Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka lyhyellä varoitusajalla olet valmis ottamaan yövieraita?

Vierailija
01.04.2015 |

Ja jos nyt ilmaantuvat ilmoittamatta tai soittavat tuntia ennen, onko sinulle ok?

Ja siis tyyliin yötä vasten olisivat tulossa.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok jos mahtuvat yhteen vuodesohvaan, muuten menee säätämiseksi.

Vierailija
2/54 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun luo aina yöksi mahtuu jossei sotku haittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos joku kriisi niin ok, mutta muuten.. en mä mikään hotelli ole.

Vierailija
4/54 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kaverit voi tulla lyhyelläkin varoitusajalla. Muuten haluan tietää pari pv ennen siivouksen ja kaupassakäyntien tms takia.

Vierailija
5/54 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota mielelläni ketään yöksi. Ja jos nyt joku pyytää saada jäädä yöksi niin ilmaisen kyllä mielipiteeni varsin selvästi..

Vierailija
6/54 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää yllätysvieraista. Oon vähän täydellisyyden tavoittelija enkä kestäis ettei kaikki ois tiptop ja viimesen päälle valmisteltu ( ruuat, huoneet jne)

Vierailija
7/54 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lasta olis voinut tulla vaikka keskellä yötä ilman varoitusaikaa. Nyt olen sitä mieltä, että lapsiperheeseen ei noin vain marssita, varsinkaan yövieraaksi. Eli päiviä ennen pitäisi sopia.

Vierailija
8/54 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävät ja sukulaiset ovat aina tervetulleita niin päivä kuin yökyläänkin. Eipä ole koskaan kukaan tullut, ilman että olisi hyvissä ajoin sovittu, mutta ketään en käännyttäisi vaikka ovelle tulisi ja ilmoittaisi tulevan yöksi.

Vierailija
9/54 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon yh, arki on ihan riittävän kiireistä muutenkin.

Vierailija
10/54 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää yövieraista, miehen kaverit joskus tulee "pakon" sanelemana puolen päivän varoitusajalla tai jäävät illanvieton jälkeen extempore. Inhottaa herätä varsinkin viikonloppuun niin, etten voi olla omassa kotonani kuten haluan. Tähän tekee poikkeuksen mun siskot ja miehen veljet. Ne on perhettä ja voin olla minkälainen mörkö vaan vaikka ne olis täällä, normaalista poikkeavasti laitan aamulla sitten heti herätessä rintsikat jos ne täällä on :D

Vierailija
11/54 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on tosi hyvä, odotan innolla millaisia vastauksia tulee.

Kysymys on oivallinen ja kertoo siitä, millainen henkinen tila maassa vallitsee. Millainen maa Suomi on tänään? Tarjoanko ystävälle yösijan? Jos en, miksi?

Mitä kielteiset vastaukset kertovat meistä ja siitä ajasta jossa elämme? Mitä ne kertovat ahdistuksestamme, yksinäisyydestämme, stressistämme ja epätoivostamme?

Loistava aihe!

Vierailija
12/54 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poika ilmoittaisi, että on tulossa, saisi tietenkin tulla. Veljet ehkä siinä ja siinä, mutta vain yksi, kun ei ole petipaikkoja oikein enempää. Muuten pitää ilmoittaa pari päivää ennen ja juhlapyhiä ennen ainakin kaksi viikkoa, koska on omia suunnitelmia, jotka eivät sitten välttämättä kuitenkaan muutu. Pojan ja veljet voin jättää tänne huoletta yksinkin, jos olen vaikka sopinut jotain menoa tai mulla on esim. kurssipäivä eikä heidän takia tartte jättää jumppia väliin. Mutta ei voi olettaa, että ihmiset on kotona koko ajan eikä heillä ole mitään menoja. 

Vierailija
13/54 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko perheineen voi tulla ilmoittamatta, kaikilta muilta odotan vähintään 3 vrk aikaisemmin tietoa. Hotellit on keksitty, sinne voi mennä.

Vierailija
14/54 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:08"]Tämä ketju on tosi hyvä, odotan innolla millaisia vastauksia tulee.

Kysymys on oivallinen ja kertoo siitä, millainen henkinen tila maassa vallitsee. Millainen maa Suomi on tänään? Tarjoanko ystävälle yösijan? Jos en, miksi?

Mitä kielteiset vastaukset kertovat meistä ja siitä ajasta jossa elämme? Mitä ne kertovat ahdistuksestamme, yksinäisyydestämme, stressistämme ja epätoivostamme?

Loistava aihe!
[/quote]

Eri asia on, onko yöksi tulijalla hätä, tarvitseeko hän yösijaa, vai olisiko "muuten vain" tulossa yöksi.
Hädän hetkellä auttaisin, sukulaisia, ystäviä, naapureita, tuttuja.. ihan tuiki tuntemattomia en uskaltaisi majoittaa..

Vierailija
15/54 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on joku kriisi tms. saa toki tulla lyhyellä varoitusajalla, mutta mielellään yökyläilyt sovitaan viikkoja etukäteen. Teen ilta-ja viikonlopputyötä, niin siksi meillä ei nykyään paljon yövieraita edes käy.

Vierailija
16/54 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä ota yövieraita!

Vierailija
17/54 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystävälle olen antanut avaimeni ja hän saa tulla koska tahansa :)

Vierailija
18/54 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tänne ketään loisimaan. Menkööt hotelliin.

Vierailija
19/54 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti! Tervetuloa. Kaveriperheet on koska tahansa tervetulleita. Aina joku soppi löytyy ja evästä on pakkasessa tai pannarin voi paistaa pikavaroituksellakin iltapalaksi.

Vierailija
20/54 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun aika pienessä asunnossa eikä oikein ole tilaa yövieraalle. Jos paksu ilmapatja kelpaa yösijaksi, niin sitten voi tulla, mutta ei kuitenkaan ex tempore. Haluan valmistella ruuat etukäteen mahdollisimman pitkälle, ettei seurustelu kärsi keittiöhommista. Haluan myös miettiä valmiiksi, mitä tekemistä voisin ehdottaa, jos vieras ei ennestään tunne paikkakuntaa.

Oli muuten hassu sattuma, että juuri tänä iltana puhuin pitkän puhelun vähän kaukaisemman sukulaisen kanssa ja suunnittelimme tapaamista ensi kesälle. Jälkikäteen tuli mieleen, miten järjestäisin mahdollisen majoituksen. Mutta eiköhän se ratkea parhain päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä