Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veisitkö väsyneen lapsen laskettelemaan?

Vierailija
02.04.2015 |

Kysynpä "yleistä mielipidettä" täältä:

11-vuotias (5.lk) pojalla on pitkä koulupäivä takana, kouluunmeno ollut kahdeksalta, univelkaa vähän jo ennestään, iltapäivällä parin tunnin salibandyharkat. Yleensä poika on tällaisina päivinä ollut kovin väsynyt kotiin tullessaan ja jalat ihan poikki, kun on vipeltänyt kuin pieni orava.

Lapsen etäisä haluaa kuitenkin illalla lähteä lapsen kanssa laskettelemaan, koska on etukäteen näin suunnitellut. Kerroin että lapsen päivä on uuvuttava (jos olisi etukäteen kysynyt millainen lapsen päivä on, olisin kertonut, mutta ei kysynyt minulta mitään). Pelkään että jos lapsi lähtee väsyneenä rinteeseen, tapahtuukin onnettomuus. Mielestäni laskettelemaan vasta pirteänä, esimerkiksi aamulla tai ensi viikonloppuna.

En luota lapsen omaan arviointikykyyn. Oma poikani on ainakin sellainen, että väsyneenäkin ns. jaksaa ja pikemminkin vetää yli, menee jotenkin hervottomaksi käytökseltään, ainakin jos on kavereiden seurassa.

Onnettomuudet rinteessä(kin) tapahtuvat usein nimenomaan väsymisen seurauksena, sekä tietysti kovan vauhdin. Sinänsä lapseni on hyvä laskettelija.

Jos jotain tapahtuu, lapsen terveydenhuollon ja kaikki jälkiseuraamukset kantaa lapsen lisäksi minä, joka olen päähuoltaja, ei tämä etäisä.

Päästäisitkö lapsen isän kanssa? Neuvottelu ei onnistunut, isä kieltäytyy muuttamasta suunnitelmia.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsen päättää. Jos haluaa mennä, niin menee.

Vierailija
2/17 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sattuu ja tapahtuu. Jos haluaa mennä niin anna mennä. Et sinä voi lastasi kaikelta suojella muutenkaan. Jos jotain käy niin oppivathan sitten ja pääset sanomaan että mitäs minä sanoin eikä tapahdu enää uudestaan. Tai sitten heillä on tosi hauskaa ja illalla uni maistuu entistä paremmin ja kaikilla on kivaa.

Vierailija
4/17 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapset jaksaisi kevyesti tuollaisen, itsellä 7, 10 ja 13v lapset. Viimeeksi käytiin mäessä niin, että esikoinen oli pelannut kaksi lätkäpeliä ennen kuin lähdettiin rinteeseen.. vikana se sieltä tuli pois kun hissi meni klo 21 kiinni. Pahimmin on sattunut rinteessä yksi aamu (eka tai toka lasku) hyppy meni yli ja poika putosi takaraivolleen hyndän jälkeen, taju meni hetkeksi. Eli silloin ei ainakaan ollut kyse väsymyksestä.

Vierailija
5/17 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sattuu ja tapahtuu loppuelämän vammautumisia.

Vierailija
6/17 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 12:11"]Joskus sattuu ja tapahtuu loppuelämän vammautumisia.
[/quote]
Siksi kannattaakin jäädä kotiin eikä poistua sieltä ikinä

Vierailija
7/17 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisillä tenavilla virtaa riittää vaikka muillekin jakaa. Taitaa curlingmamma vaan lyödä kapuloita rattaisiin, etteivät isä ja poika pääsisi yhdessä laskettelemaan ja viettämään laatuaikaa. Toinen vaihtoehto: lapsella on jostain syystä - äiti titänee, mistä - niin heikko kunto, ettei oikein jaksa mitään. Koulu ei rasita yleensä fyysisesti, liikuntatreeni tietysti, mutta ei sekään uuvuta tervettä tenavaa.

Vierailija
8/17 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 12:12"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 12:11"]Joskus sattuu ja tapahtuu loppuelämän vammautumisia. [/quote] Siksi kannattaakin jäädä kotiin eikä poistua sieltä ikinä

[/quote]

Kotiin on moni kuollut. Kuplamuovia ja pumpulia kannantan.

Vierailija
9/17 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jättäisin sählyn väliin

Vierailija
10/17 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 12:25"]

[/quote]

Näin meilläkin tehtäisiin, jos olisi epäily, ettei jaksaisi.

Vierailija
11/17 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi sanoi itse, että valitsee mieluummin sählyn.

Joka tapauksessa vastuu on tässä aikuisella. Lapsi ei välttämättä osaa arvioida itse, voiko hänen väsymyksensä tai päivän kova treeni johtaa ennakoimattomiin seurauksiin rinteessä. Hyvä jos menee hyvin, mutta väsymys lisää aina riskialttiutta.

ap

Vierailija
12/17 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niin minäkin. Etenkin, jos lapsi todella haluaa mennä rinteeseen isänsä kanssa. Ei yksillä treeneillä niin väliä ole. Lapsen ja isän suhteella kyllä.

T. laskettelevan ja sählyä pelaavan 11-vuotiaan äiti

Vierailija
13/17 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 12:45"]

[/quote]

Niin minäkin. Etenkin, jos lapsi todella haluaa mennä rinteeseen isänsä kanssa. Ei yksillä treeneillä niin väliä ole. Lapsen ja isän suhteella kyllä.

T. laskettelevan ja sählyä pelaavan 11-vuotiaan äiti

[/quote]

Mutta ap:n lapsi näemmä haluaa mieluummin treeneihin kuin rinteeseen isänsä kanssa, outoa, ei taida välit olla kovinkaan hyvät..

Vierailija
14/17 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 12:33"]Lapsi sanoi itse, että valitsee mieluummin sählyn.

Joka tapauksessa vastuu on tässä aikuisella. Lapsi ei välttämättä osaa arvioida itse, voiko hänen väsymyksensä tai päivän kova treeni johtaa ennakoimattomiin seurauksiin rinteessä. Hyvä jos menee hyvin, mutta väsymys lisää aina riskialttiutta.

ap
[/quote]

Meidän kylläkin reilusti nuorempi meinasi laskea päin hissinkannatinta, kun oli väsynyt. Huudettiin, mut toinen puoliunessa, onneksi viime tingassa havahtui väistämään...

Vierailija
15/17 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta kummoisellekaan tuollainen liikuntamäärä. Toisaalta jo niin iso lapsi, et tietää kyllä mitä jaksaa ja mitä ei.
Ulkoilma tekee aina hyvää ja väsymys katoaa.
Toisaalta rinteessä ovat pahimpia "hyvät" laskijat, jotka kuvittelevat itse tai vanhemmat lapsen taidoista liikaa.

Vierailija
16/17 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräileekö se isä, mitä poika saa sinun vuorollasi tehdä?

Niinpä.

Vierailija
17/17 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän