Tuttavan lapsi kuoli karmealla tavalla :(
Pikkuinen kompastui avonaisen tiskikoneen päälle ja veitsi lävisti kaulan. Hän oli vain 2-vuotias. Tuntuu pahalta enkä voi kuvitellakaan tuttavan kokemaa tuskaa. Miten voisin auttaa häntä?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kellään enää nykypäivänä ole tiskikone lattialla? Nykykoneet on ergonomisesti korkealla ja samalla turvallisia lasten kanssa.
Luleeko joku tosissaan, että kaikki vanhassa (1990-luvun, hih! ) asunnossa asuvat muuttavat siellä kaiken joka vuosikymmenen uuden muodin ja ergonomian mukaan?
Oletko huomannut, että edelleen suurin osa myynnissä olevista tiskikoneista on tarkoitettu sijoitettavaksi lattialle.
Joo, saattaahan noita todella kamalia onnettomuuksia sattua.
Silti mulla on vaikea ymmärtää, miten tappavan pituisia veitsiä voi olla tiskikoneen ruokailuvälinekotelossa. Eihän suihkuvarretkaan sovi pyörimään,jos siinä niin pitkiä veitsiä on, ja lyhemmällä terällä ei ihan helposti saa ketään hengiltä vaikka yrittäisi.
Ei tarvi osua, ku valtimoon...
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 23:27"]Ei kai kellään enää nykypäivänä ole tiskikone lattialla? Nykykoneet on ergonomisesti korkealla ja samalla turvallisia lasten kanssa.
Näin monta alapeukkua. Taitaa palstalaisilla olla 90-luvun keittiöt.
Mulla on 1950-luvun keittiö ja ihana onkin!
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni on Lastenklinikalla töissä ja on kertonut, että huomattavan suuri osa näistä pienten lasten tapaturmista johtuu nimenomaan avonaisten tiskikoneiden luukkujen päälle kompastuneista lapsista. Veitset, haarukat ym. terävät olleet terä ylöspäin.
Todellakin voi pitää paikkaansa.
Olen lastenklinikalla töissä eikä mun vuorojeni aikana kertaakaan ole tälläistä lasta päivystykseen tullut. Tramboliinit, skeitit, jalkapallo, kuuma vesi ja kiipeily sen sijaan on ollut usein onnettomuuksien taustalla.
Herran jestas, remontoiko joku keittiön joka vuosikymmen? Ei kannata ehkä
Itse asun alle 10 vuotta vanhassa kerrostalossa asuntomessualueella - tämä siis ei ole halvinta aluetta. En ole ollut suunnittelemassa tätä asuntoa. Tiskikone on lattialla. Eikä noita voi todellakaan intergroida kalusteisiin vanhoissa asunnoissa koska ratkaisuihin vaikuttaa niin moni asia. Tiskikoneen paikka on kyllä mielestäni todella huonosti suunniteltu kuten tämä keittiö muutenkin. Mutt en sitä tässä laittaisi tuohon missä se on, sillä luukku on todellakin tiellä. Mutta lattialle sen laittaisin.
Samoin kun edellisessä asunnossa keittiö remontoitiin 2009, lattialle se tiskikone laitettiin. "Me ollaan rikkaita, meillä on uudenaikainen keittiö, eikö muilla muka ole" -ajattelu on lapsellista. Kun se tiskikone on lattialla miljoona-asunnoissakin ja ihan uusissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä on mahdollinen tapahtuma, valitettavasti. Mieheni työkaveri menetti lapsensa samalla tavalla. Tästä on jo jokunen vuosi. En tiedä tapauksen yksityiskohtia eikä niitä tietenkään kehtaa kysyäkään, vain sen että kävi onnettomuus, jossa tiskikoneessa oli pystyssä veitsi, joka jollain tavalla aiheutti 5-vuotiaan kuoleman. Lapsi ei ollut edes kovin pieni ja silti näin tapahtui.
Samoin meidän perhetututun 4-vuotias poika kuoli fileerausveitseen. Aivan kamalaa, mutta osasin laittaa sen jälkeen aina myös haarukat piikit alaspäin eikä uudessa koneessamme ole tuota vaaraa.
No tuskin pitivät koko ajan konetta kokonaan auki! Pojan äiti oli täyttämässä tiskikonetta, kun poika tuli juoksemalla, kompastui ja suoraan siihen fileerausveitseen. Ainakin meidän lapset on tosi eloisia, ihan hyvin voisi tuollainen tapahtua meidänkin perheessä, siksi varon teräviä. Pesen kaikki veitset koneessa, mutta teräpuoli alaspäin, ettei itsellekään sattuisi vahinkoa.
Siis mä en nyt ymmärrä, pidättekö sitä luukkua useinkin sepposen selällään? :O
tää on pelottelutarina jotta ihmiset ei jättäisi tiskikoneenluukkua auki
Oli totta tai ei, Minä ostin raskaana ollessani rikkinäisen astianpesukoneen tilalle sellaisen, jossa vedettävä aterinteline ylimpänä. Ihan just siks kun olin kuullut näitä tarinoita. Nyt villin kaksivuotiaan kanssa kiitän itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo olisi oikeasti tapahtunut, olisi se taatusti ollut uutisissa, esim. Ilta-Sanomissa.
Ei ne kaikki asiat välttämättä niittenkään tietoon mene.
Vierailija kirjoitti:
Oli totta tai ei, Minä ostin raskaana ollessani rikkinäisen astianpesukoneen tilalle sellaisen, jossa vedettävä aterinteline ylimpänä. Ihan just siks kun olin kuullut näitä tarinoita. Nyt villin kaksivuotiaan kanssa kiitän itseäni.
Meillä myös tällainen! Suosittelen.
Itse olen jo pitkään asettanut veitset kärki alas päin, sillä minulla on taipumus tökkiä sormiani niihin.
Muuten ei olisi ongelmaa, mutta kun nuo leikkuuveitseni ovat todella teräviä, niin tulee iso haava jo pikku tökkäisystä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan puhtaasta mielenkiinnosta, mahtuuko tuohon telineeseen kauhat ja muut aterimia isommat välineet?
Luleeko joku tosissaan, että kaikki vanhassa (1990-luvun, hih! ) asunnossa asuvat muuttavat siellä kaiken joka vuosikymmenen uuden muodin ja ergonomian mukaan?
Oletko huomannut, että edelleen suurin osa myynnissä olevista tiskikoneista on tarkoitettu sijoitettavaksi lattialle.
Joo, saattaahan noita todella kamalia onnettomuuksia sattua.
Silti mulla on vaikea ymmärtää, miten tappavan pituisia veitsiä voi olla tiskikoneen ruokailuvälinekotelossa. Eihän suihkuvarretkaan sovi pyörimään,jos siinä niin pitkiä veitsiä on, ja lyhemmällä terällä ei ihan helposti saa ketään hengiltä vaikka yrittäisi.