Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä! Mies mukana neuvolassa!

Vierailija
01.04.2015 |

Miksi?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydäänkö perhevalmennuksessa vielä toisen ja kolmannen lapsen aikana?

Vierailija
2/45 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 10:15"]Käydäänkö perhevalmennuksessa vielä toisen ja kolmannen lapsen aikana?
[/quote]

Ei valmennus ole pakollinen. Itse en käynyt kummankaan raskauden aikana, mutta yh-ystäväni mukana olin koska tämä ei halunnut mennä yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudompaa on, jossei ole mies mukana. Eikö kiinnosta vai eikö ehdi tulemaan? Se on sen miehenkin lapsi, ja on hyvä tietää kaikesta lapseen liittyvistä asioista. Vaikka lapsi olisikin vielä äidin mahassa. Muutenkin miehen on hyvä olla naisen tukena, varsinkin ultrissa.

Vierailija
4/45 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmitti kun mies sellaisessa työssä että vapaan järjestäminen neuvolakäyntiä varten oli hankalaa. Kävi kuitenkin molempien lasten kohdalla pari kertaa mun mukana neuvolassa. Molempien kanssa oli myös mukana rakenne ja np- ultrissa.

Vierailija
5/45 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 11:46"]Oudompaa on, jossei ole mies mukana. Eikö kiinnosta vai eikö ehdi tulemaan? Se on sen miehenkin lapsi, ja on hyvä tietää kaikesta lapseen liittyvistä asioista. Vaikka lapsi olisikin vielä äidin mahassa. Muutenkin miehen on hyvä olla naisen tukena, varsinkin ultrissa.
[/quote]

Olin kerran äitipolilla odottamassa ultraan pääsyä kun yhdestä huoneesta tuli nainen itkien. Soitti ilmeisesti miehelleen ja kertoi ettei sydänääniä kuulunut. Tuntui kauhealta että olisin itse ollut yksin tuossa tilanteessa enkä sen jälkeen uskaltanut mennä ultraan yksin. Samahan voidaan tietenkin todeta neuvolassakin..

Vierailija
6/45 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä äiti pelkästään käy neuvoloissa myös lasten kanssa.  Ekan kohdalla myös ultrissa kävi yksin, nyt olen kerran ollut mukana ultrassa. Synnytyksessä olin mukana ja meillä oli perhe huone jossa oltiin kaikki. Ihmetyttää että oikeastikko isät noin paljon mukana? Olen kuvitellut olevani hyvä ja rakastava isä ja vielä kun täällä kaikkien miehet haukutaan, mutta enkai olekkaan.  ap

Vierailija
7/45 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies oli mukana esikoisen aikaan ensimmäisessä neuvolassa, sekä np-ultrassa. Rakenneultraan olisi lähtenyt myös, mutta oli oksennustaudissa, joten en ottanut mukaan. Myös synnytyksessä oli mukana. Kuopuksen kohdalla oli mukana np-ultrassa ja rakenneultrassa. Ja myös silloin oli synnytyksessä mukana. Omasta halustaan kaikissa. Yhtä lailla he ovat hänenkin lapsia, myös hän halusi tietää missä mennään ja miltä kaikki näyttää. Muistan vieläkin ne kyyneleet, mitkä valuivat miehen silmäkulmasta, kun olimme ensimmäistä kertaa esikoista ultrassa katsomassa.

Vierailija
8/45 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin mies on ollut aina mukana, joskus järjestänyt töitäänkin uusiksi että päääsee mukaan neuvolaan. Raskausaikana olin niin kova pyörtyilemään ettei olisi edes uskaltanut päästää minua yksin kun neuvolaan on aika pitkä matka.
Viime kerralla mies vei lapsen neuvolaan yksin, koska minulla oli töitä. Ei neuvola ole naisten aluetta ja ainakin meidän neuvolassa on aina kehuttu kun isäkin mukana. Varmasti olet hyvä ja rakastava isä mutta läsnä voi aina olla enemmän. Ja se on oikeasti aika antoisaa nähdä miten oma lapsi on oppinut upeita juttuja ja kasvaa tohinalla, neuvolassa sen jotenkin ymmärtää paremmin kun niitä juttuja tarkkaillaan. Mukaan vaan, et varmasti kadu! :)

Vierailija
9/45 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 11:54"]

Meillä äiti pelkästään käy neuvoloissa myös lasten kanssa.  Ekan kohdalla myös ultrissa kävi yksin, nyt olen kerran ollut mukana ultrassa. Synnytyksessä olin mukana ja meillä oli perhe huone jossa oltiin kaikki. Ihmetyttää että oikeastikko isät noin paljon mukana? Olen kuvitellut olevani hyvä ja rakastava isä ja vielä kun täällä kaikkien miehet haukutaan, mutta enkai olekkaan.  ap

[/quote]

Mulla on kaksi lasta ja sanoisin, että neuvolan odotushuoneessa törmää aina mieheen tai kahteen.  Ultrassa (4 kertaa) kun olen käynnyt niin odotushuone on täysi pareja. Ja päivystyksessäkin taisi puolella naista olla mies mukana. 

Se, että oletko neuvolassa mukana ei kerro juurikaan mitään siitä miten hyvä tai rakastava isä olet. 

Vierailija
10/45 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmen pienen lapsen isä ja aina mahdollisuuksien mukaan olen ollut neuvolassa. Mikä tarkoittaa, että ensimmäisen kanssa usein ja järjestelin lomapäiviä siten, että saatoin olla mukana neuvolassa niin odotusaikana kuin vauvan syntymän jälkeen. Toisen kanssa jäi ihan yksittäisiin kertoihin, koska usein sitten hoidin isompaa samalla kun vaimoni oli vauvan kanssa neuvolassa. Nyt kun kolmas tuli, niin konkreettisesti neuvolaan en ole päässyt kertaakaan, koska hommana on sitten hoitaa isompia tuona aikana, eli olen kyllä nytkin vienyt/hakenut neuvolalle, mutta sitten ollaan ulkoiltu siinä ulkona. Lähinnä vaimoni ja toki minäkin haluaisin rajoittaa sitä, että miten paljon sisällä ollessaan leiikkisivät sitten neuvolan leluilla ja keräisivät siitä lisää pöpöjä jo tovin jatkuneeseen flunssa/noro/r-virus/vesirokko - kierteeseen.

Vierailija
11/45 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 11:54"]

[/quote]

Niin eihän se neuvolassa käyminen tee kenestäkään hyvää isää. Oletko hyvä puoliso myös? Oletko keskustellut lastesi äidin kanssa haluaisiko hän sinut mukaan tai osallistumaan enemmän? Sehän se kai ratkaisee?

Vierailija
12/45 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 00:19"]

Tutkimuksen mukaan koulutetut isät käy neuvolassa siinä kuin äiditkin. Ja maahanmuuttajat. Duunari-isiä ei siellä näy.

[/quote]

Yksi syy tähän on varmaankin se, että duunari-isillä saattaa olla sellainen työ ettei sieltä noin vaan kesken päivää piipahdeta neuvolaan. Sen sijaan koulutetummat isät ovat usein työpaikoissa, joissa pystyy itse päättämään ja suunnittelemaan työaikojaan ja vapaa neuvolaa vartem järjestyy helpommin.

Minusta on ihan ok, jos isä käy neuvolassa äidin kanssa. Mutta jos tämä aiheuttaa lisätöitä isän duunikavereille niin huonompi juttu. Neuvolakäyntejä voi olla usein ja isän poissaolot työpaikalta voivat olla hankalia. Entäpä jos isä on luokanopettaja? Löytyykö ymmärrystä sille, että lapsia opettaa vähän väliä sijainen, kun opettaja on neuvolassa vaimonsa kanssa?

Vierailija
13/45 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi on ihan yhteinen hanke. Mies on ollut odotusajasta lähtien joka käynnillä mukana ja samoin lapsen synnyttyä. Haluamme molemmat tietää, missä mennään. 

Vierailija
14/45 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli raskausaikana ja nyt vauvankin kanssa. Opiskelut mahdollisti, seuraavien kanssa ei varmaankaan töiden vuoksi pysty. Pääsi mieskin heti mukaan kuvioihin ja tiesi missä mentiin, ilman, että tarvitsi toistaa terkan jutut. Mun mielestä ehdottomasti hyvä juttu :) mutta kukin tyylillään, ei kaikki miehet halua mennä, eikä varmastikaan kaikki naiset siippaansa mukaan edes huolisi.

Vierailija
15/45 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mieheni on lastemme isä. Tokalla kerralla oli esikoisen kanssa, kun mä kävin neuvolassa, mutta edelleen haluaa tulla mukaan lasten neuvolakäynneille.

Vierailija
16/45 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lapsi on meidän kummankin, ei vain minun. Miehelle käyntien kohokohta oli aina sydänäänten kuuntelu, teki vauvasta jollakin tavalla hänelle konkreettisemman. Mies oli kaikilla raskausajan käynneillä mukana pl. ne äitiysloman ajalle osuvat käynnit kun neuvolassa ravattiin joka viikko.

Lapsen synnyttyäkin ollaan aina molemmat mukana, mies ei todellakaan halua jäädä pois.

Vierailija
17/45 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 22:01"]Meillä lapsi on ihan yhteinen hanke. Mies on ollut odotusajasta lähtien joka käynnillä mukana ja samoin lapsen synnyttyä. Haluamme molemmat tietää, missä mennään. 
[/quote]

Please, lisääntykää lisää jotta lapsilleni riittää puolisoiksi noin omistautuvia isiä :)

Vierailija
18/45 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä! Mies mukana neuvolassa! Miksi?" - Saanko miehenä kysyä yksinkertaisen kysymyksen, että miksi ei? Yleensä kaiketi niin, että lasta odottavat molemmat vanhemmat, etten sanoisi "tapahtuman" alulle panneet, vaikka ennen lapsen syntymää kantajana on nainen.  

Vierailija
19/45 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 22:07"]

"Mitä! Mies mukana neuvolassa! Miksi?" - Saanko miehenä kysyä yksinkertaisen kysymyksen, että miksi ei? Yleensä kaiketi niin, että lasta odottavat molemmat vanhemmat, etten sanoisi "tapahtuman" alulle panneet, vaikka ennen lapsen syntymää kantajana on nainen.  

[/quote]

En ole isänä kertaakaan ollut. Jotenkin olisi outoa jo ajatuskin outo...

Vierailija
20/45 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset aloitukset tuovat aina minulle suoraan mieleen sen, miten vanhoillisessa kodissa olen kasvanut. Vaikka tietenkin uskon siihen, että lapsi on ihan yhtä paljon isän kuin äidinkin, on vaikea suhtautua siihen, että mies tulisi neuvolaan ja synnytykseen mukaan tai jäisi vauvan kanssa kotiin. Minua aina nolottaa tuollaiset asiat, tunnen etten halua "vaivata" miestä itseni tai lapsen takia. Kai pelkään näkeväni miehen silmistä sen välinpitämättömän kyllästymisen, jota omat miespuoliset sukulaiset osoittivat raskautta ja pikkulasten hoitoa kohtaan. Olkaa ikionnellisia, jos teillä on välittävä ja osallistuva kumppani - se ei vielä 2010-luvun Suomessakaan ole itsestäänselvyys.