Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies näköjään ulkoistanut itsensä joululomaksi

Vierailija
20.12.2021 |

Laskeskelin tässä, että mies aloitti loman viikko sitten ja on sen jälkeen nukkunut kotona yhden yön. On reissannut sukulaisissa ja lomaillut mökillä. Ei osallistu mihinkään jouluvalmisteluun kotona, silloinkin kun ei ole matkoilla, on pakko nähdä kavereita. Alkaa kohtapuoliin tuntua siltä, että ihan sama, vaikkei enää tulisi kotiin ollenkaan.
Näin. Piti saada purkaa ärsytystä.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko miehen loma-ajankohta jouluvalmisteluja varten vai hänen rentoutumisekseen?

Onko muilla tapana tsekkautua ulos parisuhteesta, kodista ja perheestä, kun on lomaa töistä? Minä olen töissä myös, mutta en ole silti jättänyt muita oman onnensa nojaan ja häipännyt kotona, kun on ollut lomaa.

Ap

Niin, mutta lapset ovat sinun, ei hänen.

Vierailija
22/42 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä siltä miehelt oikein odotat, mitä hänen tulisi tehdä lomallaan? Mietin vain, että ei meillä ole vielä tehty mitään jouluvalmisteluja, lauantaina oli normaali viikkosiivous. Jotenkin en osaa ajatella omaa miestäni asettelemassa kynttilöitä ja kukkia ympäri kotia, ripustamassa jouluverhoja tai etsimässä kinkkureseptejä, joten kerro ihmeessä, mitä sellaista joulussasi on, joka miehen pitää osata tehdä noin vain.

Esimerkiksi olohuoneessa on ollut 3 kk pahvipaketissa Ikean ruokapöytä ja 6 tuolia odottamassa kokoamista, mies on luvannut koota ne koko syksyn. Jouluaattona meille on kutsuttu vieraita syömään. Tämä olisi sellainen melko tärkeä asia monien muiden vastaavien lisäksi, joka minusta olisi aika hyvä saada tehtyä ennen joulua.

Ap

Siis ostatteko te joka vuosi uuden ruokapöydän vai mikä kumma on estänyt sinua tuoleja ja pöytää kokoamasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä siltä miehelt oikein odotat, mitä hänen tulisi tehdä lomallaan? Mietin vain, että ei meillä ole vielä tehty mitään jouluvalmisteluja, lauantaina oli normaali viikkosiivous. Jotenkin en osaa ajatella omaa miestäni asettelemassa kynttilöitä ja kukkia ympäri kotia, ripustamassa jouluverhoja tai etsimässä kinkkureseptejä, joten kerro ihmeessä, mitä sellaista joulussasi on, joka miehen pitää osata tehdä noin vain.

Esimerkiksi olohuoneessa on ollut 3 kk pahvipaketissa Ikean ruokapöytä ja 6 tuolia odottamassa kokoamista, mies on luvannut koota ne koko syksyn. Jouluaattona meille on kutsuttu vieraita syömään. Tämä olisi sellainen melko tärkeä asia monien muiden vastaavien lisäksi, joka minusta olisi aika hyvä saada tehtyä ennen joulua.

Ap

Kannattaa sanoa suoraan eikä vaan odotella että toinen tajuaa

Vierailija
24/42 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No milloinkas niitä sukulaisia ja kavereita pitäisi nähdä, jos ei lomalla?

Vierailija
25/42 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis omikron jyllää ja miehesi kyläilee siellä, täällä ja tuolla ja teille on tulossa ulkopuolisia syömään jouluna ja Suomen tehot on kohta täynnä????

Vierailija
26/42 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aivan totta, että vakituisesti täällä asuvat lapset ovat minun, eikä miehen. Joten jos mies ei haluakaan elää sellaista elämää, niin haluaisin tietää sen rehellisesti suoraan. Jos osapuolilla on niin erilaiset toiveet elämältä ja arjesta, niin kannattaisi ilman muuta ottaa ero. Juuri nyt olen niin kyrpiintynyt, että se tuntui muutenkin houkuttelevalta ajatukselta.

Ap

Vierailija
27/42 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko tämä. Kyllä teidän perheessä ha parisuhtwessa siellä Porvoossa on paljon ongelmia.

Vierailija
28/42 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se omikron on toinen asia, mikä suututtaa. Minä haluaisin elää varovasti ja olen tilannut ruuatkin kotiinkuljetuksella ja ostanut pikatestejä, jotka kaikki voivat tehdä ennen joulukyläilyä. Ja olen ottanut lapset pois koulusta, etteivät altistuisi siellä ennen joulua. Ja sitten yksi ravaa ympäri maailmaa holtittomasti.

Ap

Vierailija
29/42 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta voin kertoa, että mies ei taida haluta enää olla yhdessä kanssasi. Ei vaan osaa/pysty sanomaan asiaa rehellisesti suoraan. Yksi exäni alkoi käyttäytyä ihan yhtäkkiä samalla tavalla. Kaverin seura olikin tärkeämpää kuin yhdessä vietetty aika. Saattoi myös tulla kotiin todella myöhään. Ei vaan saanut suutansa auki. Sitä en tiedä oliko hänellä uusi nainen. Eikä sillä tiedolla ole enää merkitystäkään.

Ei se erohalun ilmaiseminen ole aina helppoa, kun jollain tavalla on kuitenkin kiinni toisessa.

Jos kysyttäessä vastaus on kiertelyä ja kaartelua, niin aika selvä homma.

Vierailija
30/42 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti olet odotellut puoli vuotta että mies kokoaa pöydän? Olisin itse koonnut sen jo ajat sitten.

Vierailija
31/42 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti olet odotellut puoli vuotta että mies kokoaa pöydän? Olisin itse koonnut sen jo ajat sitten.

Korjaus: siis kolme kk.

Vierailija
32/42 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta toi on laiskan miehen kanssa tuhoisa strategia. Muutaman vuoden päästä huomaat, että ihme ja kumma, joka ikinen kodin homma on tällainen, joka on helpompi tehdä itse. Koska toinen ei sitä tee. Miksi tekisi, kun ne hommat näyttävät hoituvan itsekseenkin, kunhan vaan tarpeeksi monta kuukautta jaksaa vetkuttaa.

Ja näin naisella on se kuuluisa perässävedettävä mies, jonka vetämiseen vuosien varrella kyllästyy. Ja niin tuli taas ero miehelle "yllätyksenä".

Vierailija
33/42 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta toi on laiskan miehen kanssa tuhoisa strategia. Muutaman vuoden päästä huomaat, että ihme ja kumma, joka ikinen kodin homma on tällainen, joka on helpompi tehdä itse. Koska toinen ei sitä tee. Miksi tekisi, kun ne hommat näyttävät hoituvan itsekseenkin, kunhan vaan tarpeeksi monta kuukautta jaksaa vetkuttaa.

Ja näin naisella on se kuuluisa perässävedettävä mies, jonka vetämiseen vuosien varrella kyllästyy. Ja niin tuli taas ero miehelle "yllätyksenä".

Se mieskö ne pöydät ja tuolit halusi ostaa?

Vierailija
34/42 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin ostaa pöydän ja tuolin ja myös maksoin ne. Olen maksanut kaiken muunkin täällä. Teen myös kaikki kotityöt. Ei ole mielestäni kohtuutonta odottaa, että mies voisi koota harvakseltaan jonkin huonekalun ja tehdä vastaavia pieniä hommia, kun hän on niissä paljon parempi kuin minä. Edelleenkään se ei ole kuitenkaan pakollista ja jos hän on sitä mieltä, että jostain syystä häneltä ei saa odottaa minkäänlaista osallistumista yhteisen elämän puolesta, vaan hän haluaa toisenlaisen elämän, niin haluaisin tietää sen, jotta voin tehdä siitä omat päätelmäni.

Ap

Vierailija
35/42 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon teille rauhallista joulunaikaa. Isot päätökset harkiten ajan kanssa. Toivottavasti löydätte keskusteluaikaa ja yhteisymmärrystä.

Vierailija
36/42 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oletko kysynyt mieheltäsi milloin hän tulee kotiin ja esittänyt esim toivomuksen että tulisi pari päivää ennen aattoa, että ehditte valmistella joulua?

Vierailija
37/42 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Milloin viimeksi pyysit miestä kokoamaan pöydän ja tuolit yhdessä kanssasi?

Vierailija
38/42 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Milloin viimeksi pyysit miestä kokoamaan pöydän ja tuolit yhdessä kanssasi?

Nainen tekee perheessä kaikki kotityöt ja mies ei saa yhtä pöytää ja muutamaa tuolia kasattua kerran kahdessakymmenessä vuodessa ilman apua?

Vierailija
39/42 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niitä vuokra-aviomiehiä vielä olemassa? Otat sellaisen kokoamaan kalusteet. Saa tehdä verotukseen vähennyksenkin.

Vierailija
40/42 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän useammankin tapauksen, jossa joulun jälkeen mies pudottaa parisuhteeseen liittyvän pommin: muutan pois / minulla on toinen nainen.

Tarkoituksena miehillä oli "viettää viimeinen joulu yhdessä", "antaa lapsille joulusta kiva muisto" jne. Pahin tapaus, jonka tiedän, oli mies, joka joulun jälkeen kertoi, että hän on saanut salarakkaansa kanssa lapsen. (Voimia, jos tunnistit itsesi)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä