatissa on vikana? Lapseni opiskelee lääkäriksi. Miksi se ammatti on poissuljettu?

Vierailija
11/15 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:20"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:11"]Eipä tuo taida riippua synnytysiästä vaan siitä, että paremmin toimeentulevat sekä tekevät lapsia vanhempina että tarjoavat lapsille paremmat lähtökohdat elämässä. [/quote] Myös nuori voi antaa lapselle hyvät lähtökohdat, JOS vain itse haluaa.. itse sain esikoiseni 16-vuotiaana ja olen siitä lähtien säästänyt hänelle kuukausittain rahaa ihan vain hänen tulevaisuuttaan varten. Olen kertonut kuinka tärkeää on käydä koulut kunnolla ja kuinka tässä maailmassa yleensäkin kuuluu elää. Hän tietää että tunteistaan saa ja pitää puhua, ja että hänestä voi tulla ihan mitä vain hän itse haluaa (okei, batmanin rajasin pois). Mitä muuta voisin vielä tehdä "parempien lähtökohtien" eteen? Kyse on vain kasvatuksesta ja lapsi sitten itse tekee elämällään mitä lystää niiden oppien varjolla. Minulle ainakin on tärkeintä että lapsestani kasvaa ennen kaikkea hyvä ihminen, eikä kirurgia.

[/quote]

Mikä kirurgin ammatissa on vikana? Lapseni opiskelee lääkäriksi. Miksi se ammatti on poissuljettu?
[/quote]

En ole poissulkenut muuta kuin batmanin.

Vierailija
12/15 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:20"]

[/quote]

[/quote]

Oho, toiseksi viimeisen sanan pitäisi tietenkin olla kuin :D

Vierailija
13/15 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpäs tätä. Nuorena synnyttäneet todennäköisesti ns. huono-osaisemmat synnyttävät myös eniten tenavia. Sukupolvittaisessa tarkastelussa se tarkoittaa köyhyyden ja osattomuuden periytymistä, geenistön rapautumista.. jne. Ei ole ihme, että sossumenot vaan tässä yhteiskunnassa lisääntyy, kun lapset eivät ole perineet muuta kuin ..anteeksi rahvaanomaisuuteni... kuksimisen taidon.  Kun työ ei nappaa-tyyppejä löytyy täältä jo liikaa.

Vierailija
14/15 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:59"]Miettikääpäs tätä. Nuorena synnyttäneet todennäköisesti ns. huono-osaisemmat synnyttävät myös eniten tenavia. Sukupolvittaisessa tarkastelussa se tarkoittaa köyhyyden ja osattomuuden periytymistä, geenistön rapautumista.. jne. Ei ole ihme, että sossumenot vaan tässä yhteiskunnassa lisääntyy, kun lapset eivät ole perineet muuta kuin ..anteeksi rahvaanomaisuuteni... kuksimisen taidon.  Kun työ ei nappaa-tyyppejä löytyy täältä jo liikaa.
[/quote]

Kyllä nuorikin ehtii omaisuutta kerätä. Jälleen, jos haluaa. Ostimme ensiasuntomme kun olin 19, eli asuntolaina on maksettu pois viimeistään nelikymppisten alussa. Tuon jälkeen voi lähteä keräämään omaisuutta muilla tavoin. Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat tuolla "todennäköisesti"-sanalla, mutta kaikki teiniäidit eivät jää rypemään siihen elämänsä surkeuteen vaan yrittävät tehdä omasta ja lastensa elämästä parhaan mahdollisen.

Vierailija
15/15 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:59"]Miettikääpäs tätä. Nuorena synnyttäneet todennäköisesti ns. huono-osaisemmat synnyttävät myös eniten tenavia. Sukupolvittaisessa tarkastelussa se tarkoittaa köyhyyden ja osattomuuden periytymistä, geenistön rapautumista.. jne. Ei ole ihme, että sossumenot vaan tässä yhteiskunnassa lisääntyy, kun lapset eivät ole perineet muuta kuin ..anteeksi rahvaanomaisuuteni... kuksimisen taidon.  Kun työ ei nappaa-tyyppejä löytyy täältä jo liikaa.
[/quote]

Eikös niitten lapsukaisten pitäisi itse osata elättää itsensä, eikä vain odotella isoa perintöä? Eikä se ikä takaa sitä että omaisuutta on kertynyt, päinvastoin. Onhan 35v voinut elää koko ikänsä ilman että se pankkitilillä näkyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä