Naapurin vauva itkee taas yläkerrassa neljättä tuntia
Minua ei siis tietenkään häiritse vauvan itku. Enemmänkin huokestuttaa että onko siellä kaikki hyvin, kun tuntuu välillä että se lapsi itkee taukoamatta koko päivän. Nyt olen tässä tehnyt töitä ja vauva on itkenyt aivan putkeen 4 tuntia, eikä tämä ole ensimmäinen kerta läheskään.
En ole koskaan tavannut tuota naapuria enkä tiedä millaisia ihmisiä siellä asuu. Pitäisikö olla huolissaan vai onko noin pitkäkestoinen yhtäjaksoinen itku normaalia? Minulla ei itselläni ole lapsia enkä tunne ketään jolla olisi.
Kommentit (86)
Kun ne silpoo niiltä sukuelimiä niin silloin kyllä kuuluu yhtämenoa hirveää kirkumista sitten se loppuu yhtä äkkiä. Ei olla niihin puututtu kun monikulttuuri uskonto. ( Kun hampaita tulee lapset kitisee enemmän kuin itkee ). Sen verran voi että soittaa lastensuojeluun ja kysyy miten pitkän putken yhteen menoon voi vauvaa itkettää jos itkee suoraa huutoa).
Vierailija kirjoitti:
No kyllä taitaisin tehdä lastensuojelu ilmoituksen tuossa tilanteessa. Voi olla normaalia tai voi olla vaikka vanhemmat baarissa ja lapsi yksin kotona, kuka tietää.
Mun lapsi itki vauvana myös tuntikausia, tai ainakin se tuntui siltä. Ei siitä olisi ainakaan mitään haittaa olisi ollut, jos joku oisi tarkistanut tilanteen. Itse asiassa ihmettelin kun ketään ei ikinä tullut.
V¨ttu mikä idiootti! Sepä se vasta auttaakin koliikkivauvan kanssa olijaa, että joku ääliö vielä soittelee sossun paikalle. Normaaliälyinen kyllä käsittää, että sellaista vauvaa ei olekaan, joka ei itkisi. Eikä baarit yleensä ole auki päiväsaikaan.
Pudota postiluukusta lahjakortti vauvoihin erikoistuneelle vyöhyketerapeutille.
Vierailija kirjoitti:
Tee lasku. Voi olla laiminlyöty hoito.
Lasku mistä? Ei liene laskutettava asia se, että vauva itkee.
Vierailija kirjoitti:
Mitään muuta ääntä en ole koskaan yläkerrasta kuullut kun tuo pikkuisen itku. Autosta en osaa sanoa koska kerrostalo on valtava. Ikkunoista voisi kyllä katsoa että onko siellä ketään kotona.
Olen ehkä liikaa sitten katsellut telkkaria ja lukenut lapsista joiden vanhemmat rilluttelevat baarissa päivät pitkät. En kai sitten viitsi lasua alkaa tekemään..
Ap.
Lähinnä vaikuttaa siltä, että et tiedä vauva-arjesta yhtään mitään. Vauvat itkevät. Sellaista on elämä. Lasuun on turha normaaleista elämän äänistä ilmoitella. Heillä on tärkeämpiäkin tehtäviä kuin juosta hysteerisen lapsettoman paniikkisoittojen perässä.
Koliikkivauvan äitinä olisin saattanut sen 3kk aikana tehdä harkitsemattomia tekoja, jos joku naapuri olisi tullut vohkaamaan hysteerisenä. Oli ihan riittävän raskasta muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vauvasta ei huolehdittaisi, ei se pahemmin enää itkeskelisi, kun se olisi jo osoittautunut turhaksi. Eiköhän yläkerrassa ole ihan peruskoliikkivauva.
Olin laitoskuntoutuksessa vauvani kanssa ja ajattelin naapuriperheestä just noin että eiköhän siellä ole homma hanskassa. Ei ollut.
Äiti maata möllötti samalla kun vauva huusi yksin sängyssään.Vauva tietenkin huostattiin kun äiti ei kyennyt huolehtimaan hänestä eikä itsestään. Siellä laitoksessa olisi kyllä autettu ja tuettu vanhemmuutta mutta hän ei kyennyt sitä ottamaan vastaan
Siis, miten selvisi, että äiti vaan makoili, kun vauva huusi. On kai ihan normaalia laskea lapsi hetkeksi sänkyyn, kun menee avaamaan oven? Tuskin ne rynnäköllä tuli ovesta sisään ja löysi möllöttävön äidin ja yksin itkevän vauvan?
Vierailija kirjoitti:
Mitään muuta ääntä en ole koskaan yläkerrasta kuullut kun tuo pikkuisen itku. Autosta en osaa sanoa koska kerrostalo on valtava. Ikkunoista voisi kyllä katsoa että onko siellä ketään kotona.
Olen ehkä liikaa sitten katsellut telkkaria ja lukenut lapsista joiden vanhemmat rilluttelevat baarissa päivät pitkät. En kai sitten viitsi lasua alkaa tekemään..
Ap.
No käy vaikka soittamassa ovikelloa ja kysy onko kaikki hyvin ja voitko olla avuksi. Voit vaikka sanoa, että olet lähdössä kauppaan ja kuulit lapsen itkua ja tuli mieleen, jos itse eivät pääse kauppaan siksi. Tai keksi vaikka joku tekosyy, onko teidän hesari mennyt väärään osoitteeseen tms. Siitä ainakin näet onko porukkaa kotona.
Kyllä niin on että parempi tarkastaa asia kuin tapahtuu muuta pahaa.Monet on kaltoin kohdeltu ja kidutettu.Tulee mieleen toi YLE areenassa oleva TV sarja ohuella langalla ruotsin Malmössä. Katsot mistä asunnosta huuto tai itku tulee ja ovesta nimen sitten ilmoitat. Oven nimi tosin voi olla peitenimi sillä asuntojen jälleen vuokraus pimeästi on yleistä. Uskonnoissa tapahtuu kauheita.
Toi olisi mun painajainen. Lähitalossa lähes tauotta pihalla haukkuvat koirat ei häiritse pätkääkään mutta jos seinän takana parkuisi lapsi, se olsii yhtä helvettiä. Mielestäni lapsen metelöinnin takia, oli se sitten vauva tai isompi, pitäisi saada varoitus häiriköinnistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Lähinnä vaikuttaa siltä, että et tiedä vauva-arjesta yhtään mitään. Vauvat itkevät. Sellaista on elämä. Lasuun on turha normaaleista elämän äänistä ilmoitella. Heillä on tärkeämpiäkin tehtäviä kuin juosta hysteerisen lapsettoman paniikkisoittojen perässä.
Miten ihmeessä voisin tietääkään jos minulla ei ole lapsia enkä tunne ketään jolla olisi? Ihan suotta kettuilet siellä minulle. Sen vuoksi kysyin täällä että onko tuollainen jatkuva tauotta itkeminen normaalia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vauvasta ei huolehdittaisi, ei se pahemmin enää itkeskelisi, kun se olisi jo osoittautunut turhaksi. Eiköhän yläkerrassa ole ihan peruskoliikkivauva.
Olin laitoskuntoutuksessa vauvani kanssa ja ajattelin naapuriperheestä just noin että eiköhän siellä ole homma hanskassa. Ei ollut.
Äiti maata möllötti samalla kun vauva huusi yksin sängyssään.Vauva tietenkin huostattiin kun äiti ei kyennyt huolehtimaan hänestä eikä itsestään. Siellä laitoksessa olisi kyllä autettu ja tuettu vanhemmuutta mutta hän ei kyennyt sitä ottamaan vastaan
Siis, miten selvisi, että äiti vaan makoili, kun vauva huusi. On kai ihan normaalia laskea lapsi hetkeksi sänkyyn, kun menee avaamaan oven? Tuskin ne rynnäköllä tuli ovesta sisään ja löysi möllöttävön äidin ja yksin itkevän vauvan?
Samaa ihmettelin. Ja jos nämä olivat laitoskuntoutuksessa, eikö sille äidille olisi pitänyt olla apua siellä muutenkin. Miten voidaan sanoa, että hän ei kyennyt ottamaan apua vastaan, jos kuitenkin oli jossain laitoksessa. Sehän nimenomaan on apua muös siihen vanhemmuuteen. Mitä hän muka siellä laitoksessa teki, ellei saanut mitää apua lapsen hoitoon?
Vierailija kirjoitti:
Toi olisi mun painajainen. Lähitalossa lähes tauotta pihalla haukkuvat koirat ei häiritse pätkääkään mutta jos seinän takana parkuisi lapsi, se olsii yhtä helvettiä. Mielestäni lapsen metelöinnin takia, oli se sitten vauva tai isompi, pitäisi saada varoitus häiriköinnistä.
Trollollolloo. Jokainen normaaliälyinen käsittää, ettei vauva tarkoituksella häiriköi, vaan itse syystä. Sille syylle ei välttämättä voi mitään. Jos on masu kipeä, se on vaikka mitä tekisi. Noin esimerkiksi.
Kuinka ihmiset viitsii tehdä lapsia kerrostaloon? En sano tätä pahalla vaan aidosti ihmettelen. Vauvan itku on muutenkin stressaavaa ja vielä jos pitäisi koko ajan pelätä että häiritsee naapureita, pienessä asunnossa ei itsekään pääse itkua ikinä pakoon vaikka vanhemmat hoitaisivat vuorotellen vauvaa. Omakotitalossa ei sentään tarvitse naapureista huolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Miten ihmeessä voisin tietääkään jos minulla ei ole lapsia enkä tunne ketään jolla olisi? Ihan suotta kettuilet siellä minulle. Sen vuoksi kysyin täällä että onko tuollainen jatkuva tauotta itkeminen normaalia.
Ap
Lapsettomillekin on omien aivojen käyttö sallittua. Ei pitäisi olla ylivoimasta hahmottaa, että vauvat itkevät, koska eivät osaa puhumalla kertoa, mikä on hätänä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka ihmiset viitsii tehdä lapsia kerrostaloon? En sano tätä pahalla vaan aidosti ihmettelen. Vauvan itku on muutenkin stressaavaa ja vielä jos pitäisi koko ajan pelätä että häiritsee naapureita, pienessä asunnossa ei itsekään pääse itkua ikinä pakoon vaikka vanhemmat hoitaisivat vuorotellen vauvaa. Omakotitalossa ei sentään tarvitse naapureista huolia.
Kaikilla ei ole mahdollisuutta tai edes halua muuttaa omakotitaloon. Syitä molempiin lukuisi. Itse en ainakaan pätkääkään ajattele naapureita, jos vauva itkee. Keskityn ihan vain siihen vauvaan. Naapurit pitäköön itse huolen itsestään ja muuttakoon vaikka sinne omakotitaloon, jos eivät elämän ääniä kestä. Itkua pääsee "pakoon" vaikka lenkille. Myös vauvan vanhemmat, jos on kaksi aikuista perheessä.
Jos vauva itkee todella päiväkaupalla tunteja putkeen, olisin itsekin huolissani. Saattaisin tehdä lasun kyllä tuossa tilanteessa, koska ei sitä oikeasti voi ikinä tietää mikä meininki siellä yläkerrassa on. Parempi tehdä väärä hälytys kun olla tekemättä mitään jos lapsella okin asiat hullusti.
Tee lasku. Voi olla laiminlyöty hoito.