Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään kun 40-v. varaa ajan 3. koronapiikkiin Helsingissä, sen saa aikaisintaan 25.1.2022!

Vierailija
20.12.2021 |

Eli yli kuukauden joutuu odottamaan. Tätäkö se Kiurun kiire hyökyaallon edellä nyt sitten oli?

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis eihän muut kuin riskiryhmäläiset edes saa nyt aikoja 3. piikkiin?

No Helsingissä ei saa edes riskiryhmäläiset. Kaikki muut kiilaa edelle, vaikka täällä koko pandemian ajan ollut kaikista pahin tilanne. 

Jatkossa pitäisi miettiä rokotusjärjestyksien suhteen myös sitä, että miten rokotteet jakaa oikeudenmukaisesti alueellisen riskin mukaan. Riskiryhmäläiset ja vanhukset ovat koko ajan olleet suuremmassa riskissä pk-seudulla. Kolmasosa kuolemistakin on täällä ja muut leikkaukset jne venyy kun ihmiset ei pääse täällä hoitoon, menee koronaan kaikki resurssit. Varsinkin aiempien aaltojen aikaan muualla elettiin melkein normaalisti. 

Pahin koronatilanne on ollut pidemmän aikaa Pohjois-Pohjanmaalla...

Vierailija
42/90 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävät oireet ekasta piikistä joten ei tule enempää. Miksi perusterve 40v tarttisi piikkiä lisää? Parempi vaan sairastaa koko lievempi Omikron pois.

Järjen ääntä sieltä. Lopettakaa jo tämä piikkivouhotus :D.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Helsingissä ei saa edes riskiryhmäläiset. Kaikki muut kiilaa edelle, vaikka täällä koko pandemian ajan ollut kaikista pahin tilanne. 

Jatkossa pitäisi miettiä rokotusjärjestyksien suhteen myös sitä, että miten rokotteet jakaa oikeudenmukaisesti alueellisen riskin mukaan. Riskiryhmäläiset ja vanhukset ovat koko ajan olleet suuremmassa riskissä pk-seudulla. Kolmasosa kuolemistakin on täällä ja muut leikkaukset jne venyy kun ihmiset ei pääse täällä hoitoon, menee koronaan kaikki resurssit. Varsinkin aiempien aaltojen aikaan muualla elettiin melkein normaalisti. 

Mutta rokotteiden kohdentaminen sinne tuskin auttaisi, kun ei ne hopeavesi-uskovaiset ota sitä kuitenkaan. Korona leviää isoissa perheissä.

Vierailija
44/90 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävät oireet ekasta piikistä joten ei tule enempää. Miksi perusterve 40v tarttisi piikkiä lisää? Parempi vaan sairastaa koko lievempi Omikron pois.

Ei sulle ehkä niin lievä

Vierailija
45/90 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, millaiseen aikaraamiin se osuu siihen sun kakkosrokotteeseen nähden.... 3 kk, 4 kk, 5 kk, vai ihan 6 kk.

No en ole ap, mutta toisen rokotteen otin 5 kk sitten ja nyt sain buusterille ajan vasta helmikuun alussa eli 7 kk tokasta. Stadissa siis varasin.

Vierailija
46/90 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riskiryhmäläisten ajanvaraus on ollut käynnissä jo pitkään. Omasta tuttavapiiristäni ekat riskiryhmäläiset ovat jo kolmosen saaneet ja lopuillakin on aika varattuna tammikuulle niin, että tokasta rokotteesta on kulunut riittävän pitkä aika.

Tässä varmaan vaikuttaa se 2. piikin saantipäivä.  Ainakin Helsingissä oli riskiryhmillä pitkään sääntönä se, että pitää olla 6kk edellisestä piikistä, joulukuussa se muutettiin 5,5 kuukauteen. Tiedän ainakin yhden henkilön joka oli käännytetty pois rokotuspaikalta koska oli viikon verran etuajassa hakemassa piikkiä. Siinä mielessä siis kurjasti suunniteltu tilanne riskiryhmille, koska nyt ajan saaminen voi taas mennä pitkälle jollei Helsinki saa kylliksi rokottajia. En tiedä miksei pop up -pisteiltä voisi saada 3. piikkiä, sehän helpottaisi tätä tilannetta.

Vierailija
47/90 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullapa on huimenna vasta toinen! Sitten onkin sopivasti vasta-aineet tapissa pari kuukautta 👏

Vierailija
48/90 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Hki, p-H, mutta itse yritin katsoa aikaa niin modernalle ei yhtään aikoja?(saanut 2 modernaa) ja pfizerille menee tammikuun loppuun.

Nyt kulunut 6kk 2. Rokotteesta.

Lisäksi en tajunnut mitään varauskirja 1, varauskirja 2 etc.

( Niin ja ensimmäiset rokotukset sain toista kautta,niin en ole joutunut aiemmin noita vastailemaan)

Vierailija
49/90 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis koko koronan ajan eniten on ollut tartuntoja pk-seudulla. Siksihän ekan aallon aikaan pistettiin koko uusimaa sulkuun. 

Pohjois-Pohjanmaan huono tilanne johtuu rokotevastaisista, ei siitä etteikö rokotteita olisi tarjottu. Siellä on paljon uskonnollisia jotka vastustavat ylipäänsä kaikkia rokotteita. 

Vierailija
50/90 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon 40 ja riskiryhmää ja meidän kunnassa ohjeistetaan riskiryhmille, että kolmannen rokotteen saa 5 kk toisen jälkeen. Eli saan sen samoihin aikoihin kuin sinä, koska otin toisen rokotteen elokuun 20. päivä.

Vierailija
51/90 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N57 kirjoitti:

Minä yli 60 ja riskiryhmäläinenkin vielä. Viime viikolla sain ajan 18.1.

Mulla oli jo viimeviikolla kolmas rokote.

Kannattaisi olla hereillä ja varata ajoissa.

.

Ja hei, syöpäänkin kannattaa sairastua alkuvuodesta, edesmenneelle kälylleni sanottiin noin.

Vierailija
52/90 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, mitä sitä sinun aikaasi ennen tapahtuu? Rokotetaan muita ihmisiä kuin sinut. Tästä päivästä ihan sinne 25.1. saakka ja siitä eteenpäinkin. Iäkkäämpiä ja riskiryhmiä rokotetaan nyt ensin, ja niin pitääkin.

Minulla on aika 20.1. ja varasin sen yhden aikaan yöllä. En kuulu riskiryhmiin, olen 40+. Tuttavani oli saanut ajan viikkoa aiemmin, kun oli varannut tasan puoliltaöin.

Ota nyt iisisti. Omikron vaikuttaa lievältä. Ei vain ole hyvä, jos kaikki hoitajia myöten sairastavat samaan aikaan.

Yritin vähän puoliyön jälkeen, mutta ei antanut. Nyt sitten meni helmikuulle. Olen riskiryhmäläisten kanssa tekemisissä myös jouluna.

Vierailija
53/90 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä pysty edes varaamaan aikaa vielä, jos on alle 60 eikä riskiryhmää tai sote-henkilöstöä tai lyhyellä välillä aiemmin rokotettu.

Vierailija
54/90 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vähän vaihtelevan tarjolla olevat ajat. Päivällä oli tarjolla helmikuun alkuun aikaa. Nyt illalla oli sitten tammikuun 19. ensimmäiset ajat. Tosin nekin meni siinä kun minuutin ihmettelin :D eli sain vasta 20.1 ajan. 5kk tuli täyteen nyt viikonloppuna eli ei se siitä ollut kiinni. Vähän hölmöä ettei tätäkään nyt sitten voinut suunnitella etukäteen vaan piti runtata koko pikarokotusohjelma ilmeisesti improvisoiden voimaan samantien ja nyt ei sitten toimi oikein mikään sujuvasti. 

Vierailija
55/90 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huonosti hoidettu nuo ajanvaraukset. Kotikaupungin sivuja piti pollata jatkuvasti jotta on heti varaamassa kun mahdollisuus aukeaa. Ensin sivut vaativat ikärajoitusten lisäksi 6 kuukautta edellisestä rokotuksesta ja sitten 5 kuukautta ennen kuin pääsee edes sisään ajanvaraukseen. Mutta siinä vaiheessa ajat olivatkin jo menneet seuraavalta 4 viikolta.

Mutta, ei mulla mene kuin pari viikkoa yli 6 kuukauden. Ongelmalliseksi asian tekee pääkaupunkiseudulla odotettavissa oleva jopa kymmenien tuhansien tartuntojen päivävauhti ja se että olen onnettoman ikäryhmäni johdosta niitä joilla on kaksi Astra-rokotetta saaneena täysin puuttuva suoja.

Vierailija
56/90 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä oon 40 ja riskiryhmää ja meidän kunnassa ohjeistetaan riskiryhmille, että kolmannen rokotteen saa 5 kk toisen jälkeen. Eli saan sen samoihin aikoihin kuin sinä, koska otin toisen rokotteen elokuun 20. päivä.

Minä en ole riskiryhmää, ja sain toisen piikin 5.8.

Sinulla olisi ollut mahdollisuus ykkös- ja kakkosrokotteeseen huomattavasti minua aiemmin 🤷🏼‍♀️

Vierailija
57/90 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole riskiryhmää, ja sain toisen piikin 5.8.

Sinulla olisi ollut mahdollisuus ykkös- ja kakkosrokotteeseen huomattavasti minua aiemmin 🤷🏼‍♀️

Ei ollut. Olin ekaa rokotusaikaa varatessa vielä 39 ja varasin ajan heti, kun täällä alkoi alle 40-vuotiaiden riskiryhmien rokotukset. Oli heti usemman viikon jono. Toisen rokotteen aika annettiin sitten silloin automaattisesti.

Vierailija
58/90 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ole ihmetellyt suuresti että miten voi olla niin, että toisaalla ollaan jo antamassa kolmansia rokotuksia jopa nuorille perusterveille, mutta toisaalla on rokotettu vasta yli 80 vuotiaat ja sitä nuorempien ikäihmisten rokotukset alkavat vasta tammikuun loppupuolella (vaikka olisi perussairauksiakin), jolloin toisesta rokotuksesta on kulunut jo melkein 7 kk. Ja tämä tilanne siis uudenmaan sisällä... Herää kysymys että miksi THL:n ohjeistusta rokotusjärjestyksestä ei noudateta (eli rokotteet ensisijaisesti ikäjärjestyksessä ja sellaisille henkilöille joilla on joku sairaus tms.). Saavatkohan jotkut kunnat suhteessa paljon enemmän rokotteita ihan vaan kunnan varallisuustasosta johtuen...

Vierailija
59/90 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ilmeisesti pidä paikkaansa :( Joillakin paikkakunnilla ajanvaraus on avattu kaikille 18 v. täyttäneille ja koska nuoremmat ovat kätevämpiä/nopeampia tekniikan kanssa, niin moni on ehtinyt kiilata nettivaraamisen kautta itsensä vanhusten edelle :( Heille on tarjolla ei-oota samalla kun nelikymppisiä rokotetaan täyttä pahkaa :(

Vierailija
60/90 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ilmeisesti pidä paikkaansa :( Joillakin paikkakunnilla ajanvaraus on avattu kaikille 18 v. täyttäneille ja koska nuoremmat ovat kätevämpiä/nopeampia tekniikan kanssa, niin moni on ehtinyt kiilata nettivaraamisen kautta itsensä vanhusten edelle :( Heille on tarjolla ei-oota samalla kun nelikymppisiä rokotetaan täyttä pahkaa :(

Haha :D ensin syyllistetään nuoria, kun eivät rokottaudu mutta nyt sitten vievät rokotteet vanhusten nenän edestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme