Naapurin vauva itkee taas yläkerrassa neljättä tuntia
Minua ei siis tietenkään häiritse vauvan itku. Enemmänkin huokestuttaa että onko siellä kaikki hyvin, kun tuntuu välillä että se lapsi itkee taukoamatta koko päivän. Nyt olen tässä tehnyt töitä ja vauva on itkenyt aivan putkeen 4 tuntia, eikä tämä ole ensimmäinen kerta läheskään.
En ole koskaan tavannut tuota naapuria enkä tiedä millaisia ihmisiä siellä asuu. Pitäisikö olla huolissaan vai onko noin pitkäkestoinen yhtäjaksoinen itku normaalia? Minulla ei itselläni ole lapsia enkä tunne ketään jolla olisi.
Kommentit (86)
Koliikki, kipeänä, uhma-ikä, väsynyt yms.
Jos vauvasta ei huolehdittaisi, ei se pahemmin enää itkeskelisi, kun se olisi jo osoittautunut turhaksi. Eiköhän yläkerrassa ole ihan peruskoliikkivauva.
Vierailija kirjoitti:
Joku koliikkivauva, tai sitten jotain on oikeasti vinossa. Jos on koliikkivauva, mieti miten karseaa sen vanhemmilla on.
Juu ymmärrän kyllä ihan täysin. Ja en siis mitenkään pahalla ajattele vaan olen aidosti huolissani että onko vauvalla ja perheellä kaikki hyvin kun itkee niin paljon. Koliikista ja semmoisista en oikein tiedä mitään.
Mä luulin joskus reilun vuoden verran että naapurin koira on vauva. Oli todella samanlainen ääni kun vaikeroi yksinäisyyttään.
No kyllä taitaisin tehdä lastensuojelu ilmoituksen tuossa tilanteessa. Voi olla normaalia tai voi olla vaikka vanhemmat baarissa ja lapsi yksin kotona, kuka tietää.
Mun lapsi itki vauvana myös tuntikausia, tai ainakin se tuntui siltä. Ei siitä olisi ainakaan mitään haittaa olisi ollut, jos joku oisi tarkistanut tilanteen. Itse asiassa ihmettelin kun ketään ei ikinä tullut.
Vi tuttais jos naapurit tulis vielä vauvan lisäksi ovelle märisemään.
Naapurin koliikkivauva huusi aikoinaan 7 kuukautta putkeen.
(Ja kukaan kyylä ei tehnyt mitään lasua tuosta.)
Vierailija kirjoitti:
No kyllä taitaisin tehdä lastensuojelu ilmoituksen tuossa tilanteessa. Voi olla normaalia tai voi olla vaikka vanhemmat baarissa ja lapsi yksin kotona, kuka tietää.
Mun lapsi itki vauvana myös tuntikausia, tai ainakin se tuntui siltä. Ei siitä olisi ainakaan mitään haittaa olisi ollut, jos joku oisi tarkistanut tilanteen. Itse asiassa ihmettelin kun ketään ei ikinä tullut.
Näitä turhia ilmoja on riittävästi luuletko että se parantaa vanhempien oloa setviä vielä pas kaa sossujen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No kai ap:lla ja monella muullakin nyt jotkut hoksottimet on kuitenkin arvioida, miten todennäköistä on, että ovat vanhemmat baarissa esim maanantai-iltapäivällä klo 13-17. Jos näkyy valoja, liikettä ikkunassa, kuuluu muutakin ääntä kuin vauvan itku, onko auto pihassa jne.
Vauvan itku on kyllä rasittavaa. Miten ihmiset sietävät vauvojaan?
Kerran naapuri soitti sossuun kävin takomassa nyrkeillä ovea. Muutti aika liukkaasti pois. Oppivat tekemään lasuja.
Vie sinne tuttipullo ja purkki korviketta. Vauvalla voi olla nälkä, mutta nykyään äitejä syyllistetään rankasti jos imettämällä ei tule vauvalle tarpeeksi maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos vauvasta ei huolehdittaisi, ei se pahemmin enää itkeskelisi, kun se olisi jo osoittautunut turhaksi. Eiköhän yläkerrassa ole ihan peruskoliikkivauva.
Olin laitoskuntoutuksessa vauvani kanssa ja ajattelin naapuriperheestä just noin että eiköhän siellä ole homma hanskassa. Ei ollut.
Äiti maata möllötti samalla kun vauva huusi yksin sängyssään.
Vauva tietenkin huostattiin kun äiti ei kyennyt huolehtimaan hänestä eikä itsestään. Siellä laitoksessa olisi kyllä autettu ja tuettu vanhemmuutta mutta hän ei kyennyt sitä ottamaan vastaan
Käy pudottamassa postiluukusta suklaalevy ja joku kannustava viesti äidille.
Vierailija kirjoitti:
Vauvan itku on kyllä rasittavaa. Miten ihmiset sietävät vauvojaan?
Sellaiset ihmiset eivät yleensä hanki lapsia, jotka eivät siedä vauvoja. Ei se itku tietenkään kivaa kuunneltavaa ole, mutta se nyt on normaali osa ihmisen elämää. Sitten pitäisi olla TODELLA huolissaan, jos vauva ei koskaan itkisi.
Mitään muuta ääntä en ole koskaan yläkerrasta kuullut kun tuo pikkuisen itku. Autosta en osaa sanoa koska kerrostalo on valtava. Ikkunoista voisi kyllä katsoa että onko siellä ketään kotona.
Olen ehkä liikaa sitten katsellut telkkaria ja lukenut lapsista joiden vanhemmat rilluttelevat baarissa päivät pitkät. En kai sitten viitsi lasua alkaa tekemään..
Ap.
Kannattaa vähän tarkkailla, millainen perhe on ja kirjoittaa ylös milloin vauvan itkua kuuluu. Sitten jos tilanne vaikuttaa vielä oudolta, voisi tehdä lasun.
Joku koliikkivauva, tai sitten jotain on oikeasti vinossa. Jos on koliikkivauva, mieti miten karseaa sen vanhemmilla on.