Tuttavan lapsi kuoli karmealla tavalla :(
Pikkuinen kompastui avonaisen tiskikoneen päälle ja veitsi lävisti kaulan. Hän oli vain 2-vuotias. Tuntuu pahalta enkä voi kuvitellakaan tuttavan kokemaa tuskaa. Miten voisin auttaa häntä?
Kommentit (53)
Urbaani legenda, mun kuulemassa versiossa veitsi painui suoraan sydämmeen.
Arvasin, että joku tulee huutamaan tänne provoa. Miksi, saanko kysyä?
ap
Tämän jutun äitini kertoi jo minulle kun olin pieni että en juokse keittiöön
kun apk on auki ja itse laitan veitset lappelleen tai ainakin kahva ylösin koneeseen. Äidilläni oli tapana pelätä kaikkea ja kertoi turvallisuusnarkomaniansa höysteeksi kauhujuttuja.
Palomiehet kertovat tuota "legendaa", se on sinänsä hoitanut hommansa, että nykyään laita veitset terä alaspäin ja kone ei ole auki ellen ol evieressä. Tämä on täysin mähdollinen tapaturma, siksi tarinaa pidetään hengissä.
Minä olen pienenä kompastunut pesukoneen päälle, jonka alin taso oli vedetty esiin. Veitset ja haarukat pystyssä.Yksikään aterin ei mennyt edes ihosta läpi. Sen sijaan pesukoneen ovi irtosi :D
Vaikka tää ketju oliski provo, ei se muuta sitä etteikö näin oikeasti voisi käydä!!
Tästä syystä itse laitan AINA veitset teräpuoli alaspäin koneeseen. ihan vaan varmuuden vuoksi.
Ystäväni on Lastenklinikalla töissä ja on kertonut, että huomattavan suuri osa näistä pienten lasten tapaturmista johtuu nimenomaan avonaisten tiskikoneiden luukkujen päälle kompastuneista lapsista. Veitset, haarukat ym. terävät olleet terä ylöspäin.
Todellakin voi pitää paikkaansa.
Jos tuo olisi oikeasti tapahtunut, olisi se taatusti ollut uutisissa, esim. Ilta-Sanomissa.
Minä en ole kuullut tuollaista juttua, mutta olen silti aina laittanut veitset terä alaspäin aterintelineeseen. Johtuu siitä, että joskus teininä laitoin kaikki aterimet kahva alaspäin ja sitten tyhjentäessä jotenkin epähuomiossa teloin käteni törröttävään terään.
Kannattaa hankkia Mielen tiskikone, siinä veitset ja muut aterimet on yläkorissa lappeellaan.
Ei kai kellään enää nykypäivänä ole tiskikone lattialla? Nykykoneet on ergonomisesti korkealla ja samalla turvallisia lasten kanssa.
Toi on kyllä aika paha. Onneksi kuoli ainakin nopeasti. Kielletään astianpesukoneet.
Paska provo