Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhus määräilee. Vain hänen tapansa on oikea, koski se sitten ruoanlaittoa tai autoreitin valitsemista

Vierailija
20.12.2021 |

Kokemuksia vastaavasta? Miten reagoitte? Käskee siis, että pitää tehdä hänen tavallaan, vaikka hän ei ole edes paikalla.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä yhteyttä. Noita vänkääjiä on tarjolla omasta suvusta ja miehen puolelta. Kukaan ei heitä jaksa.

Vierailija
2/52 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyh, sanon minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi ollenkaan.

Vierailija
4/52 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei ole edes paikalla, niin mitä sillä käskemisellä on merkitystä. Sano vaan, että joo joo ja tee niinkuin tykkäät. 

Vierailija
5/52 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yli 70-vuotiaat vanhemmat samanlaisia.

Vierailija
6/52 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekä ruokaa osaa laittaa oikein?

Ja vieläpä autoreitin valinnassa tarvitsette viisaampien ja kokeneempien apuja.

Vierailija
7/52 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekä ruokaa osaa laittaa oikein?

Ja vieläpä autoreitin valinnassa tarvitsette viisaampien ja kokeneempien apuja.

Toivottavasti tämä kommentti oli provo.

Vierailija
8/52 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös vanhuksella on itsemääräämisoikeus, omista asioistaan.

Ja monet sairaudet ja lääkkeet muuttavat ihmisen persoonaa, eikä hän tee sitä ilkeyttää tai pahansuopaisuuttaan, vaan harmaata aluetta tai vammoja on esim. aivoissa, jolloin kukaan meistä voi olla oma itsensä.

Ja ruutiinit esim. ajoreitti on tosi tärkeää.

Ja juuri siksi, vanhusten hoito on niin vaativaa.

Vierailija
9/52 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mähän vain neuvon ja autan!!"

Minkäikäinen on sun "vanhus" (oma äiti on kohta 85, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ja teen oman pään mukaan, harvemmin häneltä sen parempaa neuvoa saa).

Hänellä toki muitakin erikoisia käsityksiä, kuten että hän, heillä ja heiveröinen n50kg mummeli "kyllä jaksan paljon paremmin ( siirtää tuon mun sängyn kuin 18v jääkiekkoilija ja hänen äitinsä)",

Hänet olisi pakko ottaa mukaan (meidän omaan) metsää hakemaan joulukuusta, koska vain hän tunnistaa mistä kannattaa kaataa, hänen on pakko tehdä joululastikot itse, koska me muut tai vaikkap joku pitopalvelu "fuskaa" siinä tekemisessä jne.

Vierailija
10/52 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhus määräilee. Vain hänen tapansa on oikea, koski se sitten ruoanlaittoa tai autoreitin valitsemista.

Kannattaa ottaa opista vaarin.

Vierailija
11/52 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukkoni.

Meilläpäin on jopa ojatkin vääränlaisia.

Vierailija
12/52 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin minun akka!

Tuskin paranee vanhetessaan.

Vierailija
13/52 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Appiukkoni.

Meilläpäin on jopa ojatkin vääränlaisia.

Sama kokemus. Kaikki autoiluun ja liikenteeseen liittyvästä hän tietää enemmän. Se että on alkanut ajaa autoa 1950-luvulla ei kyllä tee yhtään enemmän asiantuntijaa kuin joka on ajanut 70-luvusta lähtien vai kuinka? 

Vierailija
14/52 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia ne usein on. Isäni 75-v kanssa on nykyään ihan mahdotonta. Hän ei oikein jaksa tehdä lumitöitä mutta jos minä menen ne tekemään niin ihan väärin on tehty ja lumet kasattu aina väärään paikkaan. Yritän välttää riitelyä mutta usein alkaa nousta savu korvista... 

Vierailija
15/52 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tehdä itse jos tarjottu apu on vääränlaista.

Jos ei ole edes paikalla eikä asia koske häntä, niin siinänhän lämpimikseen jutustelee. Korkeintaan sanon että minä teen nyt näin, sinä voit sitten omillesi tehdä toisin.

Vierailija
16/52 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini määräilee ja käskyttää kaksi lapsetonta siskoani sitten juoksee niiden käskyjen mukaan ja sekaantuu minunkin perheeni asioihin, koska äiitni mielestä asiat pitää hoitaa näin ja noin.

Oikein unelma narsistin hovi.

Vierailija
17/52 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia ne usein on. Isäni 75-v kanssa on nykyään ihan mahdotonta. Hän ei oikein jaksa tehdä lumitöitä mutta jos minä menen ne tekemään niin ihan väärin on tehty ja lumet kasattu aina väärään paikkaan. Yritän välttää riitelyä mutta usein alkaa nousta savu korvista... 

Minun muijan mielestä hankikin pitäis kiilloittaa.

Vierailija
18/52 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyh, sanon minä.

Pyh tai höpö höpö.

Vierailija
19/52 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun äitini määräilee ja käskyttää kaksi lapsetonta siskoani sitten juoksee niiden käskyjen mukaan ja sekaantuu minunkin perheeni asioihin, koska äiitni mielestä asiat pitää hoitaa näin ja noin.

Oikein unelma narsistin hovi.

Herran jestas, samanlainen kuin tyttäreni. Juoksuttaa miestään ja appivanhempiaan ja jokaisen asiat ovat hänenkin asioitaan. Huh huh, meille ei ole enää tulemista.

Vierailija
20/52 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myötäilen vanhaa ihmistä, ja juttelen  hänen kanssaan myös joulusta puhelimessa.

Miksi loukkaisin vanhan ihmisen mieltä tai vähättelesin hänen mielipiteitään.

Ei häll enää edes ole montakaan ihmistä, joiden kanssa puhua ja joita hän "saa" neuvoa ja ohjata.

Vanhus tuntee olonsa tärkeäksi ja tarpeelliseksi, kun osaa neuvoa.

Todellisuudessa teen sitten aina niinkuin olen tottunut tekemään ja itse haluan, niin siivouksessa, ruuanvalmistuksessa ja kaikessa muussakin.

Ja toisaalta taas, kun olin nuori miniä aikoinaan, niin kyllä sain monta oikeaa ja tarpeellisiakin neuvoja häneltä.

Joten kuka muka viitsii tuollaisestakin asista tehdä jopa suuren ongelman? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän