Kuinka lyhyellä varoitusajalla olet valmis ottamaan yövieraita?
Ja jos nyt ilmaantuvat ilmoittamatta tai soittavat tuntia ennen, onko sinulle ok?
Ja siis tyyliin yötä vasten olisivat tulossa.
Kommentit (54)
Tänne vaan, vaiika samantien. Mutta arkiyönä pitää nukkua, eikä rupatella pikkutunneille asti.
Meille voi tulla milloin vain :) Toki jos ihan yllättäen tulee, niin toivon että tuo sitten ruokaa tullessaan myös. Meillä löytyy yläkerrasta kaksi vierashuonetta. Ja olkkariinkin mahtuu tarvittaessa.
Riippuu vähän. Kyl mä kaikki kaverit otan yöks jos on pakko. Oon poikkeuksellinen sinkkumies kun pystyn kaks vierasta majottaan omalle patjalleen ja peittoakin ja tyynyä riittää jos kelpaa ne mitä on. Kolmas mahtuu jos tuo oman makuupussinsa ja neljäs mun viereen "hätätapauksessa". :D
Anoppi ja muut mukavat tuttavat vaikka samantien.
Riippuu täysin kuinka läheinen ihminen on kyseessä, jos on läheinenkin, niin tervetuloa vain, saa valita nukkuuko sohvalla vai mun vieressä. Ja jos en ole kotona niin vara-avaimen voi hakea ja mennä majailemaan mun luo, kunhan sen vara-avaimen palauttaa hakupaikkaan. Vieraat on kivoja :)
Arvostan kyllä että ilmoitetaan päivää ennen. Ehtii hiukan raivata paikkoja ja ostaa edes aamupalatarvikkeita. Mutta saa toki tulla vaikka tunnin varoitusajalla. Silloin on kyllä turha odottaa viiden tähden hotellimajoitusta.
Kivempi on, että muutamaa päivää aiemmin on sovittu, jotta osaan laittaa lapset siivoamaan jälkensä vierashuoneesta, ja teen mielellään itse pedit valmiiksi. Iltapalaa ja aamupalaa varaan myös enemmän.
Mutta ei haittaa ilman varoitusaikaakaan, sitten vaan siivotaan yöpyjän/yöpyjien kanssa yhdessä, käydään yhdessä kaupassa hakemassa täydennöstä ja tehdään pedit yhdessä.
Jos käy jonkinlainen varhaisaamun känninen "yökyläily", se on sitten tasoa sohvalla, viltti ja tyyny. Jos ees sinne asti pääsee... Ja silloin ei aamupalaakaan niin kovasti tarvitse :)
Meille mahtuu monta yövierasta ja monia kertoja vuodessa se on oikein kivaa, jos olis jokaviikkoista, en jaksais.
Jos sotku ja kainaloon änkeävät koirat eivät haittaa, tervetuloa vain ilman varoitusaikaakin. Aina kaapista ruokaa löytyy.
Meille voi tulla heti, sillä pari makuuhuonetta on varattu aina vieraiden käyttöön. Petivaatteet ja lakanat ovat puhtaina vieraita varten.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 20:59"]
Ja jos nyt ilmaantuvat ilmoittamatta tai soittavat tuntia ennen, onko sinulle ok? Ja siis tyyliin yötä vasten olisivat tulossa.
[/quote]
Riippuu ihan täysin tilanteesta ja yösijan tarvitsijoista. En todellakaan ota ketä tahansa yövieraaksi, mutta jotkut taas voi tulla vaikkapa tunnin varotusajalla, kunhan syy on perusteltu. Tosin eipä tule ihan heti mieleen, kuka tänne korpeen haluaisi tulla tunnin varotusajalla yöpymään ja miksi.
Riippuu miksi, en halua tänne ketään muuten vaan mutta jos on hätä niin.
Kriisi tilanteessa voi tulla vaikka heti mutta normi tilanteessa ainakin 3vrk varoitusaika...enkä silloinkaan kyllä mieluusti ota vastaan.
Hätä ei lue lakia tällä periaatteella aina mahtuu. Poikkeus känniläisiä ei oteta keskelläyötä yötä ylläri kylään.
En tavallaan ikinä haluis ottaa ketään yöksi, mutta olen sanonut kavereille, että meille saa tulla vaikka keskellä yötä baarista, jos ei ole muuta paikkaa, ja jos ei vaadi muuta kun sohvan ja peiton.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 22:05"]
En tavallaan ikinä haluis ottaa ketään yöksi, mutta olen sanonut kavereille, että meille saa tulla vaikka keskellä yötä baarista, jos ei ole muuta paikkaa, ja jos ei vaadi muuta kun sohvan ja peiton.
[/quote]
eikö tuo ole jotenkin tosi ristiriitaista?
Saa tulla vaikka miten lyhyellä varoitusajalla, jos lupaa antaa pillua maksuksi yösijasta. Muuten ei.
Saa tulla milloin vaan.Ihan umpikännissä olevaa en kyllä mielläni majoita ,jos ei tajua mennä nukkumaan.Paitsi jos lapseni( 15v.) toisi hädissään kännisen kaverinsa meille nukkumaan.Antaisin kyllä kaverin nukkua päänsä selväksi.Tietenkin ilmottaisin siitä vanhemmille.
Mieluummin vähän aikaisemmin voisi ilmoittaa, mutta meillekin on tervetullut vaikka ilman ilmoitustakin, jos on hätä tai murhe. Tällä hetkellä vierashuone on ullakon raivaamisen vuoksi niin sekaisin ja likainen, että kovin lyhyellä varoitusajalla tulija joutuisi tyytymään sohvaan. Myöskään ruokapuoli ei välttämättä olisi kovin kummoinen, koska asutaan korvessa, eikä täältä niin vain hilppaista kaupassa käymään, ihan riippuisi sen hetkisestä jääkaapin/pakastimen sisällöstä.
Mutta yleisesti ottaen olisi kiva, jos kävisi enemmänkin/useammin yövieraita :)
Jos käy sohvamajoitus eikä säikähdä sotkua, meille voi tulla ilman sen kummempaa ennakkovaroitusta. Känniläisiä tosin en majoita. Ja tarjottavat on aika köyhiä. Mutta kyllä meille aina mahtuu.
Toki saa tulla. Ei siinä estettä. Ihan vaik heti. Vierashuoneessa ja samoin työhuoneessa on tilaa. Tosin ei pidä sitten odottaa ihmettä tarjoilulta. Saattaa jäädä pelkkään kahviin. Ja siitä en tykkää jos tullaa säästösyistä viikoksi lorvimaan ilmatteeksi ja odotetaan 5 tähden palvelua.