Tänään kun 40-v. varaa ajan 3. koronapiikkiin Helsingissä, sen saa aikaisintaan 25.1.2022!
Eli yli kuukauden joutuu odottamaan. Tätäkö se Kiurun kiire hyökyaallon edellä nyt sitten oli?
Kommentit (90)
Täällä ei saa edes varattua vielä, jos ei ole vanhus tai riskiryhmäläinen. Puolisolla tulee ensi kuussa toisesta piikistä jo 9kk (35v entinen sairaanhuollon työntekijä), mahtaako kohta se boosteri enää mitään auttaakaan ja kannattaako sitä edes hakea, kun tuohon mennessä saa jo varmasti omikronin...
Itse sain ajan 21.1., varauksen tein aamuyöstä ja kuulun 35+ -ikäluokkaan. Väli ensimmäiseen tehosteeseen tulee olemaan 5,5 kk. Silti tuntuu hurjalta, että kuus-seitsemänkymppiset vanhempani saavat rokotteen vasta viikon pari ennen minua vaikka koko ajan puhutaan riskiryhmien ja iäkkäämpien priorisoinnista.
Vierailija kirjoitti:
Itse sain ajan 21.1., varauksen tein aamuyöstä ja kuulun 35+ -ikäluokkaan. Väli ensimmäiseen tehosteeseen tulee olemaan 5,5 kk. Silti tuntuu hurjalta, että kuus-seitsemänkymppiset vanhempani saavat rokotteen vasta viikon pari ennen minua vaikka koko ajan puhutaan riskiryhmien ja iäkkäämpien priorisoinnista.
Vanhempasi eivät ole varanneet aikaa ajoissa tai eivät asu Helsingissä. Alle 70-vuotiaita ei-riskiryhmäläisiä on jo triplarokotettuna Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain juuri 3. rokotteen, ajan varasin, ei tarvinnut jonottaa eikä ollut paljoa väkeä, kaksi minun lisäkseni. Asun pikkukaupungissa, onneksi.
Ei pikkukaupungissa asuminen auta tässä asiassa. Itsekin asun pikkukaupungissa ja täällä ei jaeta tällä hetkellä rokotusaikoja lainkaan. Vasta tammikuussa jossain vaiheessa saa taas ruveta varailemaan aikoja.
Näin juuri. On ihan turhanpäiväistä huudella, että korona otetaan vakavasti ja rokotustahtia nopeutetaan, jos se tapahtuu vain paperilla, eikä tosielämässä. Ei täällä meilläkään mitään kolmatta rokotusta saa edes varata, jos on alle 60-v. perusterve. Tavoite on, että riskiryhmäläiset saadaan rokotettua helmikuun loppuun mennessä. Omikronin kohdalla on varmaan se ja sama, saanko rokotuksen maaliskuun alussa vai lopussa, se virus otetaan vastaan kahdella rokotteella ja sitten nähdään, mihin se riittää.
Suututtaa ihan todella, että mihinkään ei ole osattu varautua. Kohta on kaksi vuotta siitä, kun korona tuli, ja varmaan on heti ollut ajatusta, että rokotusta kehitetään ja voi olla, että tarvitaan monta rokotuskierrosta. Olisiko silloin voinut ehkä alkaa pähkäillä, mistä saadaan rokottajat. No ei. Nyt on maassa rokotteita, mutta ei rokottajia. Oho.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on ihan riippuvainen kakkosrokotteen päivämäärästä. Itsekin saan vasta tammikuulle ajan kun sain toisen piikin heinä/elokuussa.
5kk on se raja ja itsellä se meni just täyteen. Silti vapaita aikoja on vasta joskus tammikuun lopussa seuraavan kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä riskiryhmäläisillekin tarjotaan aikoja vasta helmikuulle. Vaikka olisi nyt rokotteesta reilusti yli 6 kk jo. Mut kai se on sitten tärkeämpää, että peräkylillä saadaan rokotettua ensin, ei riitä rokotteita tänne.
Onkohan tossa järjestelmässä joku virhe, että osalle ei kaikki ajat näy. Itse nimittäin varasin juuri äsken ajan ja niitä oli tammikuun puolesta välistä saatavilla, vaikka olen alle 40v. enkä riskiryhmäläinen.
Saattaa riippua vaikkapa rokotuspisteestä. Se valitaan ennen kuin päivämäärät tulevat näkyville.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä riskiryhmäläisillekin tarjotaan aikoja vasta helmikuulle. Vaikka olisi nyt rokotteesta reilusti yli 6 kk jo. Mut kai se on sitten tärkeämpää, että peräkylillä saadaan rokotettua ensin, ei riitä rokotteita tänne.
Mikset varannut ajoissa? Olen helsinkiläinen ja riskiryhmässä, sain vaivattomasti ajan tammikuun 3 päivälle, siis kolmosrokotteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tossa järjestelmässä joku virhe, että osalle ei kaikki ajat näy. Itse nimittäin varasin juuri äsken ajan ja niitä oli tammikuun puolesta välistä saatavilla, vaikka olen alle 40v. enkä riskiryhmäläinen.
Ruksasitko niin, että sinulle käy muukin kuin Pfizer? (en tajua miksi ne kyselevät tuota ihmisiltä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruksasitko niin, että sinulle käy muukin kuin Pfizer? (en tajua miksi ne kyselevät tuota ihmisiltä)
Huoh.
Siksi, että voidaan antaa myös toista valmistetta, jos ei sitä ekan valmistetta ole tarjolla.
Itse saat valita miten halutaan sinun kohdallasi toimittavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset varannut ajoissa? Olen helsinkiläinen ja riskiryhmässä, sain vaivattomasti ajan tammikuun 3 päivälle, siis kolmosrokotteen.
Et taida ymmärtää tätä kuviota, helsinkiläisenä yli 65-vuotiaalle ikänsä puolesta riskiryhmään kuuluvalle muutoin perusterveelle alettiin antaa 3. rokotteeseen aikoja joskus joulukuun alussa, silloin oli vaatimuksena että pitää olla 6 kuukautta edellisestä piikistä, no niin sillä seurauksella että meni tammikuulle, mutta sittemmin sitä aikaväliä on lyhennetty, ensin oli 5,5 ja ilmeisesti nyt 5 kuukautta jolloin periaatteessa aika kuuluisi olla jopa tämän vuoden puolella, mutta arvaa onko niitä enää jäljellä kun muille ryhmille on avattu aikojen anto ja niillekin samalla tavoin katsotaan edellisestä ilman että riskiryhmät menisi etusijalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuamiseen auttaa, jos lukee, mitä ruksauksen yhteydessä kerrotaan. Tarvitaan suostumus toisen valmisteen käyttämiseen niiltä, jotka ovat saaneet Astra Zenecaa, kun sitä ei enää käytetä. Asia sanotaan aivan selvästi rasti ruutuun -kohdassa.
Itse sain Comirnatyn, ruksasin etten muuta huoli, ja sain ajan valittua normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida ymmärtää tätä kuviota, helsinkiläisenä yli 65-vuotiaalle ikänsä puolesta riskiryhmään kuuluvalle muutoin perusterveelle alettiin antaa 3. rokotteeseen aikoja joskus joulukuun alussa, silloin oli vaatimuksena että pitää olla 6 kuukautta edellisestä piikistä, no niin sillä seurauksella että meni tammikuulle, mutta sittemmin sitä aikaväliä on lyhennetty, ensin oli 5,5 ja ilmeisesti nyt 5 kuukautta jolloin periaatteessa aika kuuluisi olla jopa tämän vuoden puolella, mutta arvaa onko niitä enää jäljellä kun muille ryhmille on avattu aikojen anto ja niillekin samalla tavoin katsotaan edellisestä ilman että riskiryhmät menisi etusijalle.
Tässä nimenomaan oli aivan järjetöntä sekoilua. Siinä vaiheessa, kun riskiryhmäläisten 3. rokote avautui, aikoja oli enää todella vähän, koska moni oli varmasti arvannut, että aikaistetaan tuota väliä ja toisaalta monella alkoi olla jo se 6 kuukautta. Lähipiirissä paljon riskiryhmäläisiä, joilla menee yli 6 kuukautta nyt kolmannen rokotuksen saamiseen.
Ole onnellinen. Kaikissa kaupungeissa ei pysty edes vielä varaamaan, jos toisesta rokotteesta ei ole kulunut yli 5,5 kuukautta. Ja mikä on syy tähän? Muuten kaupungin järjestelmä kaatuisi.
Hyvä, hesalaisia saakin jonotuttaa vaikka 3kk pakkasessa, muualla ei pahemmin jonoja ole, eli missä on osaamattomuus.
Minä yli 60 ja riskiryhmäläinenkin vielä. Viime viikolla sain ajan 18.1.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, hesalaisia saakin jonotuttaa vaikka 3kk pakkasessa, muualla ei pahemmin jonoja ole, eli missä on osaamattomuus.
”Muualla” eli siellä Taka-Pöytyällä, jossa ei ole tarpeeksi asukkaita muodostamaan jonoa. Kyllä on muuallakin jonoja kuin pk-seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Ketä haluaa kuolla nopeimmin niin hakee niitä koronapiikkejä. Ihan niinku joku kilpailu että kuka pääsee ekana maailmasta pois :D.
Kuka, ei ketä.
Järkyttävät oireet ekasta piikistä joten ei tule enempää. Miksi perusterve 40v tarttisi piikkiä lisää? Parempi vaan sairastaa koko lievempi Omikron pois.